Forbindelse til Oracle database på server
Fra : Aino

Dato : 23-01-02 14:05

Hejsa

I VB6.0SP4 prøver jeg at få kontakt til en Oracle database. På min PC er
installeret Oracle Client 8.1.6.

Via DataEnvironmentDesigner går det fint. Jeg vælger under Provider:
'Oracle Provider for OLE DB' og under Connection: Data Source er P2,
User name er (kunne være) bruger og Password er password. Jeg kan så få
forbindelse og se tabeller mv.

Jeg ønsker istedet at bruge ADO i kode, og skriver

Set conn = New ADODB.Connection
conn.Open "Provider=ORAOleDB.Oracle; DataSource=P2; UID=bruger;
PWD=password"

Her får jeg så fejlen ORA-12560: TNS: Protokoladapterfejl. Såvidt jeg
kan se, kan denne fejl skyldes mange ting.

Når nu jeg kan få forbindelse gennem designeren, er der så nogle ideer
til at undgå fejlen i ADO?

--
Mvh Aino

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-01-02 02:08

Aino wrote in news:3C4EB4E4.79CD527D@topsoe.dk:

> Hejsa
>
> I VB6.0SP4 prøver jeg at få kontakt til en Oracle database. På min PC
> er installeret Oracle Client 8.1.6.
[snip]

> [...]
> kan se, kan denne fejl skyldes mange ting.
>
> Når nu jeg kan få forbindelse gennem designeren, er der så

Jeg har brugt tidligere:

adoConn.ConnectionString = "Provider=OraOLEDB.Oracle.1;" &_
"Persist Security Info=False;User ID= " & txtUID &_
";Password=" & txtPwd & ";Data Source= " &_
txtConStr
adoConn.Open

txtIUD er brugernavn fra en form
txtPwd er password fra en form
txtConStr er DNS-navnet på databaseserveren - fra en form

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Synes du også, at Britney trods alt er meget lækker - men dog
på grænsen til det kvalmende ? http://stocholm.dk/britney.txt

Fra : Aino

Dato : 25-01-02 13:45

Jesper Stocholm wrote:

Hej Jesper og tak for dit svar

> [...]
> "Persist Security Info=False;User ID= " & txtUID &_
> ";Password=" & txtPwd & ";Data Source= " &_

Jeg har lavet min kode om så den
1) sætter connectionstring som en property for forbindelsen før jeg
forsøger at åbne den
2) har fået tilføjet .1 i Provider
3) sætter Persist Security Info til falsk

Ingen af delene hjalp på problemet

Det undrer mig stadig, at jeg godt kan se tabellerne når jeg bruger en
Designer?!

--
Mvh Aino

Never trust anything that can think for itself if you can't see where it
keeps its brain. - Mr Weasley

Fra : Aino

Dato : 30-01-02 13:31

Aino wrote:

> [...]
>
> Her får jeg så fejlen ORA-12560: TNS: Protokoladapterfejl. ...
>
> Når nu jeg kan få forbindelse gennem designeren, er der så nogle ideer

Jeg har fået løst problemet ved at kopiere strengen fra designerens
properties-vindue. Hvis nogen er interesserede skulle den se ud som:
"Provider=OraOLEDB.Oracle.1;Password=password;Persist Security
Info=True;User ID=bruger;Data Source=P2"

Pointen var måden at skrive DataSource, UID og PWD.

--
Mvh Aino

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 30-01-02 22:54

Aino skrev:
> [...]
> Info=True;User ID=bruger;Data Source=P2"
>
> Pointen var måden at skrive DataSource, UID og PWD.

Er jeg blevet blind - eller var det ikke præcis hvad Jesper Stockholm
skrev til dig?

(Bortset fra at du sætter Persist Secutiry Info=True.)

-------
Tomas