Re:ørepropper og golf cources
Fra : Sven Møller Jensen

Dato : 23-01-02 22:03

Til Søren B. Hansen
Hvorfor skal du absolut blande ørepropper og golf-sporten ind i denne
diskussion?
Jeg spiller golf sammen med over 1000 andre her i Viborg, vi har det rart,
selv om der
vist nok kun er 4-5 bikere, der nyder denne udmærkede sport, hvor vi får
frisk luft og
motion, og det får man (så vidt jeg ved) ikke på en mc. Nå jo, venstre fod
bliver da
motioneret ved hurtige gear-skift.
Ivrig biker og glæder mig til 1. 2-hjulet igen og golf den 1. marts 2002.
Sven Suzuki 500 GS E

--
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
"Per 'Aspera Ad Astra"

Fra : Søren L Hansen

Dato : 23-01-02 23:58

"Sven Møller Jensen" <svenmjensen-nospam@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:a2n8es$2dvn$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> motioneret ved hurtige gear-skift.
> Ivrig biker og glæder mig til 1. 2-hjulet igen og golf den 1. marts 2002.

Til Sven B. Jensen. (*)

Hvorfor skal du absolut misforstå en ganske uskyldig signatur . En signatur
er et par linier man kan have stående under sit navn med noget sjovt, noget
tænksomt, noget politisk, noget man vil sælge osv osv.? Jeg er da ikke ude
på at genere dig og din ganske fine interesse, som åbenbart giver højere
kondital end motocross, der ellers er anerkendt i idrætskredse som en af de
mest konditionskrævende overhovedet. Men da jeg ikke vil opfordre til mere
ufred end opstået, vil jeg gerne give en tur på en valgfri af mine
terrænmaskiner ved lejlighed.
Jeg kan godt relatere min signatur til den almindelige verden hvor
motorsporten i sandhed har uhyrligt trange kår i DK, baner der lukkes ved
fejlagtige behandling i forvaltningen, men som ikke kan åbnes, for uha, nu
er det en ny sag, klubber der kæmper i 8-10 år for at få en bane før de
overhovedet kan komme igang med at dyrke deres sport.

Og i øvrigt har jeg flere venner der spiller golf, selv holder jeg mig til
at køre i en

(*) når du kan stave mit navn forkert kan jeg også stave dit.. <=
smiley, betyder at man mener noget i sjov

Med i øvrigt venlig hilsen

Søren L Hansen

Fra : Pein

Dato : 24-01-02 17:08

Men Søren, tror du på demokrati?

Der var 98.180 aktive golfspillere i Danmark, heraf 7.598 juniorer pr. 30/9
2000.
Og det er een af de hastigst voksende sportsgrene i Danmark, så der
givetvis langt over 100.000 nu.

Hvor mange kører motocross? 1000?
Og Enduro? 40-50 stykker? (DEK har 40 aktive medlemmer).

Det med golfbaner og crossbaner er et simpelt spørgsmål om udbud og
efterspørgsel.
Desværre.

Mvh. Pein

Fra : Søren L Hansen

Dato : 24-01-02 18:04

"Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse
> Men Søren, tror du på demokrati?

Hehe, selvfølgelig. Og sund fornuft. Og ytringsfrihed, ikke mindst, selvom
det kan være et hæsligt argument i omodererede fora som dette ))

S.
I dagens anledning ændret signatur: Det eneste jeg ønsker mig til jul er to
hundrede nye crossbaner. Nej, lav heller 10 nye endurobaner á 10
kvadratkilometer... Jeg kunne selvfølgelig bare flytte et sted hen hvor det
findes, men jeg synes jo også godt nok om DK...

Fra : Armand

Dato : 24-01-02 23:31

Pein <niels@pein.dk> skrev i en

> [...]
> givetvis langt over 100.000 nu.
> Hvor mange kører motocross? 1000?
> Det med golfbaner og crossbaner er et simpelt spørgsmål om udbud og

Mnjaeh :-/
Uden at kunne sætte tal på er motocross én af de mere anonyme
folkesporter med mangfoldige udøvere!

