Usb hub<->printer - problemer
Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 22-01-02 20:26

Hejsan,

Ja nu har vi rodet med en nyerhverved usb-hub i et stykke tid. Vi var
overbevist om at der var en defekt i det første a-a kabel jeg købte nede
i Merlin så idag var jeg nede og få det byttet. Desværre virker det
stadig ikke!

Situationen er som følger:

Vi har to 'putere der hver skal forbindes til printeren. 'Puterne har
A-usb stik.

Printeren har et B-usb stik.

Det er en bondifarvet SIGMA 5-portshub købt i Metro med 4 A porte og 1 B
port.

Da der fulgte et A-B med hub'en og vi havde to A-B i forvejen købte jeg
så det omtalte A-A for at en af os kunne proppe det i hub'en og den
anden så kunne proppe sit A-B i hub'ens B port. Vi ville så trække et
A-B fra hub'en over i printeren.

Det sjove er at det fungerer perfekt for den der er i hub'en via et A-B
kabel, mens den der bruger A-A overhovedet ikke kan få forbindelse, og
det gælder uanset om hub'en er strømført eller ej. (den behøver jo
sådanset ikke at være strømførende for at sende data til en printer.)

Hvordan dælen ordnes det?

anr

"A lifetime of working in a nuclear power plant has givin me a healty
green glow. And left me as impotent as a Nevada boxing commissioner."
-Montgomery Burns

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-01-02 22:40

In article <1f6fhpa.14znas41w5v88sN%anrNOTPART@OFMAILmac.com>,
anrNOTPART@OFMAILmac.com (Andreas N Rasmussen) wrote:

> Hvordan dælen ordnes det?

Er A-A kablet 4-4, 4-6 eller 6-6?

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-01-02 22:42

In article <1f6fhpa.14znas41w5v88sN%anrNOTPART@OFMAILmac.com>,
anrNOTPART@OFMAILmac.com (Andreas N Rasmussen) wrote:

> Hvordan dælen ordnes det?

Kom lige til at få gang i de små grå. Det i har gang i fungerer ikke - i
kan ikke tilslutte 2 computere til samme USB-kæde.
Hvis i skal have det til at fungere, så skal i have fat i
USB-printerdeling, og så have maskinerne på netværk.

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-01-02 23:07

> Kom lige til at få gang i de små grå.

Er du ved at blive gammel? Det tog næsten tre minutter denne gang.
--
Henrik Münster
<henrik@muenster.dk>

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-01-02 23:21

In article <1f6fpjm.e6eo3i3w667dN%muenster@mac.com>,
muenster@mac.com (Henrik Münster) wrote:

> Er du ved at blive gammel?

Ja.

> Det tog næsten tre minutter denne gang.

Det var en koldstart. Jeg havde lige ligget og fremsagt gutterale lyde
på sofaen, så jeg var ikke varmet op.

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-01-02 01:31

> Ja.

> Det var en koldstart. Jeg havde lige ligget og fremsagt gutterale lyde
> på sofaen, så jeg var ikke varmet op.

OK, den godtager jeg. Det kan jo ske for selv den bedste. I øvrigt et
underligt tidspunkt at vågne på, men du skulle måske i seng?
--
Henrik Münster
<henrik@muenster.dk>

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-01-02 01:36

In article <1f6fw0u.1niuph2ailkiqN%muenster@mac.com>,
muenster@mac.com (Henrik Münster) wrote:

> OK, den godtager jeg. Det kan jo ske for selv den bedste.

Ja, åbenbart.

> I øvrigt et underligt tidspunkt at vågne på, men du skulle måske i
> seng?

Nøeh, men både konen og sønnen er syge, så jeg fik ikke meget søvn
sidste nat, så jeg var ret svimmel da jeg kom hjem fra arbejde.

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 23-01-02 09:54

> Kom lige til at få gang i de små grå. Det i har gang i fungerer ikke - i
> kan ikke tilslutte 2 computere til samme USB-kæde.

Dammit - nå men så var det da godt at jeg ikke betalte noget til den
hub.

> Hvis i skal have det til at fungere, så skal i have fat i
> USB-printerdeling, og så have maskinerne på netværk.

Jamen , det forklarer jo ikke at det ikke virker med A-A kablet proppet
i hub'en, men fint med A-B ?

anr

"When you think about it, mud is nothing but wet dirt."
-Homer Simpson

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-01-02 11:59

In article <1f6gjh1.19o4whnzs07wmN%anrNOTPART@OFMAILmac.com>,
anrNOTPART@OFMAILmac.com (Andreas N Rasmussen) wrote:

> Jamen , det forklarer jo ikke at det ikke virker med A-A kablet proppet
> i hub'en, men fint med A-B ?

Der skal du kigge på det jeg skrev før jeg fik gang i de små grå.

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 23-01-02 12:10

> Der skal du kigge på det jeg skrev før jeg fik gang i de små grå.

Såvidt jeg forstår det, så er det et 4-4 kabel. Men det A-B jeg ligenu
bruger er også et 4-4 (hvis man ser bort fra skærmen på dem begge.)

Desuden står der jo ikke noget om det på kablet eller den kasse det kom
i?

anr

"Look at me! I'm a puffy pink cloud!"
-Homer Simpson