Nye dæk---- sammensætning...
Fra : Razer

Dato : 22-01-02 19:41

JEg har tidligere postet vedr. hvor man køber dæk, og jeg har fået fat i de
links og takker.
Nu sidder jeg jo og skal købe det nye..
det er jo sådan et mit Bagdæk snildt burde kunne tage en sæson mere, men
fordækket, som er færdigt, er jo til dels betinget af bagdækket, så jeg ved
ikke hvilket et jeg skal købe.
Nu sidder der følgende på maskinen:
For:
Michelin Radial
120/60 ZR 17

Bag:
Bridgestone BAttlax
BT-54R Radial G
170/60 ZR 18

Jeg er egentlig ikke tilfreds med fordækket da det hurtigt lave en bølget
gummistruktur som jeg fandt meget besynderlig. og blev meget slidt,
Bagdækket har holdt godt.

hvilken sammensætning kan jeg lave med nuværende bagdæk, og hvorfor?? er der
en viden som man bare må ha om dæksammensætning?
Burde jeg købe et helt nyt for og bag selvom det egentlig ikke er
nødvendigt??

Jeg håber at der er nogen der kan være behjælpelige..
THNX.
Thomas Blitz

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 23-01-02 10:32

hvilekn cykel sidder de på ?
Lasse

Fra : Razer

Dato : 23-01-02 15:51

"Lasse Lundberg" <Lasse@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse
> hvilekn cykel sidder de på ?
> Lasse

Eine kleine kwak Zx-10

MVH.
Thomas

Fra : Michael K.S.

Dato : 24-01-02 01:23

On Tue, 22 Jan 2002 19:40:50 +0100, "Razer" <Not-a-valid@Email.nu>
wrote:

>hvilken sammensætning kan jeg lave med nuværende bagdæk, og hvorfor?? er der
>en viden som man bare må ha om dæksammensætning?

Generelt er det ikke så god en ide at "blande" dæk,specielt er
regnvejrsegenskaberne udviklet sammen for et sæt dæk,men også øvrige
egenskaber er matchet.Skal du absolut blande,så sørg for at fordækket
er i en blødere compound end bagdækket.

-M