Andet multimedie
bentjuul 3670
Word farver(RGB) til TRYK farver (CMYK)
Fra : Jeppe Vedel

Dato : 22-01-02 23:41

Hej

Ang. WORD, et uheldigt program hvis man skal have noget trykt.(RGB farver)
Det giver problemer i både billed og tekst.
Billed = RGB
Tekst = RGB giver mispass

Mit spørgsmål: En nem, hurtig og sikker måde at konvetere word "farve" til
CMYK?
PDF måden er afprøvet (konvetering i Pitstop Pro) Det giver en svagere farve
end når Fx. PhotoShop konvetere fra RGB til CMYK.

Jeppe Vedel
__________________

info@vedel-design.dk

Fra : emj

Dato : 23-01-02 00:17

Jeppe Vedel skrev i <3c4debb6$0$237$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>:

>Ang. WORD, et uheldigt program hvis man skal have noget trykt.(RGB farver)

Ja, Word er ikke noget DTP program, men et tekstbehandlingsprogram.
Hilsen emj
-- www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/
- dit fristed på Internettet

Fra : Jeppe Vedel

Dato : 23-01-02 17:12

--
________________________

info@vedel-design.dk

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, Word er ikke noget DTP program, men et tekstbehandlingsprogram.
> Hilsen emj
> -- www.enterpol.dk/foto/
> Bliv medlem af www.enterpol.dk/
> - dit fristed på Internettet

Ja, jeg ved godt at word ikke er noget DTP program. Men det ændre ikke at
mange af mine kunder levere deres tryksager i word,
Med en stigende INHOUSE produktion, kan vi desværre ikke undgå det.
Men tak for svaret.

Jeppe Vedel

Fra : Lars E. Knudsen

Dato : 23-01-02 09:44

Hej Jeppe
Den nemmeste måde at klare det problem er at anskaffe sig
Colour Cameleon, udviklet af Grafikhuset.
Du kan downloade en demo på www.grafikhuset.dk. Der kan du
også læse om andre faciliteter, som følger med.
mvh
Lars E. Knudsen
DTP-Consult, Lyngby