Java IO
Fra : Max

Dato : 23-01-02 22:23

Hvor effektiv er Java's IO?

Hvis man skal skrive flere linier tekst til en
fil, kan det så betale sig at samle det hele
sammen i en String (StringWriter()) og planke det
ud på en gang?

Altså i modsætning til at bruge en linie for linie
udskrivning med BufferedWriter(new FileWriter
(outFile)).

Venlig hilsen
--
Max

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 24-01-02 08:29

Max wrote:

> Hvor effektiv er Java's IO?

Rimeligt effektiv. Der er ikke noget større tab i forhold til f.eks.
Win32 API.

Men Java's IO er synkron (blocking) - der er ingen valg. Men det er
ændret i JDK1.4 med java.nio.*.

> Hvis man skal skrive flere linier tekst til en
> fil, kan det så betale sig at samle det hele
> sammen i en String (StringWriter()) og planke det
> ud på en gang?

Nej. Det er dyrt at sætte strenge samme i Java. Hvis man bruger
StringBuffer er det billigere, men stadig potentielt halvdyrt.

> Altså i modsætning til at bruge en linie for linie
> udskrivning med BufferedWriter(new FileWriter
> (outFile)).

Det mener jeg ville være den beste måde. Så kan du så sætte din
bufferstørrelse efter temperament osv.

-dennis

Fra : Max

Dato : 24-01-02 22:26

In article <3C4FB7A9.8030202@netnord.dk>, you
say...

> Rimeligt effektiv. Der er ikke noget større tab i forhold til f.eks.
> Win32 API.
>
> Men Java's IO er synkron (blocking) - der er ingen valg. Men det er
> ændret i JDK1.4 med java.nio.*.

Tjah, jeg kigger nok på 1.4 når den engang er helt
færdig - men jeg er nødt til at bruge hvad der kan
køre under 1.2.2 grundet skolens valg af VisualAge
som udviklingsværktøj...

> Det mener jeg ville være den beste måde. Så kan du så sætte din
> bufferstørrelse efter temperament osv.

Ok, hvor stor er default buffer'en egentlig? Det
kunne jeg ikke finde noget om.

Et relateret spørgsmål: Hvordan finder man ud af
størrelsen på en fil i Java?
--
Max

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 25-01-02 08:20

Max wrote:

> In article <3C4FB7A9.8030202@netnord.dk>, you
> say...
>>

> Ok, hvor stor er default buffer'en egentlig? Det
> kunne jeg ikke finde noget om.

512 bytes. Det er faktisk en passende størrelse på de fleste filsystemer.

> Et relateret spørgsmål: Hvordan finder man ud af
> størrelsen på en fil i Java?

File f = new File("minfil.txt");
long size = f.length();

-dennis

Fra : Max

Dato : 25-01-02 08:35

In article <3C51070B.6070305@netnord.dk>,
dt@netnord.dk says...

> 512 bytes. Det er faktisk en passende størrelse på de fleste filsystemer.

Jeps. Men man kan vel argumentere for, at hvis nu
brugeren kører med en cluster size > 512 b ville
en tilsvarende større buffer være mere effektiv.

> File f = new File("minfil.txt");
> long size = f.length();

Argh. Den står jo også lige der, lige ovenover
list()

Takker.
--
Max

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 25-01-02 13:56

Max wrote:
> [...]
> brugeren kører med en cluster size > 512 b ville
> en tilsvarende større buffer være mere effektiv.

Lad være med at argumentere for det. Lav målinger - det holder mere stik
med virkeligheden.

--
Jonas Kongslund <jonas(at)kongslund.dk> XNS: =Jonas Kongslund

When you want to change the world, you don't see the dawn by
getting up early - you see it by not sleeping through the night.

Fra : Max Rotvel

Dato : 25-01-02 15:08

In article <3c5155f0$0$14402
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
gamma@post.tele.dk says...

> Lad være med at argumentere for det. Lav målinger - det holder mere stik
> med virkeligheden.

Jeg glemte at tilføje "Man kunne også lade
være"
--
Max

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 28-01-02 08:26

> Tjah, jeg kigger nok på 1.4 når den engang er helt
> færdig - men jeg er nødt til at bruge hvad der kan
> køre under 1.2.2 grundet skolens valg af VisualAge
> som udviklingsværktøj...

Jeg lider med dig.

Har lige været på et IBM kursus hvor Visual Age blev anvendt, men
skal godt nok lede længe efter et dårligere værktøj.

En kollega kom til at indtaste et forkert navn på en datasource,
og vupti det kunne ikke ændres, selv ikke instruktøren kunne
hjælpe :(
Det samme var tilfældet mange andre steder, at man ikke kunne
ændre i opsætning osv :((

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-01-02 08:54

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> writes:

> Har lige været på et IBM kursus hvor Visual Age blev anvendt, men
> skal godt nok lede længe efter et dårligere værktøj.

VisualAge er et meget kraftigt værktøj, men det er meget anderledes
end de fleste andre IDE'er. Man skal bruge det i lang tid for at se
om man kan lide det, og jeg kender flere som er særdeles glade for
det. Jeg kan selv godt se dets forcer, men vi blev aldrig gode
venner.

Og dårligere værktøj: Jeg har engang skrevet opgaver med en Modula II
IDE, hvor piltasterne ikke virkede... Den har jeg ikke set slået
siden.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 28-01-02 09:17

> [...]
for
> det. Jeg kan selv godt se dets forcer, men vi blev aldrig gode

Men du har helt ret det er sikkert en vanesag.

> [...]
Modula II
> IDE, hvor piltasterne ikke virkede... Den har jeg ikke set

Okay den er stor slem.

Fra : Max Rotvel

Dato : 28-01-02 14:24

In article <3c54fcfb$1@news.wineasy.se>,
disky@disky-design.ihsyd.dk says...

> [...]
> hjælpe :(
> Det samme var tilfældet mange andre steder, at man ikke kunne

Vi startede på 1'te semester med at bruge v3.5 -
når man brugte 'Format Code' funktionen åd den
ofte instans variabler og import/export foregik
altid med hjertet i halsen. Nu bruger vi 4.0 som
virker mere stabil.

Som Thorbjørn skriver tager den tid at vænne sig
til. Jeg kan vældig godt lide refactoring
mulighederne og debuggeren er også lækker. Men jeg
er jo også kun datamatiker på 3'de semester så
hvad ved jeg om det?

Kan du iøvrigt ikke liige forklare mig lidt om
sammenhængen mellem klasser og objekter og så har
jeg liige det her array som jeg... osv. osv.

Venlig hilsen
--
Max