Andet multimedie
bentjuul 3670
Fade i kanterne i PSP
Fra : Kenneth Brun Nielsen

Dato : 23-01-02 19:27

Jeg har ledt og ledt.. Kan det virkeligt passe, at der ikke findes en
funktion til at fade kanterne på et billede i Paint Shop Pro? I ved, sådan
at billedkanten "nærmer" sig en valgt farve. Der findes en
"buttonize"-funktion, der minder lidt om den - men den laver nogle
uhensigtsmæssige kanter. I det tilfælde, at PSP ikke har omtalte funktion,
er der så alternative programmer?

På forhånd tak!
Kenneth

Fra : Jeppe Vedel

Dato : 23-01-02 21:07

info@vedel-design.dk

"Kenneth Brun Nielsen" <s001372@student.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "buttonize"-funktion, der minder lidt om den - men den laver nogle
> uhensigtsmæssige kanter. I det tilfælde, at PSP ikke har omtalte funktion,

Jeg kender ikke Paint Shop Pro
Men Jeg ved at PhotoShop kan gøre det (feather)
make selection - make feather - invert- delete - (brug e.v.t. flere lag hvis
anden farve eller objekt)
Jeppe Vedel
info@vedel-design.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-01-02 23:10

> [...]
> Men Jeg ved at PhotoShop kan gøre det (feather)
> make selection - make feather - invert- delete - (brug e.v.t. flere lag

Samme teknik burde kunne gøre det i PSP.
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Kenneth Brun Nielsen

Dato : 24-01-02 02:07

Jeg siger tak til de herrer. Jeg er ved at opnå noget, der kan bruges, men
det er sgu lidt omstændigt...

Kenneth