Bindemiddel til pålægget på madpakken
Fra : Michael Sørensen

Dato : 22-01-02 18:51

Hej alle

Jeg savner et alternativ til smør som "klister" for at få pålægget til at
blive på rugbrødet.

mvh. Michael

Fra : Heidi

Dato : 22-01-02 19:38

"Michael Sørensen" <mso@oncable.dk> skrev i en meddelelse news:3c4da777$0$89117$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej alle
>
> Jeg savner et alternativ til smør som "klister" for at få pålægget til at
> blive på rugbrødet.

Forslag:

- Moset avocado i begrænsede mængder (bruges som den sunde
fedtkilde)
- Fromage frais/kvark (evt. afdryppet) eller hvad man nu kan lide af
mejeriprodukt, rørt med krydderier og urter efter smag
- Sennep i forskellige varianter (feks. under ost)
- Marmelade (under ost)
- Fedtfattig/fedtfri mayonnaise eller remoulade, hvis man kan lide dem

--
Mvh. Heidi
SVAR VENLIGST I GRUPPEN, OG IKKE PR. MAIL!!

Fra : Jesper Winding

Dato : 22-01-02 20:07

"Heidi" <nyhedFJERNES@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

-snip-

> - Fedtfattig/fedtfri mayonnaise eller remoulade, hvis man kan lide dem
>
> --
> Mvh. Heidi

Hvordan kan det være at de fedtfrie Mayo'er smager som en dårlig erstatning
for råden æg? fy for f...... hvor de smager!
jeg er begyndt at bruge fedtfri dressing - Thousand Island og lignende som
klister - det smager faktisk ok
--
-=JESPER=-
http://www.jespersunivers.dk/arkiv/pulterkammer.htm

Fra : Heidi

Dato : 22-01-02 21:14

"Jesper Winding" <jesperw@privat.dk> skrev i en meddelelse news:3c4db8f5$0$95376$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> for råden æg? fy for f...... hvor de smager!
> jeg er begyndt at bruge fedtfri dressing - Thousand Island og lignende som

Jeg har kun smagt én type fedtfri - kan det passe den hed noget
med Findus - eller forveksler jeg den med tegnefilmen Findus og Pedersen? Den kan bl.a. købes i Føtex, og den har en
absolut ulækker konsistens, som jeg ikke vil foretage en
sammenligning af.
Der er kommet en ny fedtfri, men den har jeg ikke smagt.
Anyway - Mayo mayonnaisen synes jeg er ganske ok, men den
indeholder så også 5% fedt. Jeg har feks. også brugt den til en
nem udgave af aioli - mayonnaise med hvidløg og krydderier, og så
sammen med pommes frites i stedet for ketchup - det smager godt,
men man får en led hvidløgsånde af det i et par dage
Men det er jo også et spørgsmål om at prioritere - nogle produkter
_kan_ man bare ikke lave en velsmagende fedtfattig udgave af, og så
må man bare afgøre om man helt vil undvære, eller om man vil forkæle
sig selv en gang imellem, og bruge en lille smule af den ægte vare...

Fra : Dennis Glintborg

Dato : 22-01-02 21:47

> Jeg savner et alternativ til smør som "klister" for at få pålægget til at
> blive på rugbrødet.

Et stykke icebergsalat er i mine øjne en fuldgod erstatning for smør... det
smager af noget, og så pynter det jo oxo.

Og hvis du bare sørger for at vende rugbrødet med pålægssiden op under
fortæringen skulle det efter sigende blive siddende på brødet

Fra : ulla.lindum

Dato : 06-03-02 21:49

Hej !

Jeg bruger hytteost eller en cheasysmøreost !

Hilsen Nutte

Fra : Mette Olsen

Dato : 24-03-02 18:06

Hejsa

Du kan også bruge fromage frais, - er især godt til pålægs/salatburgere.

Mette