/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
fedeste peugeot ?
Fra : Finn Poulsen


Dato : 23-01-02 13:54

Hejsa
Nu er jeg blevet træt at reparere på min gamle 45 scooter. Jeg har
lurret lidt på peugeots modeller, men kan ikke rigtig bestemme mig,-
nogen forslag ?
Jeg skal helst kunne tune selv, hastigheden skal være omkring de 80
km/t.
På forhånd tak.
vh
Finn

 
 
Morten Christensen (23-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Christensen


Dato : 23-01-02 14:34

Hvis jeg skulle ud og have en fed 45 ville jeg købe sådan en Aprillia-racing
MC-agtig ting (kan ikke lige huske navnet eller en Gilera DNA.


--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522
"Finn Poulsen" <finnpoulsen@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:1f6gugd.6gu9tz1jlngb2N%finnpoulsen@cool.dk...
> Hejsa
> Nu er jeg blevet træt at reparere på min gamle 45 scooter. Jeg har
> lurret lidt på peugeots modeller, men kan ikke rigtig bestemme mig,-
> nogen forslag ?
> Jeg skal helst kunne tune selv, hastigheden skal være omkring de 80
> km/t.
> På forhånd tak.
> vh
> Finn



Supertankeren (23-01-2002)
Kommentar
Fra : Supertankeren


Dato : 23-01-02 15:07

Det er nok Speedflight'en Har selv haft en 10.000 km
uden rep. (den kører stadigt)
Jan

"Finn Poulsen" <finnpoulsen@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:1f6gugd.6gu9tz1jlngb2N%finnpoulsen@cool.dk...
> Hejsa
> Nu er jeg blevet træt at reparere på min gamle 45 scooter. Jeg har
> lurret lidt på peugeots modeller, men kan ikke rigtig bestemme mig,-
> nogen forslag ?
> Jeg skal helst kunne tune selv, hastigheden skal være omkring de 80
> km/t.
> På forhånd tak.
> vh
> Finn



Michael Thomsen (23-01-2002)
Kommentar
Fra : Michael Thomsen


Dato : 23-01-02 17:53

Speedfighteren er fed, men den kan ikke tunes ret meget.. Du kan max få
13-14 HK ud af den..

Mvh Michael
"Supertankeren" <oz8jan@worldonline.dk> wrote in message
news:2sz38.3114$Eu2.482684@news010.worldonline.dk...
> Det er nok Speedflight'en Har selv haft en 10.000 km
> uden rep. (den kører stadigt)
> Jan
>
> "Finn Poulsen" <finnpoulsen@cool.dk> skrev i en meddelelse
> news:1f6gugd.6gu9tz1jlngb2N%finnpoulsen@cool.dk...
> > Hejsa
> > Nu er jeg blevet træt at reparere på min gamle 45 scooter. Jeg har
> > lurret lidt på peugeots modeller, men kan ikke rigtig bestemme mig,-
> > nogen forslag ?
> > Jeg skal helst kunne tune selv, hastigheden skal være omkring de 80
> > km/t.
> > På forhånd tak.
> > vh
> > Finn
>
>



Brian aka Hekto (23-01-2002)
Kommentar
Fra : Brian aka Hekto


Dato : 23-01-02 22:04

Nææææh, det giver vel kun en 260 - 280 HK i litereffekt!!!
Personligt har jeg aldrig set fx en Fiat Uno med 320HK???

Så 12 - 14 HK er vel ikke ret meget!
Min RD350 har sølle 60HK, hvilket giver en litereffekt på ca. 180HK. Den kan
da også snige sig op på 30.000Km imellem motorrenoveringerne, hvis ikke den
bliver presset alt for meget.
Bliver den presset alt for meget, er det mig der ikke holder!

Iøvrigt kører Peugeot'en glimrende med de 5,5Hk den er født med, og den
kører ikke voldsomt meget hurtigere, hvis man tuner den, for luftmodstanden
er enorm! Det eneste der går hurtigere, er indholdet af tegnebogen.

