Stadig irriterende applet problem
Fra : Lars

Dato : 23-01-02 14:04

Hej alle

Et spm. angående anvendelse af appleter:

Jeg har lavet en lille spil-applet, som kører fint. Probelemet er dog, at
den kun kører fint, når jeg anvender jre-plug-in i browseren (IE5.5) ved
hjælp af HTML-converteren.

Jeg er klar over, at hvis man skal køre uden plug-in, så kan man kun bruge
java.awt pakken og ikke eks. swing. Men jeg har heller ikke brugt andet end
java.awt komponenter, ej heller har jeg brugt andet nyere fra Collections
eller lign.

Så hvorfor insisterer browseren på anvendelse af plug-in for at kunne køre
appletten?

(Jeg kan evt. sende kildekoden, så I kan prøve at gennemskue, hvad det er
jeg gør, som betyder, at den ikke kan køres uden plug-in)

/Lars

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-01-02 14:48

"Lars" <svend@bent.dk> writes:

> (Jeg kan evt. sende kildekoden, så I kan prøve at gennemskue, hvad det er
> jeg gør, som betyder, at den ikke kan køres uden plug-in)

Du kan jo smide det i dk.binaer
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 23-01-02 14:50

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> skrev i en
meddelelse news:kksn8xtbz2.fsf@mimer.null.dk...

Bruger du swing objekter ? Alle AWT1.2 objekter ?

AWT'erne skulle du kunne køre, men f.eks. netscape på mac har
problemmer med dem.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : Lars

Dato : 23-01-02 18:40

Jeg har fået løst problemet - men logikken kan jeg ikke lige se ...

Hvis jeg compiler klassen med javac fra jdk1.1.8 istedet for jdk1.4, så er
problemet løst - uden at ændre så meget som et komma i kildekoden. Nu kører
det fint i browseren uden plug-in.

Mystisk ... hmmm

/Lars

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 24-01-02 08:25

Compileren - eller sammensætteren(!) - i JDK1.4 laver classfiler i et
nyere og lidt anderledes format end tidligere udgaver gør. Disse kan kun
køres på JVM'en fra JDK/JRE 1.4.

-dennis

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 24-01-02 14:08

Dennis Thrysøe wrote:

> Compileren - eller sammensætteren(!)

compiler = oversætter
linker = sammensætter (eller sammenkæder)

--
Jonas Kongslund <jonas(at)kongslund.dk> XNS: =Jonas Kongslund

When you want to change the world, you don't see the dawn by
getting up early - you see it by not sleeping through the night.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 24-01-02 14:23

Hmm. Tjaaah. Det er for såvidt rigtigt.

Men