Udbredelsen af golfsporten er steget i takt med forekomsten af golfbaner
i snart enhver kommune - Hvis man anlagde cross-baner efter samme
mønster ville cross sikkert blive en endnu større folkesport end det er
lige nu :-/

--
Armand

Fra : Morten Dahl

Dato : 25-01-02 08:12

> [...]
> i snart enhver kommune - Hvis man anlagde cross-baner efter samme
> mønster ville cross sikkert blive en endnu større folkesport end det er

Nemmerlig, for de lokalvalgt (sage nogen snobber) er der jo lidt prestige i
at have en golfbane, den tiltrækker jo store biler og dertilhørende penge
der brænder i indehaverens (og golfspilleren) lommer.

Hvorimod jeg har svært ved at forestille mig en midaldrene dame iklædt
tweeddress og permanent, som fortaler for en crossbane endsige en Endurobane
på et udvalgsmøde eller et borgermøde

-
Morten Dahl

Fra : Pein

Dato : 25-01-02 23:38

"Morten Dahl" wrote ...

> [...]
> prestige i at have en golfbane, den tiltrækker jo store biler og
> dertilhørende penge der brænder i indehaverens (og golfspilleren)

Du er da vist propfyldt med fordomme.
Så har du nok heller ikke noget imod, at folk der kører MC bliver
karakteriseret som rockertyper?
Men det har jeg - og det virker begge veje!
Forresten så er cross (og også enduro) en meget dyrere sport end golf, men
det er selvølgelig ikke pointen her.

> Hvorimod jeg har svært ved at forestille mig en midaldrene dame
> iklædt tweeddress og permanent, som fortaler for en crossbane
> endsige en Endurobane på et udvalgsmøde eller et borgermøde

Ville hun da være en bedre fortaler end een der er almindelig klædt?

Næh, lad nu os der rent faktisk kører den slags stå sammen om at overholde
støjbegrænsningerne, og ikke køre med larmepotter og andet gejl. Og køre
pænt til og fra banerne. Så bliver den politiske side af sagen jo nok lidt
lettere at håndtere.

Mvh. Pein
(der ryster let på hovedet lige nu)

Fra : Pein

Dato : 25-01-02 23:25

"Armand" wrote ...

> Mnjaeh :-/
> Uden at kunne sætte tal på er motocross én af de mere
> anonyme folkesporter med mangfoldige udøvere!

Jeg kan sætte tal på - hvis jeg bare kunne huske.... (damn).
Til et møde i Danmarks Motor Union sidste år blev tallene nævnt.
Så vidt jeg husker var der ca. lige mange der kørte speedway og motocross,
og jeg husker også tallet 2000. Men om det var 1000 til hver eller 2000 til
hver...?
Jeg har sendt en mail til sekretariatet med en forspørgsel. Jeg skulle
alligevel have fat i dem.

Uanset hvad, er tallet _meget_ langt fra antallet af golfspillere.

> Udbredelsen af golfsporten er steget i takt med forekomsten af
> golfbaner i snart enhver kommune -

Du har ikke noget at have den påstand i Armand. Det er fordomme, og du tager
fuldstændigt fejl. Det er nemlig lige omvendt!
Der bliver _ikke_ bygget golfbaner, hvis der ikke er et stort
medlemsgrundlag. Heller ikke selvom nogle kommuner kan tænke at det kunne
være godt at have en golfbane. Det er nemlig ikke det offentlige der
finansierer projektet.
Der er faktisk venteliste til de fleste klubber i Danmark, og næsten alle
klubber omkring København, så her har vi virkelig et behov for baner. Bare
antallet af folk på venteliste til at spille golf overstiger så rigeligt det
samlede antal af motocrosskørere i Danmark. Med en faktor 5 vil jeg tro.

> Hvis man anlagde cross-baner efter samme mønster ville cross
> sikkert blive en endnu større folkesport end det er lige nu :-/

Nixen - for det gør man allerede.
Der bliver kæmpet for at få lov at lave en bane når der er et behov fra en
stor flok mennesker, og det er ikke altid det lykkes. Fuldstændig som i
golf.
Hvis golfbaner bare skød op fra den blå luft, ville der jo ikke være
tusinder på venteliste.