/Brian
www.speedfight.cjb.net

"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> skrev i en meddelelse
news:a2mpov$1meo$1@news.cybercity.dk...
> Speedfighteren er fed, men den kan ikke tunes ret meget.. Du kan max få
> 13-14 HK ud af den..
>
> Mvh Michael
> "Supertankeren" <oz8jan@worldonline.dk> wrote in message
> news:2sz38.3114$Eu2.482684@news010.worldonline.dk...
> > Det er nok Speedflight'en Har selv haft en 10.000 km
> > uden rep. (den kører stadigt)
> > Jan
> >
> > "Finn Poulsen" <finnpoulsen@cool.dk> skrev i en meddelelse
> > news:1f6gugd.6gu9tz1jlngb2N%finnpoulsen@cool.dk...
> > > Hejsa
> > > Nu er jeg blevet træt at reparere på min gamle 45 scooter. Jeg har
> > > lurret lidt på peugeots modeller, men kan ikke rigtig bestemme mig,-
> > > nogen forslag ?
> > > Jeg skal helst kunne tune selv, hastigheden skal være omkring de 80
> > > km/t.
> > > På forhånd tak.
> > > vh
> > > Finn
> >
> >
>
>



Energy (24-01-2002)
Kommentar
Fra : Energy


Dato : 24-01-02 04:10

Der er jo også noget der hedder optræk, hvilket jo er en dejlig feeling,
hvis det
vel og mærke foregår med en vis overbevisning,
man behøver jo heller ikke køre over 100km/t. for at nyde sin scooters
overskud
af kræfter(HK), det hele kommer an på pilot og udveksling.

Hebo Manston Racing, leverer ca. 24 hk, på tappen.
Malossi MHR Replica,leverer ca. 13hk(hvilket jeg synes er inden for
"fornuftgrænsen")
Hvis man bygger sin scoot ordenligt op, med Racerkrumtap,stærkere vario
rem,støddæmpere osv.,
skal man kun skifte plejlleje og stempelringe en gang imellem(3-5000km),

det er altså ikke noget der dræber hele scooteren, ihertfald ikke hvis
man vælger
et godt mærke med kraftigt stel og motorkonstrution, og hva' fa'en det
skal
jo også være sjovt, og sjov koster som regel en eller anden ydelse.

Scoot on!
Energy (NRG MC3-Malossi-kit)




"Brian aka Hekto" <bs@hekto.dk> wrote in message
news:3c4f2525$0$236$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Nææææh, det giver vel kun en 260 - 280 HK i litereffekt!!!
> Personligt har jeg aldrig set fx en Fiat Uno med 320HK???
>
> Så 12 - 14 HK er vel ikke ret meget!
> Min RD350 har sølle 60HK, hvilket giver en litereffekt på ca. 180HK. Den kan
> da også snige sig op på 30.000Km imellem motorrenoveringerne, hvis ikke den
> bliver presset alt for meget.
> Bliver den presset alt for meget, er det mig der ikke holder!
>
> Iøvrigt kører Peugeot'en glimrende med de 5,5Hk den er født med, og den
> kører ikke voldsomt meget hurtigere, hvis man tuner den, for luftmodstanden
> er enorm! Det eneste der går hurtigere, er indholdet af tegnebogen.
>
> /Brian
> www.speedfight.cjb.net
>
> "Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> skrev i en meddelelse
> news:a2mpov$1meo$1@news.cybercity.dk...
> > Speedfighteren er fed, men den kan ikke tunes ret meget.. Du kan max få
> > 13-14 HK ud af den..





--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Brian/Hekto (24-01-2002)
Kommentar
Fra : Brian/Hekto


Dato : 24-01-02 09:57

Ja, ja! Men 50cc bliver aldrig til 500cc! Uanset hvad man gør!
Det er også muligt at der er en opgiven effekt på tuningsdele; men du vil
ikke være istand til at få dem til at yde dette, uden stor viden og
målebænk.
Alene udstødningen skal afstemmes pinligt nøjagtigt, for at man kan opnå den
effekt. Det er ikke noget med bare at købe en standardudstødning, som bliver
kaldt noget med 'Racer'. Dertil kommer så afstemningen af vario'en, for at
få motoren til at udnytte momentet, ved det rigtige omdrejningstal. Prøv at
se her: http://www.hekto.dk/speedfight/udstdn.htm og her:
http://www.macdizzy.com/2stroke1.htm

