fra skærmbillede til fil hvordan ?
Fra : Søren Rasmussen

Dato : 22-01-02 22:37

Hej
Jeg har udviklet et VB program som løbende indsamler statistikdata og
viser dem som grafer og tekst. Meningen er at resultatet skal sendes som
vedhæftet fil i en mail en gang i døgnet. Selve det at sende mail fra VB
har jeg også fået til at virke,
men men men
hvordan får jeg ud fra program-billedet ( form'en ) dannet grafikfilen

Fra : maulwurf

Dato : 23-01-02 09:39

Hej
Jeg kan ikke svar på dit spørgsmål min ville spørger dig om noget

> Hej
> Jeg har udviklet et VB program som løbende indsamler statistikdata

Hvad bruger du af udstyr for af få de data ind i pc'en og hvorr kan man købe
det og vad koster det

> [...]
> har jeg også fået til at virke,
> men men men
> hvordan får jeg ud fra program-billedet ( form'en ) dannet grafikfilen

Jeg tro her af du skal lave dig en gif file der findes en standart for
hordan man laver den
jeg tro det bliver svært af lave et skærm dump.

Det var bare et forsøg

MVH

René

Fra : Morten Snedker

Dato : 23-01-02 16:21

On Tue, 22 Jan 2002 21:36:58 +0000 (UTC), "Søren Rasmussen"
<tvi_sr@get2net.dk> wrote:

> [...]
>har jeg også fået til at virke,
>men men men
>hvordan får jeg ud fra program-billedet ( form'en ) dannet grafikfilen

Hvor er data gemt? Hvis de ligger i en Access-database, kan du fint i
denne genere en rapport med dine grafer, som du eksporterer til html.
Alt dette kan gøres fra din kode i VB-programmet.

mvh
Morten Snedker

Fra : Søren Rasmussen

Dato : 23-01-02 23:02

"Morten Snedker" <morten_nospam@dbconsult.dk> wrote in message

> [...]
> denne genere en rapport med dine grafer, som du eksporterer til html.
> Alt dette kan gøres fra din kode i VB-programmet.

Data ligger rigtignok i en access-database, men jeg har valgt ikke at
anvende hverken
access eller excel til at danne raporter. Jeg danner mine grafer selv
internt i VB
ved at "plotte" direkte på min form.
fordelene er mange
1. arbejder lynhurdigt
2. ingen begrænsninger i opbygningen af grafikken
3. uafhængig af access ( på sigt skal data flyttes til en sql-database )
selvfølgelih har udviklingstiden været større.

data stammer fra 232 stk vindmøller som jeg henter status for 6 gange i
døgnet
via modemopkobling.
mit problen er bare, at som det er nu er jeg nød til manuelt at
klippe/klistre form-billedet ( rapporten ) ind i en mail og sende den.
Dette skal gøres hver dag, og må kunne automatiseres.

Det jeg mangler hjælp til er at danne f.eks. en gif eller bmp fil via VB
visende mit form-vindue ????

Fra : Carsten Jessen

Dato : 24-01-02 20:03

"Søren Rasmussen" <tvi_sr@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> har jeg også fået til at virke,
> men men men
> hvordan får jeg ud fra program-billedet ( form'en ) dannet grafikfilen

Hej Søren

Definer følgende i et modul:
Declare Sub keybd_event Lib "user32" (ByVal bVk As Byte, ByVal bScan As
Byte, ByVal dwFlags As Long, ByVal dwExtraInfo As Long)
Public Const VK_SNAPSHOT = &H2C

Brug herefter følgende kode til at placere et billede af skærmen i
clipboardet (det svarer til at trykke "Print Screen")

keybd_event VK_SNAPSHOT, 1, 0&, 0& 'læs evt. om keybd_event på MSDN

Nu har du et håndtag til billedet vi fx. clipboard.getdata (se hjælpen for
"clipboard object")

Håber det hjælper

Carsten