Mvh. Pein

Fra : Armand

Dato : 24-01-02 01:50

Sven Møller Jensen <svenmjensen-nospam@vip.cybercity.dk> skrev i en

> denne udmærkede sport, hvor vi får frisk luft og motion, og det får
man (så
> vidt jeg ved) ikke på en mc.

Underkend ikke den motion der er i alene at holde sig siddende på en
motorcykel - især modeller uden kåbe!
Man bruger langt mere fysik blot til at styre, end man lige ville tro,
og man skal ikke forcere i en særligt højt tempo på en lukket bane
førend at sveden springer fra panden!

Min overvægt er således langsomt kommet snigende i takt med mit faldende
kørselsmønster

--
Armand.
(der savner en grundig fysiologisk undersøgelse til belysning af emnet)

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 24-01-02 10:55

for slet ikek at snakke om, pulsen som skyder i vejret ved lidt frisk
kørsel, og så er der dem der springer fra den ene side af cyklen til den
anden og smider knæet i jorden.....og dem der træner for at være smidige
nok..og og og....

uhmmm Motorcykel...
35 dage endnu

Fra : Uffe Overgaard Koch

Dato : 24-01-02 22:37

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> (der savner en grundig fysiologisk undersøgelse til belysning af emnet)
Det bliver nok svært at få nedsat et råd eller nævn der kan belyse dette.

/Uffe Koch, der også melder sig under begge faner.
Bandit 600 & Titelist Competition

Fra : Armand

Dato : 24-01-02 23:38

Uffe Overgaard Koch <uffe.koch@mctournord.dk> skrev i en

> Det bliver nok svært at få nedsat et råd eller nævn der kan belyse
dette.

Strengt taget kræver det vel blot en fysiolog der tænder på sagen og
foranlediger en undersøgelse, evt. som speciale til afslutning af
studiet :-/

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 25-01-02 08:28

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in article
<a2q4nj$2m0u$3@news.cybercity.dk>...

> Strengt taget kræver det vel blot en fysiolog der tænder på sagen og
> foranlediger en undersøgelse, evt. som speciale til afslutning af
> studiet :-/

Ja jeg stiller gerne op som forsøgskanin - jeg sveder altid som et sv*n
efter bare 10 minutter på banen.
Og det er ikke golf jeg taler om

--
Mikkel

Fra : Armand

Dato : 25-01-02 15:41

Mikkel Christensen <mic@rrxnord.dk> skrev i en
> [...]
> <a2q4nj$2m0u$3@news.cybercity.dk>...

> Ja jeg stiller gerne op som forsøgskanin - jeg sveder altid som et

Omkring '90 afviklede Team Danmark nogle grundige tests af RR-piloter i
forbindelse med NM'et på Jyllandsringen i bededagene:
Et antal piloter af blandet herkomst og rutine blev udstyret med puls
(og vistnok også åndedræts-) måler med radioforbindelse til
fysiologernes PC.
Jeg husker bl.a. nævnt at for Rene Rasmussens (champ. i
superbike/supersport 750) vedkommende faldt hans puls med 40 slag/min
under "afslapningen" på langsiden, hvorimod en absolut newbie havde en
puls på "steady 200" fra det øjeblik at han trak i tøjet!

Men det var nu mere for daglig mc-trafik's vedkommende at jeg fandt en
undersøgelse spændende!

--
Armand.

Fra : Jonas Holt

Dato : 28-01-02 10:41

> Ja jeg stiller gerne op som forsøgskanin - jeg sveder altid som et sv*n
> efter bare 10 minutter på banen.

Jeg arbejdede engang på en grisefarm - og der lærte jeg bl.a. at grise/svin ikke kan svede. Så at svede som et svin må
betyde at man ikke sveder!

Jonas Holt & CBR600F2 - i hi

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 28-01-02 11:38

Jonas Holt <jholt@norden-fjords.dk> wrote in article
<3c552153$0$62885$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> Jeg arbejdede engang på en grisefarm - og der lærte jeg bl.a. at
grise/svin ikke kan svede. Så at svede som et svin må
> betyde at man ikke sveder!

