Hvor deployes Servlets i Jboss_m. Tomcat
Fra : Kenneth Ahn Jensen

Dato : 24-01-02 15:16

Jeg har installeret JBoss 2.4.4 i den version som har en medfølgende
Tomcat 4 / catalina servletcontainer.
Jeg kan godt få Tomcat'en til at køre mine servletter i standalone
modus, fra kataloget {$catalina_home}/webapps, men når jeg starter JBoss
med catalina ( ./run_with_catalina.sh ) så kigger den ikke i
{$catalina_home}/webapps.
Så jeg konkluderer at der er en anden måde at afvikle servletter på
under JBoss. Men hvilken?
Den frit tilgængelige dokumentation nævner intet om dette, så jeg håber
at I har gjort erfaringer.

Mvh
Kenneth

Fra : Jacob Andresen

Dato : 24-01-02 15:54

Fra : Kenneth Ahn Jensen

Dato : 24-01-02 16:40

Jacob Andresen wrote:

>Du kunne prøve at putte din .war ind i $JBOSS_HOME/deploy
>så skulle der gerne ske lidt magi

Det mener jeg at have prøvet - det er nok mine deployment descriptors
der sutter...
Min Servlet er bare pakket som en jar, på følgende måde:
Links-jar:
-WEB-INF/
-web.xml
-classes/
Links.class

Dvs. den er ikke lavet som en web-application, men bare som servlet.

>Har du iøvrigt en http.conf og en server.xml til jboss/catalina.+ du vil
>dele ud af?

Næææ.
Som det måske skinner igennem er det på alfa-test-se-om-det-kan-bruges
stadiet.
Det eneste jeg har rettet er den port som webserveren skal køre på.
Men jeg skal nok dele mine erfaringer, hvis jeg gør nogle gode...

Jeg skal sætte et "miljø" / en platform op som studerende kan bruge til
at udvikle servlets/webapps/EJ-bønner på i undervisningssammenhæng.
Chefens forslag var at tage Oracles Orion/OC4J server som kan integreres
med noget JDeveloper, også fra Oracle ( han har vist fået den helt store
salgstale ), men jeg vil hellere køre open source så jeg overtalte
ham til at vi skulle køre JBoss/Tomcat istedet.
Det har jeg næsten fortrudt, eftersom jeg allerede har brugt meget
længere tid på *ikke* at finde ud af systemet i denne kombination,
hvorimod Orion kørte fra første hug.

Mvh
Kenneth

Fra : Jacob Andresen

Dato : 24-01-02 18:43

Fra : Kenneth Ahn Jensen

Dato : 25-01-02 12:01

Jacob Andresen wrote:

>Ja jboss/tomcat er en del sværere at hitte ud af end Orion.
>Måske skulle du holde dig til Orion hvis I har den :)

Ideen er faldet mig ind, og det er sikkert også det min chef helst vil
have (muligvis er Orion endda et bedre produkt end JBoss?), men jeg vil
gerne slå et slag for open source, især da "firmaet" her har profileret
sig lidt på den konto.

>Jeg har smidt et eksempel på hvordan du laver en .war og øvrige
>pakkestrukturer på http://hangzone.dk/hangzone.tar.gz

Øhh, tak. :)
Jeg har dog (nogenlunde) styr på den side af sagen - har brugt hele
december på et kursus i "distribuerede enterprise systemer", specielt
med fokus på J2EE, så jeg har leget med servletter, bønner, .war, .ear
osv. Også med Ant - cool program BTW.
Der legede vi med Bea WebLogic 6.1, og vi havde hver vores egen server,
så det var lidt anderledes end det her...

Så det er mest serverspecifikke ting jeg er i tvivl om.
Findes der f.eks. en måde, hvorpå man kan begrænse de ressourcer en
servlet/bønne må bruge?
Og kan man forhindre at en servlet lukker hele JVM'en ned f.eks. med
kald til System.exit()?

Mvh
Kenneth

Fra : Jacob Andresen