/Brian




"Energy" <mikkel44@hotmail.com> wrote in message
news:9d6c21a06713660a6e5f08ecbf6b81fc.7543@mygate.mailgate.org...
> Der er jo også noget der hedder optræk, hvilket jo er en dejlig feeling,
> hvis det
> vel og mærke foregår med en vis overbevisning,
> man behøver jo heller ikke køre over 100km/t. for at nyde sin scooters
> overskud
> af kræfter(HK), det hele kommer an på pilot og udveksling.
>
> Hebo Manston Racing, leverer ca. 24 hk, på tappen.
> Malossi MHR Replica,leverer ca. 13hk(hvilket jeg synes er inden for
> "fornuftgrænsen")
> Hvis man bygger sin scoot ordenligt op, med Racerkrumtap,stærkere vario
> rem,støddæmpere osv.,
> skal man kun skifte plejlleje og stempelringe en gang imellem(3-5000km),
> så
> det er altså ikke noget der dræber hele scooteren, ihertfald ikke hvis
> man vælger
> et godt mærke med kraftigt stel og motorkonstrution, og hva' fa'en det
> skal
> jo også være sjovt, og sjov koster som regel en eller anden ydelse.
>
> Scoot on!
> Energy (NRG MC3-Malossi-kit)
>
>
>
>
> "Brian aka Hekto" <bs@hekto.dk> wrote in message
> news:3c4f2525$0$236$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Nææææh, det giver vel kun en 260 - 280 HK i litereffekt!!!
> > Personligt har jeg aldrig set fx en Fiat Uno med 320HK???
> >
> > Så 12 - 14 HK er vel ikke ret meget!
> > Min RD350 har sølle 60HK, hvilket giver en litereffekt på ca. 180HK. Den
kan
> > da også snige sig op på 30.000Km imellem motorrenoveringerne, hvis ikke
den
> > bliver presset alt for meget.
> > Bliver den presset alt for meget, er det mig der ikke holder!
> >
> > Iøvrigt kører Peugeot'en glimrende med de 5,5Hk den er født med, og den
> > kører ikke voldsomt meget hurtigere, hvis man tuner den, for
luftmodstanden
> > er enorm! Det eneste der går hurtigere, er indholdet af tegnebogen.
> >
> > /Brian
> > www.speedfight.cjb.net
> >
> > "Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> skrev i en meddelelse
> > news:a2mpov$1meo$1@news.cybercity.dk...
> > > Speedfighteren er fed, men den kan ikke tunes ret meget.. Du kan max

> > > 13-14 HK ud af den..
>
>
>
>
>
> --
> Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG



Energy (25-01-2002)
Kommentar
Fra : Energy


Dato : 25-01-02 00:14

Det har heller aldrig været meningen, det er jo netop facinationen ved
at pumpe en lille 70cc.'er,
der gør det sjovt.
jeg har skam også futtet rundt på div. MC'er(bla. Kawa Z1000 og XV1000
TR1) og har nydt det i fulde drag,
men køreglæden ved at køre på en god scooter med et kraftigt kit, er
heller ikke til at kimse af,
det foregår bare i en mindre målestok, og chancen for at slå sig ihjel
med 200km/t.
er jo heller ikke til stede(kørt galt på 1100 Bold'or), kun den høje
puls, når man presser scooteren igennem en knivskarp kurve, er den
samme.
Det med udstødningen finder man ud af når man fx. er i et godt forum
eller har skiftet mange gange,
desuden er div. effektkurver til rådighed, ved de seriøse forhandlere og
online-sider.

Afstemningen af rullerne i varioen kan klares med en digital RPM-tæller
som efterhånden kan købes for "små" penge(500kr.),
der bliver også leveret ruller og koblingfjedre med en tunudstødning,
hvis det er nødvendigt for den individuele model.

Det eneste der er irriterende er at det er ulovligt, på offentlig vej.


Scoot'on..
Energy/Mikkel.-Piaggio NRG MC3-Malossi MHR Replica kit.


"Brian/Hekto" <hekto@hekto.dk> wrote in message
news:3c4fcc68$0$10680$4d4eb98e@news.dk.uu.net...

> Ja, ja! Men 50cc bliver aldrig til 500cc! Uanset hvad man gør!
> Det er også muligt at der er en opgiven effekt på tuningsdele; men du vil
> ikke være istand til at få dem til at yde dette, uden stor viden og
> målebænk.
> Alene udstødningen skal afstemmes pinligt nøjagtigt, for at man kan opnå den
> effekt. Det er ikke noget med bare at købe en standardudstødning, som bliver
> kaldt noget med 'Racer'. Dertil kommer så afstemningen af vario'en, for at
> få motoren til at udnytte momentet, ved det rigtige omdrejningstal. Prøv at
> se her: http://www.hekto.dk/speedfight/udstdn.htm og her:
> http://www.macdizzy.com/2stroke1.htm
>
> /Brian





