Er der basis for en dk.sports.golf ?
Fra : Henrik H. A.

Dato : 23-01-02 01:14

Er der golfspillere derude, som synes der er behov for en
golf-nyheds-gruppe ?

--
___,
\ o

/ \
Henrik

Fra : Jon Nielsen

Dato : 23-01-02 17:49

Umiddelbart er det svært at få øje på behovet. Der har jo ikke været meget
mere end 20 indlæg siden 1. november 2001.

Kig evt. i rec.sport.golf.

/Jon

Fra : Henrik H. A.

Dato : 25-01-02 15:46

"Jon Nielsen" <jonfn@schantzdata.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
meget
> mere end 20 indlæg siden 1. november 2001.

Nej, du har ret - det er ret sløjt. Jeg tænkte bare, at med over 130.000
aktive golfspillere i Danmark, så burde "kundegrundlaget" have været
der.

Bruger selv 'uk.sport.golf' lidt, men det ville da være bedre med en
dansk NG.

Fra : M@rk

Dato : 28-01-02 12:03

Fri, 25 Jan 2002 15:45:42 +0100, berigede "Henrik H. A."
<henrikNOSPAM@hove-andersen.com> dk.sport med:

>Nej, du har ret - det er ret sløjt. Jeg tænkte bare, at med over 130.000
>aktive golfspillere i Danmark, så burde "kundegrundlaget" have været
>der.

Skyd løs - den eneste grund til, at jeg "holder" denne gruppe er, hvis
der skulle dukke lidt golf-snak op ................

No offence intended!

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Henrik H. A.

Dato : 28-01-02 12:10

"M@rk" <unknown@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Skyd løs - den eneste grund til, at jeg "holder" denne gruppe er, hvis
> der skulle dukke lidt golf-snak op ................
>
> No offence intended!
>

> /Mark
[...]

Ditto !

Fra : Morten Larsen

Dato : 24-04-02 20:13

Ja.

Fra : Henrik H. A.

Dato : 24-04-02 22:22

"Morten Larsen" <mortennl@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Ja.

Velkommen til. Nu tror jeg vi er oppe på fire golfentusiaster i gruppen
!

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-04-02 11:16

"Henrik H. A." <henrikNOSPAM@hove-andersen.com> writes:

> Velkommen til. Nu tror jeg vi er oppe på fire golfentusiaster i
> gruppen !

Tillykke.
Fyr den af. Hvis der med tiden kommer trafik nok, kan vi udskille
golf i sin egen gruppe.

-j

--
http://akademiskopgavebank.dk

Fra : Henrik H. A.

Dato : 25-04-02 13:31

"Janus Sandsgaard" <janus@dev.null.dk> skrev i en meddelelse

> Tillykke.
> Fyr den af. Hvis der med tiden kommer trafik nok, kan vi udskille
> golf i sin egen gruppe.

Vi gør hvad vi kan !

Fra : Morten Larsen

Dato : 25-04-02 13:34

So true.

Fra : Torben Christofferse~

Dato : 29-05-02 21:57

Lige et spørgsmål nu er jeg helt ny på banen og vil gerne have et billigt
golfsæt behøves ikke at være komplet da jeg jo ikke skal bruge det hele til
at starte med men vil gerne have en bag og en vogn da jeg er lidt doven....,
men hvad skal jeg vælge og hvad er forskellen på stål og grafit udover
vægten

Hilsen Torben

Fra : M@rk

Dato : 30-05-02 06:02

Wed, 29 May 2002 22:57:05 +0200, berigede "Torben Christoffersen"
<minibus76@vip.cybercity.dk> dk.sport med:

> [...]
>at starte med men vil gerne have en bag og en vogn da jeg er lidt doven....,

Du har flere forskellige muligheder:

a) Bilka

Her kan du købe jern til 149,- og køller samt putter til 199,- og tro
det eller ej, du kan sørme også få taske og vogn der

Jeg mener, at disse koster omkring 400 pr stk.

Det er naturligvis ikke mærkevarer )) Jeg har købt lidt hos dem og
jeg må da sige, at jeg er godt tilfreds

b) Harald Nyborg

Så lige et (næsten) komplet sæt hos dem til 995,-

c) Din ProShop

Spørg om de ikke har noget godt og billigt - alternativt, et pænt brugt
sæt ........ de plejer som regel, at have et eller andet stående på
lageret.

Som udgangspunkt, kan du vel "nøjes" med følgende:

   5-kølle
   6-jern
   9-jern
   Sandwedge
   Putter
   3 spil-bold
   og en god håndfuld sø-bolde til, at øve med på chipping-range
   eller lignende steder.

>men hvad skal jeg vælge og hvad er forskellen på stål og grafit udover
>vægten

Det er som med golfudstyr, som det er med undertøj - hvis det føles
godt, så brug det ) Mao, no-name-grej kan være lige så godt som "det
dyre", i hvert fald på mit niveau (handicap: 36.000.000)

Stål versus grafit

Jeg har valgt, at have en stål-putter og resten af grejet i grafit.

Stålet giver en større stivhed, hvor der i grafit-udgaverne er mere svup
i stængerne - det er vist en smagssag, om man hælder til det ene eller
det andet.

