Deling af mails i Outlook 2002
Fra : James Bond

Dato : 22-01-02 22:13

Hej

Har lige opdateret til Win XP og ditto office pakke, derfor melder flg.
spørgsmål sig:

Win XP er nem at have med at gøre når det drejer sig om flere brugere.
Derfor ville det være rart at flg. kunne lade sig gøre:
Hos TDC har man som bekendt 5 email adresser. Hvis der er 2 som bruger XP,
ville det være godt hvis bruger 1 kunne hente mails fra 2 af de 5 adresser
og bruger 2 hente mails fra de resterende 3 mail adresser. Er det muligt i
Outlook 2002 ?

Jeg kan ikke umiddelbart gennemskue det. Kun hvis man har hver sin e-mail
konto, er det nemt at splitte op, men nu er det jo samme konto, med 5
forskellige adresser !

På forhånd tak.

Fra : Henrik Clausen

Dato : 23-01-02 03:40

det er underordnet om det er samme konto,da du skal oplyse fra hvilken
e-mail
adresse posten skal hentes.
og da man logger på som forskellige brugere i win xp udfylder du de
forskellige oplysninger under properties i fanebladet
general i e-mail accounts.(logget på som
den pågældende bruger)
og gentager det hele for hver bruger.
husk at logge ud og ind igen som næste bruger o.s.v

håber dette kan hjælpe dig

--
Venlig Hilsen
Henrik N. Clausen

Fra : James Bond

Dato : 23-01-02 11:28

Hej Henrik

Nej, det er ikke helt så let som du beskriver.

Jeg prøver igen. Jeg har 5 email adresser fra samme konto. Bruger 1 skal
hente mail fra 2 af email adresserne, mens bruger 2 skal hente mails fra de
resterende 3 mail adresser. Stadig fra samme konto.

Som det er nu, er det lige meget om det er bruger 1 eller bruger 2 som er
logget på. Mails fra alle 5 email adresser bliver hentet hos den "som kommer
først" ! I opsætningen for bruger 1 og 2 er der opgivet forskellige mail
adresser, som er 2 ud af de 5 forskellige.

Skal jeg hos bruger 1 lave opsætning 2 gange for de respektive email
adresser, med samme konto oplysninger, og hos bruger 2 lave opsætning 3
gange med de respektive email oplysninger, med samme konto ??

MVH

Fra : Henrik Clausen

Dato : 24-01-02 06:54

ja det vil jeg mene

Fra : James Bond

Dato : 24-01-02 15:49

Hej Henrik

Nej, så let er det ikke. Den henter stadig fra alle 5 email adresser, lige
meget hvordan de forskellige adresser er delt ud til brugerne.
Jeg tror i stedet at vores løsning måske findes i "Regler" ! Hvis man kunne
opsætte nogle regler for at emails skrevet til en bestemt email adresse,
skulle lægges i bestemte foldere (de forskellige brugeres mapper i Outlook).
Indtil videre vil jeg arbejde videre på denne løsning og se om det kan lade
sig gøre !!

Fra : allan

Dato : 29-01-02 23:09

Hej
Det er fordi, at du kun har en konto, og den kan klare 5 e-mail adresser.
Det er lige meget hvilken af dine 5 adresser du henter fra, da den der
logger på henter fra alle adresser.
/ Allan