--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Kurt Melkesjasker (26-01-2002)
Kommentar
Fra : Kurt Melkesjasker


Dato : 26-01-02 18:55


"Energy" <mikkel44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1c31aa0afecb1f60cf8d9d64308781f0.7543@mygate.mailgate.org...
>
> Afstemningen af rullerne i varioen kan klares med en digital RPM-tæller
> som efterhånden kan købes for "små" penge(500kr.),
> der bliver også leveret ruller og koblingfjedre med en tunudstødning,
> hvis det er nødvendigt for den individuele model.
>
>
>
Hvor kan man købe en sådan til den pris?



--

Med 2-hjulet hilsen
melkesjasker@ishoejby.dk
www.kurts45ere.subnet,dk



Mads Jensen (27-01-2002)
Kommentar
Fra : Mads Jensen


Dato : 27-01-02 01:46

"Kurt Melkesjasker" <melkesjasker@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
news:a2uqi6$s4i$1@sunsite.dk...
>
> "Energy" <mikkel44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1c31aa0afecb1f60cf8d9d64308781f0.7543@mygate.mailgate.org...
> >
> > Afstemningen af rullerne i varioen kan klares med en digital RPM-tæller
> > som efterhånden kan købes for "små" penge(500kr.),
> > der bliver også leveret ruller og koblingfjedre med en tunudstødning,
> > hvis det er nødvendigt for den individuele model.
> >
> >
> >
> Hvor kan man købe en sådan til den pris?
>

www.scooter-attack.com

Mads
Aprilia Sonic



Energy (27-01-2002)
Kommentar
Fra : Energy


Dato : 27-01-02 04:58

Rpm-tælleren (MVT) kan købes hos www.scooter-attack.com, til 138 DM.
passer til alle scootere (12volt.)


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

LaLLe (23-01-2002)
Kommentar
Fra : LaLLe


Dato : 23-01-02 22:05


"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> skrev i en meddelelse
news:a2mpov$1meo$1@news.cybercity.dk...
> Speedfighteren er fed, men den kan ikke tunes ret meget.. Du kan max få
> 13-14 HK ud af den..

OG det er også omkring max heste på en jog med komplet evolution på. Så du
kan ikke rigtigt bruge det med heste til noget. Har set en graf over en
scoot (bw's) med kun 8 heste men med en topfart på over 130.

LaLLe
www.stalkerzone.dk



Thomas (24-01-2002)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 24-01-02 16:40


"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> wrote in message
news:a2mpov$1meo$1@news.cybercity.dk...
> Speedfighteren er fed, men den kan ikke tunes ret meget.. Du kan max få
> 13-14 HK ud af den..
>
Det er jo også et spørgsmål om hvor at hestene er målt.Er det på krumptapen
så kan det måske være sant. Men der går mange krafter til spilde fra
krumpbassen og til baghjulet.

mvh. Thomas



Energy (24-01-2002)
Kommentar
Fra : Energy


Dato : 24-01-02 23:54

På et rullefelt bliver der self. målt på baghjul, men fabrikker opgiver
tit HK v. krumtap(lyder bedre)





"Thomas" <tb_aalborg@hotmail.com> wrote in message
news:3c502b17$0$248$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

>
> "Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> wrote in message
> news:a2mpov$1meo$1@news.cybercity.dk...
> > Speedfighteren er fed, men den kan ikke tunes ret meget.. Du kan max få
> > 13-14 HK ud af den..
> >
> Det er jo også et spørgsmål om hvor at hestene er målt.Er det på krumptapen
> så kan det måske være sant. Men der går mange krafter til spilde fra
> krumpbassen og til baghjulet.
>
> mvh. Thomas




--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Thomas (25-01-2002)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 25-01-02 12:29


"Energy" <mikkel44@hotmail.com> wrote in message
news:71e42bf0642c81522320feff6b35f78d.7543@mygate.mailgate.org...
> På et rullefelt bliver der self. målt på baghjul, men fabrikker opgiver




Ja på rullefelt er det helt ok..Men tænker tit på der er vel mange
indstillings muligheder på et rulle felt. Jeg tænker på modstand. Ud på
offenlig vej er der jo mange ting der spiller ind..modvind osv. ccm spiller
vel også meget ind det kan godt være at en 70ccm scooter har en høj topfart
når der er vindstille. men kommer der modvind taber de hurtigt pusten Dere
er det der skal ccm til ikke.