Fordømt.

Nå men lugter som en gris så...

--
Mikkel

Fra : Jonas Holt

Dato : 28-01-02 13:19

> grise/svin ikke kan svede. Så at svede som et svin må
>
> Fordømt.
>
> Nå men lugter som en gris så...

- Ja, eller hest

Jonas Holt & CBR600F2 - i hi

Fra : Neser

Dato : 28-01-02 18:54

> - Ja, eller hest

Eller værre... som mink... *S*

--
- Neser
Neser@neser.dk

"A' er ikk' fuld, bare lidt swimmel!!" (Martin 18 år)
"Menigheden er dem, der holder med præsten." (Mie 8 år)
"Præster skal bl.a. være med til fødsel og dåb og konspiration og
begravelse." (Christoffer 8 år)
"Reeza tror ikke på Gud, han tror på Allan." (Kate 6 år)
"Når klokken er 12 vender alle sig mod Mekka og bider i kvasterne på
tæppet." (Raymond 7 år)
Jonas Holt <jholt@norden-fjords.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c5547fd$0$226$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Pein

Dato : 24-01-02 17:08

Ja ja, jeg vil nu give Søren ret. Du må forstå Sven, at han snakker om
sport, mens du i virkeligheden kører sammenligningen på fritidshygge, selvom
du skriver sport.

Sammenligning; golf <> mc-kørsel:
På hyggeplan får man lidt frisk luft og motion og en god gåtur ved at spille
golf, og den der lille 150 km. søndagstur ad normalt asfalterede veje med
GS'eren, giver nok alt andet lige ikke så meget motion som golfrunden.

Men på sportsligt plan får man ikke en bønne mere motion på golfbanen end
ved hyggerunderne, men sportslig kørsel på motorcykel er jo straks noget
helt andet. Og vel mest udpræget når vi snakker cross og enduro, selvom RR
jo heller ikke er for svæklinge.

Og hvis man er ivrig biker, hvorfor glæder man sig så til at køre 2-hjulet
igen 1. marts? Det er da bare ud at køre nu.
Og hvis man er ivrig golfspiller, hvorfor glæder man sig så til golf igen 1.
marts? Jeg regner med at tage ud at spille på søndag. (Tange Sø)

Og så ved jeg tilfældigvis, at Søren og de andre rødder i hans omgangskreds
er kloge nok til at holde knopdækkene væk fra golfbanerne.

Mvh. Pein
Golfspiller: hcp. 4,4 og unionsdommer.
Motorcyklist: 2 maskiner: En til touring og en til at blive nr. 23 i
breddeklassen i Enduro DM 2001.
Og ingen kondi. Intet problem i golf, stort problem i Enduro.

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-01-02 18:53

> [...]
> Til Søren B. Hansen
> Hvorfor skal du absolut blande ørepropper og golf-sporten ind i denne

HA ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ...
(Æh... Jeg går ud fra du mener det som en spøg... Ikke?)

> [...]
> frisk luft og
> motion, og det får man (så vidt jeg ved) ikke på en mc. Nå jo, venstre fod

Hmm... Der er ingen bikere i min motorcykelklub, men der er da en enkelt
golf-dommer.
Normalt ville jeg forbigå dit indlæg med et smil, men du reagerer på en måde
som for mig virker typisk for golfere. Gudskelov er der undtagelser, men 9
ud af 10 golfere jeg har mødt reagerer ret urimeligt på min tilstedeværelse.

Du skriver Sørens navn forkert. Du tager en spøgefuld signatur alvorligt.
(Eller hvad?) Du siger du får frisk luft og motion i modsætning til Søren -
men Søren kører jævnligt motocross, enduro og off-road som alt sammen giver
ualmindelig meget frisk luft og særdeles god fysisk træning (Slå op i
Guiness book of records og se at verdens højeste kondital er målt på en
motocross kører). Og din egen Sig overskrider noget de anbefalede 2-3
linier.

Eller med andre ord: Du udtaler dig uden at ane hvad du taler om, og så gør
du det endda forkert, faktuelt såvel som formsmæssigt.

