Erfaring med Compaq Proliant Servere?
Fra : Bruun

Dato : 23-01-02 11:07

Er subj. noget I har?? :))

Installation af drivere (3 part.), hastighed på maskinerne mm.

Maskinerne skal stå og rippe printjob på alt fra et par MB til et par GB.

Lige nu anvender vi (jobbet) mest Fujitsu Siemens Servere og SGI systemer.
Serverne kører med Windows NT/2000.

Kom med noget info/erfaring. Helst om hvordan den ter sig under krafig
belastning.

Mvh Kim Bruun

Fra : Ole Thomsen

Dato : 23-01-02 12:47

"Bruun" <dikkedarer@hotmail.com> wrote

> Maskinerne skal stå og rippe printjob på alt fra et par MB til et par GB.

Hvis det primært drejer sig om rå power, får du den
bedste pris/performance med Compaq Alphaserver.

Den er desværre ikke understøttet i W2K, men
triller fint med NT4

Ole Thomsen

Fra : Bruun

Dato : 23-01-02 13:47

Hejsa,
"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvis det primært drejer sig om rå power, får du den
> bedste pris/performance med Compaq Alphaserver.
>
> Den er desværre ikke understøttet i W2K, men

Det er udelukket. Vi skifter over til Windows 2000 ved hver installation nu.

Rå power er det vores software skal bruge. Dual maskiner med Ultra3 diske og
meget RAM 1+ GB bruger vi i øjeblikket.

Skal måske teste om en *nix distribution kan kører hurtigere endnu med samme
hardware. Problemet er bare om differencen i hastig ikke bliver opvejet med
et converteringsmiljø. Her tænker jeg på Windows app. på *nix servere.

Ved du/I noget om Compaq snarest kommer med understøttelse af Ultra320?

Mvh Kim Bruun

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-01-02 13:25

On Wed, 23 Jan 2002 11:07:15 +0100, "Bruun"
<dikkedarer@hotmail.com> wrote:

> Er [erfaring med Compaq Proliant Servere] noget I har?? :))

Ja.

De er god kvalitet og kan fås fornuftigt hurtige. De er ikke
specielt billige. (Good, fast, cheap -- Pick any two).

-A

Fra : Bruun

Dato : 23-01-02 13:55

Hejsa,
"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Ja.
>
> De er god kvalitet og kan fås fornuftigt hurtige. De er ikke
> specielt billige. (Good, fast, cheap -- Pick any two).

Ok. Det er bare blevet et worldwide valg på mit arbejde. Vi anvender
knaldhamrende/ maskiner til kørsel af billede behandling. Gennem et stort
printsystem :)

Så vores forløbige begrænsninger er disk-hastighed og netværk performance.
Og hvordan vi udnytter den bedst muligt.

Selv har jeg ingen gode erfaring med Compaq servere. Men det er nu også
nogle år siden sidste syn :)

De er sværre at finde drivere til mm. Kan være en pain, hvis der skal sidde
noget specielt hardware i. Printkort mm.

Mvh Kim Bruun

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-01-02 14:03

On Wed, 23 Jan 2002 13:54:49 +0100, "Bruun"
<dikkedarer@hotmail.com> wrote:

> Selv har jeg ingen gode erfaring med Compaq servere.

> De er sværre at finde drivere til mm.

Det er da basalt set noget sludder. Driverne er til Windows. Om
du sætter Kort X i en Compaq der kører W2K eller en Dell der
kører W2K er da ligegyldigt. Eller hvad?

> Kan være en pain, hvis der skal sidde noget specielt hardware i.
> Printkort mm.

Så må man jo forvente, at leverandøren af de pågældende kort har
drivere til det operativsystem, som man har valgt at anvende.
Hvis de ikke har testet deres produkt med med Compaq, er de
ualmindeligt tåbelige.

-A

Fra : Bruun

Dato : 23-01-02 14:17

Hejsa,

> Det er da basalt set noget sludder. Driverne er til Windows. Om
> du sætter Kort X i en Compaq der kører W2K eller en Dell der
> kører W2K er da ligegyldigt. Eller hvad?

Det burde det være... Men jeg har oplevet at et Adaptec 29160 kort og et
Intel 100 Pro kort ikke ville køre sammen i en Compaq server. Det kørte i
alt andet... Det synes jeg var skummelt... :))

Måske må jeg lige se tiden an....

> [...]
> drivere til det operativsystem, som man har valgt at anvende.
> Hvis de ikke har testet deres produkt med med Compaq, er de

Helt sikkert. Kan ikke være mere enig.

Men som ovenstående med SCSI og netkort, har jeg oplevet at forskellige
output kort til nogle af vores maskiner ikke kører på en Compaq. Dengang var
det ligesom at BIOS lavede et eller andet. Maskinen vil bare ikke kendes ved
kortet.

Men som sagt... Jeg venter og ser hvad de kloge hoveder i firmaet finder på
:)))

Mvh Kim Bruun