Jeg har valgt grafit af flere årsager:

   a) Det er pænere
   b) En eventuel tynd forkromning skaller ikke af, som jeg ville
   forvente det på en billig stål ditto.
   c) Det ruster ikke, når stangen eventuelt får en skramme.

Hvor sidder du henne af i landet?

Held og lykke med shoppeturen

/Mark

Fra : Torben Christofferse~

Dato : 30-05-02 10:42

Jeg sidder i Fr.sund og tak for hjælpen

Torben

Fra : Henrik H. A.

Dato : 30-05-02 10:56

"M@rk" <unknown@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Wed, 29 May 2002 22:57:05 +0200, berigede "Torben Christoffersen"
> [...]

Jeg har lige set et sæt i Netto og Metro har også en gang i mellem noget
OK udstyr.

[...]
> [...]
> Putter
> 3 spil-bold
> og en god håndfuld sø-bolde til, at øve med på chipping-range

[...]

Helt enig. Lad være med at starte med det helt store. Du bør have et
halvt sæt, med masser af vægt i sålen, så du nemmere kan få bolden op at
flyve. Af egen erfaring ved jeg, at når du så har spillet et par år, så
kan du gå ud og investere i et mere avanceret sæt.

Start dog helst med at købe noget, hvor du er sikker på, at kunne
supplere op senere..................der skal du nok gå i din pro-shop !

[...]
> [...]
svup
> i stængerne - det er vist en smagssag, om man hælder til det ene eller

Det kommer også meget an på din svinghastighed. Stålet er som hovedregel
stivere - derfor har jeg også selv stålskafter på mine jern, men stiv
grafit på mine to køller........................for at få "svirpet" i
kølleslagene, der som hovedregel skal langt, mens stålskafterne på
jernene mere er for præcisionsslagene.

[...]

Held og lykke - men tag alligevel en snak med din pro først - du behøver
jo ikke købe noget af ham, men han kan rådgive dig da han (forhåbentlig)
kender lidt til dit sving.

Fra : Neiklot

Dato : 30-01-02 17:49

> [...]
>
> Skyd løs - den eneste grund til, at jeg "holder" denne gruppe er, hvis
> der skulle dukke lidt golf-snak op ................

Non taken.

Neiklot (der aldrig har prøvet at spille golf og til stadighed undrer sig
over at jeg synes det er sjovt at se i tv!).

Fra : M@rk

Dato : 31-01-02 12:58

Wed, 30 Jan 2002 17:49:17 +0100, berigede "Neiklot" <cantik@inbox.as>
dk.sport med:

>Neiklot (der aldrig har prøvet at spille golf og til stadighed undrer sig
>over at jeg synes det er sjovt at se i tv!).

Det er endnu bedre, at sove til - man kan se dem slå ud på 1. hul,
snuppe sig en lur og stadig nå, at se dem putte på 18. ))

Det har kun generet mig en gang - nemlig i den sidste turnering de viste
på viasat sport, der var en der lavede hole in one, det ville jeg nu
godt have set )

/Mark

Fra : Jakob M

Dato : 31-01-02 01:52

> Skyd løs - den eneste grund til, at jeg "holder" denne gruppe er, hvis
> der skulle dukke lidt golf-snak op ................

Samme her.

Mvh
Jakob

Fra : Henrik H. A.

Dato : 31-01-02 11:27

"Jakob M" <r49@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Samme her.
>
> Mvh
> Jakob

Hvor spiller d'herrer henne ? Jeg hører til i Asserbo.....

Fra : M@rk

Dato : 31-01-02 13:01

Thu, 31 Jan 2002 11:27:19 +0100, berigede "Henrik H. A."
<henrikNOSPAM@hove-andersen.com> dk.sport med:

>Hvor spiller d'herrer henne ? Jeg hører til i Asserbo.....

Vallensbæk, Smørum og naturligvis i baghaven.

Sidstnævnte giver lidt problemer, når jeg rammer ordenligt i udslaget -
meeeen, bagboen har en god glasforsikring )))

/Mark

Fra : Henrik H. A.

Dato : 31-01-02 13:05

"M@rk" <unknown@get2net.dk> skrev i en meddelelse
[...]
> [...]
>
> Sidstnævnte giver lidt problemer, når jeg rammer ordenligt i
udslaget -
> meeeen, bagboen har en god glasforsikring )))

De har forhåbentlig ikke drivhus ???

Fra : M@rk

Dato : 31-01-02 17:51

Thu, 31 Jan 2002 13:04:47 +0100, berigede "Henrik H. A."
<henrikNOSPAM@hove-andersen.com> dk.sport med:

>De har forhåbentlig ikke drivhus ???

Nej, de _havde_ drivhus ))

/Mark

Fra : Henrik H. A.

Dato : 31-01-02 17:55

> Thu, 31 Jan 2002 13:04:47 +0100, berigede "Henrik H. A."
> <henrikNOSPAM@hove-andersen.com> dk.sport med:

> Nej, de _havde_ drivhus ))
>

> /Mark

Haha........har du prøvet de her hule plastik træningsbolde med huller i
? Mere af hensyn til dine naboer......