Min Sig indeholder også en reference til golf-sporten, og den må du såmænd
gerne tage seriøst (selvom den er ment i spøg), og hvis du skulle ønske at
få uddybet min mening om golfere, er her et godt link til dig:

http://www.geocities.com/aormck/OnAny.html

Rittig

Fra : Morten Dahl

Dato : 25-01-02 08:26

> [...]

> gerne tage seriøst (selvom den er ment i spøg), og hvis du skulle ønske at
> få uddybet min mening om golfere, er her et godt link til dig:

Daamn Claus, den har jeg aldrig læst før. Men hold kæft en god historie. Det
var lige hvad man havde brug for at læse mens det sner udenfor..

-
Morten Dahl
- er der ikke snart en der vil købe min ene lejlighed så jeg har råd til
mere legetøj?

Fra : Jakob Barfod

Dato : 29-01-02 10:16

> [...]
> som for mig virker typisk for golfere. Gudskelov er der undtagelser, men 9
> ud af 10 golfere jeg har mødt reagerer ret urimeligt på min

Den 10'ende.... er det Pein?

--
Jakob

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-01-02 18:51

"Jakob Barfod" <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> skrev i en meddelelse

> Den 10'ende.... er det Pein?

Jep!

Og nogle få andre. Men det er rystende så mange gange jeg er blevet opfattet
som kriminel og mindreværdig af kugletrillere, og det får mig til at tænke
at det nok ikke er toppen af dansk intellekt der bevæger sig på grønsværen,
men måske snarere toppen af danske fordomme og snævertsyn. Selvfølgelig
træder jeg fuldstændig urimeligt på nogle mennesker med den udtalelse, men
jeg har godtnok mødt mange golfere i mit liv, og de fleste af dem der har
vinket til mig, har gjort det med lukket hånd.

Jeg har kørt mange utraditionelle steder på min motorcykel, og har
naturligvis haft en dælens masse interessante diskussioner med folk som var
skeptiske overfor min færdsel, men de mindst frugtbare er meget ofte med
golfspillere.

En af de ting der bringer mit pis i kog, er fordomme og snævertsynethed. Jeg
er nok ikke selv meget bedre end gennemsnittet, men det skal nu ikke afholde
mig fra at reagere på urimelighederne.

Rittig

Fra : Pein

Dato : 29-01-02 22:30

"Claus Rittig" wrote ...

> [...]
> Jeg er nok ikke selv meget bedre end gennemsnittet, men det skal nu
> ikke afholde mig fra at reagere på urimelighederne.

Som inkarneret golfer er jeg desværre nødt til at give dig ret.
Men der er jo også fordomme den anden vej, som f.eks. at golfere er nogle
rige snobber. Det er sådan set ikke det generelle billede, men desværre er
det korrekt, at golfere generelt er nogle snæversynede "jeg-alene-vide"
typer.

Men det er en fascinerende sport, og jeg spiller golf på trods af de øvrige
udøvere, mere end på grund af dem, og prøver at finde dem der er mest nede
på jorden. Der er også flinke folk iblandt.

Denne overvægt af "jeg-alene-vide" typer er faktisk også årsagen til at jeg
i dag er dommer. Der er alt for mange golfere, der prøver at bruge de ret
indviklede regler imod dig, på lidt usportslig facon. Derfor lærte jeg mig
på et tidspunkt reglerne til noget nær perfektion, så nu er der _ingen_ der
kan løbe om hjørner med mig på en golfbane.
Selv har jeg et ret afslappet forhold til golfreglerne, men hvis nogen
prøver at spille karl-smart overfor mig, så kommer de ingen vegne.

Aalborg Offroad MC Klub, med en snes medlemmer, havde jeg kun været medlem
af nogle måneder da jeg flyttede til Sjælland, men jeg bevarede kontakten og
er nu vendt tilbage.
Aalborg Golf Klub, med over 1000 medlemmer, havde jeg været medlem af i 13
år, og er blevet klubmester 2 gange, men det var et "clean break" da jeg
flyttede, og jeg savner ingen.