> tit HK v. krumtap(lyder bedre)

Ja helt sikkert. Tænker på Amrikaner biler. Jeg ved ikke om de måler HK på
den måde mere. Men de målte hk uden vandpumpe og uden div. andre ting som
æder mange hk. Men det lyder da flot med måske 500 hk. men de 200 er måske
væk inden at de når baghjulet (måske højt sat)
mvh. Thomas.B



Kasper Hauge (23-01-2002)
Kommentar
Fra : Kasper Hauge


Dato : 23-01-02 22:00

hmm speedfight 2 hvis det SKAL være peugeot...ellers den GILERA som Morten
Christensen forslog... held og lykke
"Finn Poulsen" <finnpoulsen@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:1f6gugd.6gu9tz1jlngb2N%finnpoulsen@cool.dk...
> Hejsa
> Nu er jeg blevet træt at reparere på min gamle 45 scooter. Jeg har
> lurret lidt på peugeots modeller, men kan ikke rigtig bestemme mig,-
> nogen forslag ?
> Jeg skal helst kunne tune selv, hastigheden skal være omkring de 80
> km/t.
> På forhånd tak.
> vh
> Finn



Finn Poulsen (27-01-2002)
Kommentar
Fra : Finn Poulsen


Dato : 27-01-02 21:06

Tak for din fine svar !-
Jeg tror det bliver en Gilera Runner, den har Hovedstadens Scootercenter
på tilbud med lås og hjelm til 16.495,-det lyder ganske rimeligt.
Jeg har lige skilt min AP50 ad, nålelejet var gået ved stemplet ..
den øverste stempelring var gået og havde ridset cylinderen lidt.
Jeg tænker lidt på at skifte lejet og stemplet, men gider ikke ofre en
ny cylinder. Der er ingen rigtigt dybe ridser, men ridser er der. Er der
en tommelfingerregel for hvor ridset en cylinder kan være for at
opretholde en rimelig kompression ? Det kunne være rart at have en
"reservescooter".
vh
Finn

Lasse Jensen (27-01-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Jensen


Dato : 27-01-02 21:26


"Finn Poulsen" <finnpoulsen@cool.dk> skrev
> Jeg tror det bliver en Gilera Runner
<snip>

Da jeg så på scooter i sin tid faldt netop denne model
fra på at den, i følge forhanldelen selv, var svær/dyr at
fjerne begrænsningerne på...
Og væk skal de jo

--
Venlig hilsen
Lasse Jensen
lgjensen@SLETMIGmobilixnet.dk




Lasse Jensen (27-01-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Jensen


Dato : 27-01-02 21:29

Ps. Har selv en Peugeot VivaCity som jeg
er meget glad for. Den er måske ikke helt så flot
som SpeedFight'en men den er billigere, og har
aldrig svigtet mig...

--
Venlig hilsen
Lasse Jensen
lgjensen@SLETMIGmobilixnet.dk




Finn Poulsen (27-01-2002)
Kommentar
Fra : Finn Poulsen


Dato : 27-01-02 21:41


> Da jeg så på scooter i sin tid faldt netop denne model
> fra på at den, i følge forhanldelen selv, var svær/dyr at
> fjerne begrænsningerne på...

Hmm..ikke en uvæsentlig detalje, er der nogen der kan forklare hvad der
skal til ?
vh
Finn

LaLLe (28-01-2002)
Kommentar
Fra : LaLLe


Dato : 28-01-02 00:06


"Lasse Jensen" <lgjensen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:a31nvp$3d$1@sunsite.dk...
>
> "Finn Poulsen" <finnpoulsen@cool.dk> skrev
> > Jeg tror det bliver en Gilera Runner
> <snip>
>
> Da jeg så på scooter i sin tid faldt netop denne model
> fra på at den, i følge forhanldelen selv, var svær/dyr at
> fjerne begrænsningerne på...
> Og væk skal de jo


Hmm det ved jeg nu ikke om de er. Der er ikke andre end dem der sidder på
alle de andre scoots. skive i vario og potten.

Og så er den motor der sidder på en af de bedste til at tune. Der kan fåes
meget sjovt tun til den. Kunnne rigtigt godt tænke mig sådan en motor og
noget tun til den, så jeg kunne smide den på min stalker.

Helt klart et rigtigt godt valg.

LaLLe
www.stalkerzone.dk




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste