COM-port og Access-DB!
Fra : Brian Pedersen

Dato : 24-01-02 08:41

Hej NG.

Da jeg ikke er særlig stærk i VB, vil jeg høre om der er nogle her der kan
hjælpe mig med en kodestump!

Jeg skal læse et input (bestående af ANSI-tegn) fra COM-porten og ligge data
over i en tabel liggende på en SQL-server.

Inputtet kunne være:

#start#Dette er en test
#tid#12.47
#tid#13.24
#stop#Test stoppet
#start#Dette er en ny test
#tid#15.27
#tid#20.04
#stop#Ny test stoppet

Jeg vil gerne "logge" tiderne i tabellen, altså der hvor der står #tid# skal
det efterfølgende indskrives i en tabel. Er der nogle der kan hjælpe mig med
dette? Evt. om der er et sted jeg kan finde sourcekode til noget der ligner
ovenstående???

På forhånd tak for hjælpen!

MVH

Brian

Fra : Carsten Jessen

Dato : 24-01-02 19:54

"Brian Pedersen" <denmark@writeme.com> wrote in message

> [...]
data
> over i en tabel liggende på en SQL-server.

<snip>
Hej Brian
Et godt sted at starte er i hjælpen for MSComm kontrollen. Denne kontrol kan
læse fra COM porten.

MVH Carsten