Fra : M@rk

Dato : 31-01-02 18:08

Thu, 31 Jan 2002 17:55:12 +0100, berigede "Henrik H. A."
<henrikNOSPAM@hove-andersen.com> dk.sport med:

>Haha........har du prøvet de her hule plastik træningsbolde med huller i
>? Mere af hensyn til dine naboer......

Yeps, jeg har prøvet med træningsbolde - no good that is - så kan jeg jo
ikke høre, hvor de lander )))

/Mark

PS
Forhåbentlig er det meget tydeligt, at budskabet i ovenstående er dybt
ironisk - selvfølgelig står jeg ikke hjemme på parcellen og slår ud )

Fra : Henrik H. A.

Dato : 31-01-02 18:17

"M@rk" <unknown@get2net.dk> skrev i en meddelelse
[...]
> PS
> Forhåbentlig er det meget tydeligt, at budskabet i ovenstående er dybt
> ironisk - selvfølgelig står jeg ikke hjemme på parcellen og slår ud
)

Mnjaeh.......man ved jo aldrig - den har jeg selv været på en gang !
Alene denne tråd burde være nok til, at vi fik vores egen
nyhedsgruppe.....hehe

Fra : Jakob M

Dato : 01-02-02 14:50

> Hvor spiller d'herrer henne ? Jeg hører til i Asserbo.....

Dejlig bane, ikke så lang, men charmerende og et hyggeligt klubhus. Bare
ærgerligt at man ikke kan dumme sig på 18. uden at hele terassen kan følge
med .
Jeg spiller selv i Gyttegård, ligger ved Billund.

Mvh
Jakob

Fra : Jakob M

Dato : 01-02-02 14:52

Og så står jeg selvfølgelig og svinger inde i stuen foran fjernsynet når der
er golf, men hvem gør ikke det .

Mvh
Jakob

Fra : M@rk

Dato : 01-02-02 14:53

Fri, 1 Feb 2002 14:51:38 +0100, berigede "Jakob M" <r49@hotmail.com>
dk.sport med:

>Og så står jeg selvfølgelig og svinger inde i stuen foran fjernsynet når der
>er golf, men hvem gør ikke det .

Klart - alt andet ville være unormalt )

/Mark

Fra : Henrik H. A.

Dato : 01-02-02 15:07

> Klart - alt andet ville være unormalt )

Har selv smadret en del lamper på den måde )

Fra : Henrik H. A.

Dato : 01-02-02 15:06

> [...]
følge
> med .
> Jeg spiller selv i Gyttegård, ligger ved Billund.

5.861 fra gul er da okay længde.....vi vil da godt lidt tættere på de
6.000, men det kommer.....Gyttegård har jeg desværre aldrig prøvet -
skulle også være et lækkert anlæg.

Kan du så forestille dig, når man hamrer drivet på første ind i træet
lige foran 18. green og bolden lander på terrassen ?

Fra : Jakob M

Dato : 01-02-02 20:23

> 5.861 fra gul er da okay længde.....vi vil da godt lidt tættere på de
> 6.000, men det kommer.....Gyttegård har jeg desværre aldrig prøvet -
> skulle også være et lækkert anlæg.

Er den alligevel så lang ?. Den føles kortere, men det er nok pga de 3 korte
par 4 huller man kan drive på en god dag, så vidt jeg husker 8., 10. og 17..
Der er selvfølgelig et par lange svære par 3 huller.

> Kan du så forestille dig, når man hamrer drivet på første ind i træet
> lige foran 18. green og bolden lander på terrassen ?

Ups, det træ står også irriterende hvis man slår slag der kurver mere eller
mindre til højre .

Mvh
Jakob

Fra : Henrik H. A.

Dato : 01-02-02 20:46

"Jakob M" skrev i en meddelelse

> [...]
og 17..
> Der er selvfølgelig et par lange svære par 3 huller.

Lige nøjagtigt - det længste par 3 er 4. på 200 ! Oven i er der også
nogle lange par 4........på omkring de 400. Par 5'erne er også generelt
omkring de 490.........

> Ups, det træ står også irriterende hvis man slår slag der kurver mere
eller
> mindre til højre .

Har dæleme også prøvet at smide et hooket andet slag fra 18. ind på
gårdspladsen......ramte nær en svensker (damn.....missed ! Haha...). 18.
er jo et par 5 - havde et kanon-drive og kunne nå den i 2 med et
fire-jern.......Der var ikke andet at gøre, end at tage en wedge i
hånden, gå ind i gården og spørge om den kunne
spilles...................

Fra : Jakob M

Dato : 31-01-02 01:49

> Nej, du har ret - det er ret sløjt. Jeg tænkte bare, at med over 130.000
> aktive golfspillere i Danmark, så burde "kundegrundlaget" have været
> der.

Ja, det skulle man tro. Der er mange der debatterer på www.golfonline.dk ,
men det gider jeg ikke mere da der er for meget "støj" og tåber der ikke
kender til netikette. Lad os håbe at flere af de seriøse rykker over på
Usenet.

Mvh
Jakob