Pilehegn
Fra : Thïngmand

Dato : 23-01-02 09:46

Til et højbed havde jeg tænkt mig at lave et ca. 50 cm. højt pile(flet)hegn
og bedste spejderstil.

Pilehegnet skal stå ca. 1 meter ud fra et plankeværk og den 50 cm. høje
"kanal" skal så fyldes op med barkflis.

Hvor får man fat i pil til sådan et hegn?

Hvad koster det ca.?

Vil pilen rådne når den bliver dækket af barkflis på den ene side? - skal
jeg evt. sætte en (ukrudts)filt bane på indersiden?

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-01-02 19:03

www.pilogflet.dk

http://hjem.get2net.dk/finnch/index.htm

> Hvad koster det ca.?

Det billigste er nok at købe nogle stiklinger, og så selv opformere de
planter, du skal bruge, men prøv at kontakte ovennævnte. De er ret flinke
til at hjælpe.

Mvh Maria

Fra : Lars Pedersbæk

Dato : 24-01-02 03:32

Hej - jeg etablerede pilehegn for 3 år siden. Jeg kan levere stiklinger i grøn,
rød, eller gul, altsammen flettepil. Du skal vel bruge 3-4 stk pr. m., og det
skulle jeg sagtens kunne klare (de står i jorden endnu, hvilket også er det
bedste): Blyantstykkelse, ca 25 cm lange.

Det ville selvfølgelig være nemmest, om du selv kunne hente dem. Jeg bor i
Fredericia. Prisen kan vi snakke om, hvis det har interesse.

Mvh Lars Pederbæk