Andet multimedie
bentjuul 3670
KPT 4 ?
Fra : Mythos

Dato : 24-01-02 02:43

Hej i gruppen

Jeg ved det godt, der er ikke mange af jer der bryder sig om det, det der
med plug-ins til grafik-programmer, men jeg er fasinert af dem.
Nu har jeg set og prøvet Kai's powertools 3, 5 og 6, men findes der ikke
nogen nr. 4 ? Jeg har søgt på google, men det gav ikke noget resultat, jeg
har også forsøgt mig på Altavista, men det gav samme resultat.

ATT Punisher: Nej jeg er ikke for gammel til den slags *LOL*

Fra : Punishers Inc.

Dato : 24-01-02 11:06

"Mythos" <mythos@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> nogen nr. 4 ? Jeg har søgt på google, men det gav ikke noget resultat, jeg
> har også forsøgt mig på Altavista, men det gav samme resultat.

Det tror jeg ikke. Jeg har i hvertfald aldrig hørt noget om en version 4.
......men sig mig lige Kim...hehe, hvis du både har 3, 5 og 6...jamen det er
da vist allerede at "blæse med mel i munden" (selv for dig)... ;)

> ATT Punisher: Nej jeg er ikke for gammel til den slags *LOL*

Gnækgnækgnæk

-Rasmus

Fra : Mythos

Dato : 24-01-02 12:04

"Punishers Inc." <PunisherOlsen@Hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> da vist allerede at "blæse med mel i munden" (selv for dig)... ;)

Når man tidligere har haft travlt med at lave grafik til web-sider, så er
det ikke muligt at få tid til at sidde og fedte med et billede i timer for
at få det til at se godt ud, derfor plug-ins, men nu har jeg fået masser af
tid, så nu kan jeg så give mig tid til at lege. Derfor henter jeg også en
del actions, så jeg kan se hvad andre gør for at løse problemerne. Derfor
mine tidligere indlæg om problemer med actions og hvor kedeligt det er at
ikke alle virker i alle versioner af PhotoShop.
De plug-ins jeg benytter mest er AlienSkin, de laver efter min mening nogle
hederlige resultater, men det er kun få af dem jeg bruger.

Kim Larsen

Fra : Punishers Inc.

Dato : 24-01-02 13:03

> [...]
> mine tidligere indlæg om problemer med actions og hvor kedeligt det er at
> ikke alle virker i alle versioner af PhotoShop.

Jeg tror vi er inde på et klassisk spøergsmål her; To plugin or not.
Det har altid været min overbevisning at filtre og 3rd party plugins ikke
lærer dig en tøddel...lidt ligesom med de fleste tutorials som heller ikke
lærer dig en skid andet end lige præcis effect x...ønsker man at bevæge sig
videre ind i Photoshop universet med udgangspunkt i den pågældende tutorial
er der ikke meget hjælp at hente.
Ikke destomindre tror jeg vi alle udlever en form for "filterperiode" på et
tidspunkt i vores karriere. Det være sig Photoshops egne indbyggede filtre
eller 3rd pary plugins/filtre; det er sådan set ligemeget om det er
AlienSkins' Xenofex eller om det er hele Distort filtremappen på en gang =>
Man ender med noget som i de fleste tilfælde afføder bemærkningen "cool"
eller "fedest" (altså knappe trykken når den er værst)...men skulle man
sætte sig til at reverse-engineer hele molevitten er bare tanken utopi. Det
har derfor altid været en af mine største interesser at lære hvordan de
forskellige Photoshop filtre fungerer (PS' egne indbyggede) og lære hvordan
man kan kombinere de forskellige tools og filtre på en forudsigelig
måde...er man kommet til et punkt hvor det "hele" (bobbob) efterhånden er
ved at gå op i en højere enhed....ja så vil alle plugins brugere
indse....heh, spild af tid!
Efterhånden som man arbejder med programmet vil man uundgåeligt begynde at
tegne i det/kreere manuelt...og på et tidspunkt vil man indse at de mest
benyttede layer effects som bevel, drop shadow og glow er noget af det
letteste i verden at lave selv; og så bliver resultatet endda meget mere
realistisk og man har 100% kontrol over det hele. Mere tid går med PS fedten
og så, vupti, der var sørme en metode som producerer samme effekt som KPT's
shapeshifter filter (og du er hele vejen klar over hvad du foretager dig og
hvad det helst skulle ende med). Ja inden man får set sig om kan man lave
_ægte_ "cool" og "fedest" grafik som slår de fleste plugins og Kai Krause,
og stadig er det noget man har selvlært => Fuld kontrol med både input og
output ;)

Selvfølgelig kræver alt dette et pænt fritidsoverskud...noget som nogle
sikkert ikke har

-Rasmus

Fra : Ammitz

Dato : 24-01-02 11:19

Hej Mythos...
Du kan prøve at gå ind på Corel's side:
http://www3.corel.com/cgi-bin/gx.cgi/AppLogic+FTContentServer?GXHC_GX_js
t=5a964475662d6167&GXHC_gx_session_id_FutureTenseContentServer=170699533
7c985f8&pagename=Corel/Product/FullList

Der har du mulighed for at undersøge nærmere, idet det er Corel der står
for alle disse sjove Grafiske Plug-ins.
Ammitz

http://www.kandu.dk/

Fra : Mythos

Dato : 24-01-02 11:56

"Ammitz" <Ammitz.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 7c985f8&pagename=Corel/Product/FullList
>
> Der har du mulighed for at undersøge nærmere, idet det er Corel der står

Nu var jeg lige inde og kigge, og de havde heller ikke noget om 4'eren, så
gad vide om den slet ikke er udkommet ?
Rent historisk, så kunne det da være meget sjovt at finde ud af om den
overhovedet er kommet.

Det link jeg fik, det kunne sjovt nok ikke bruges i Explorer 6.0, den
nægtede pure at tage mere end knap halvdelen af linket, men Netscape 6 kunne
godt, nå, det var en sidebemærkning.

Kim Larsen