Champignon
Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-01-02 19:36

Til sommer vil jeg lave champignon - men hvordan? Jeg ved, at de skal stå
mørkt (har 100 kvm lade), og at der skal støes noget mycelin (?) ud over
noget jord. Det er jo altid en start .-)

Men skal det være noget specielt jord? Og hvor køber man mycelinet? Og hvad
kan man forvente af udbytte?

Mvh Maria

Fra : Gert

Dato : 23-01-02 23:20

> [...]
> noget jord. Det er jo altid en start .-)
>
> Men skal det være noget specielt jord? Og hvor køber man mycelinet? Og

hejsa
hvor du køber mycelinet ved jeg ikke , men jeg kan da huske at dengang min
far dyrkede champignon , der fik han nogle store sække indeholdende hestemøg
og jord, og de skulle stå varmt mørkt og fugtigt.
men prøv at kontakte dem der har denne side http://www.champignon.dk/ de må
kunne hjælpe dig

Med venlig Hilsen

Gert Ringholm Møller

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 24-01-02 21:00

Maria Frederiksen wrote:

> [...]
> mørkt (har 100 kvm lade), og at der skal støes noget mycelin (?) ud over
> noget jord. Det er jo altid en start .-)

heste møg

> Og hvor køber man mycelinet?
Det er det hvide i det nederste som man skære af når man spiser dem.

> Og hvad
> kan man forvente af udbytte?

Øe, det må komme an på en prøve.

Fra : Per A. Hansen

Dato : 24-01-02 22:02

Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> skrev i en
> [...]
> noget jord. Det er jo altid en start .-)
>
> Men skal det være noget specielt jord? Og hvor køber man mycelinet? Og

Ikke jord.
Tidligere anvendtes udelukkende hestemøg, men det
har vist sig at svinegødning er udmærket.

Per A. Hansen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 25-01-02 02:20

Sporerne er brune ca. som cacaopulver. Hvis man har en stor hat til at stå
og drysse sporer, vindstille indendørs, kan man se lamelmønsteret nedenunder
svampen. Vil gerne selv igang igen, da erindringen om saftige søde og
velsmagende friskplukkede champignon står klart endnu. Den søde smag
forsvinder hurtigt efter plukningen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jens Jacobsen

Dato : 27-01-02 18:28

der er nogle af de store kendte planteskoler der har temmelig meget check på
det.og så hedder det mycelium.
jens

Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c4f07b5$0$13957$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...