Det siger jo et eller andet....

F.eks. at jeg er lidt skør....

Som de andre rødder....

/Pein
(der har været ude at kigge på 2 nedlagte landbrug i dag, for nu vil Most
Wanted altså have egen jord under egne dæk - men hold da k... det er dyrt.)

Fra : Mads Lund

Dato : 30-01-02 09:22

> /Pein
> (der har været ude at kigge på 2 nedlagte landbrug i dag, for nu vil Most
> Wanted altså have egen jord under egne dæk - men hold da k... det er
dyrt.)

Vi glæder os til indvielsen

Mads Lund
KTM300, klar til markræs

Fra : Jakob Barfod

Dato : 30-01-02 11:16

> /Pein
> (der har været ude at kigge på 2 nedlagte landbrug i dag, for nu vil Most
> Wanted altså have egen jord under egne dæk - men hold da k... det er
dyrt.)

Knap er du flyttet, før du render rundt og leder efter noget nyt
Man kan næsten høre mulden kalde på dig.

--
Jakob

Fra : Claus Rittig

Dato : 30-01-02 18:34

> Knap er du flyttet, før du render rundt og leder efter noget nyt
> Man kan næsten høre mulden kalde på dig.

Jep, og når i har fundet sammen må du gerne kalde på os andre!

Rittig

Fra : Pein

Dato : 30-01-02 19:39

"Claus Rittig" wrote ...
> "Jakob Barfod" skrev ...

Forløbig er vi kun flyttet ind i et hus vi lejer af Grundfos (billigt

> Jep, og når i har fundet sammen må du gerne kalde på os andre!

Det er muligt det ender med noget der kun har ca. 3 tønder land. Jeg havde
håbet på 15-20 stykker, men den slags hænger ikke på træerne.
Men vi var ude at se på noget, hvor der udover stuehuset var tilbygninger på
ialt 1.234 kvm. Man kunne faktisk arrangere ægte indendørs motard, med
blandet beton- og jordunderlag, og små hop undervejs.

Men meningen med den ejendom var i hvert fald at der skulle stå en stald
åben til fri afbenyttelse for forbipasserende offrødder. Men lad os nu se.
Desværre var der kun 3 tønder land, og bygningerne fyldte jo ca. 10% heraf.
Det er sikkert solgt når vi er klar til at købe engang om nogle måneder.

/Pein

Fra : Morten Dahl

Dato : 31-01-02 08:19

> [...]

> ialt 1.234 kvm. Man kunne faktisk arrangere ægte indendørs motard, med
> blandet beton- og jordunderlag, og små hop undervejs.

Jeg er målløs, og uden ord, sidder bare og hulker af grin At bygge sin
helt egen Motardbane må da være en hver (voksen) drengs drøm. Men hvad siger
fruen i huset til en evt. udsigt til toptunede (ikke piloterne) cykler
bankende rundt på matrikkelnummeret hver week-end?

Men hatten af for sådan en ide..

-
Morten Dahl

Fra : Claus Rittig

Dato : 31-01-02 16:56

"Morten Dahl" <news@mekasign.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fruen i huset til en evt. udsigt til toptunede (ikke piloterne) cykler
> bankende rundt på matrikkelnummeret hver week-end?

Ja, jeg mangler også ord!
(Men jeg glæder mig til de første prøvekørsler!)

Rittig

Fra : Pein

Dato : 01-02-02 19:46

"Morten Dahl" wrote ...

> [...]
cykler
> bankende rundt på matrikkelnummeret hver week-end?

Der er ikke noget men der. Hun er helt med på ideen, men vil dog gerne have
en (gade)motorcykel selv også.
Men jeg har besluttet, at overdrevet mange tilbygninger vil gå i kage med
vedligeholdelse, så jeg vil prøve at finde noget med 200-400 kvm.
tilbygninger, og så de der 3-4 tønder land. Og det må ikke koste for meget
selvfølgelig.
Jeg vil have en bondegård, og det må ikke koste en bondegård... Nogen ideer?
Serious, der er faktisk flere tilbud at vælge imellem indenfor en mio.

/Pein