Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvordan laver man et elektronisk album
Fra : Lars Madsen

Dato : 24-01-02 12:05

Hej

Jeg har været på ferie og har hjembragt omkring 500 diasbilleder. Dem har
jeg selvfølge scannet ind og derefter rettet dem til i photoshop. Jeg står
nu med et problem. Hvordan sætter jeg dem i orden, så man kan bladre gennem
billderne kronologisk med f.eks. acdsee?

Det enste forslag jeg selv har, er at ændre navnene på dem, men det er ikke
sjovt, hvis man pludselig finder et billed der skal ind som nr. 56 og man er
ved at være færdig!

håber der findes en god løsning,

Venlig Hilsen,
LM

Fra : Madsen

Dato : 24-01-02 12:22

On Thu, 24 Jan 2002 12:04:55 +0100, "Lars Madsen"
<lmadsen@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>sjovt, hvis man pludselig finder et billed der skal ind som nr. 56 og man er

Du kan da altid omdøbe dem til 56a og 56b. Så kommer de stadig i
rækkefølge uden at du skal omdøbe det hele.

Men ellers kan ACDsee da omdøbe hele bundtet med lige den nummerering
du ønsker.