Dele og udstyr i Tyskland igen igen!
Fra : Jens Blaabjerg

Dato : 22-01-02 18:51

Jeg skal et smut til tyskland på mandag for at købe udstyr og dele.
Jeg skal bruge følgende udstyr:
Hjelm, støvler, dragt og rygbeskytter.

Og følgende dele til en RD350 YPVS fra 85:
Pakdåser, O-ringe, kabler, koblingsplader/fjedre, plejlstangssæt,
stempelringe og diverse andre småting.

Nu kommer så der hvor jeg har brug for hjælp.
Jeg kører over grænsen ved Flensborg, derfor havde jeg tænkt mig at køre til
www.hein-gericke.de, da de har en butik ved grænsen.

Er der nogen der kan pege mig i retning af noget der er bedre, eller lige så
godt, hvis det er nødvendigt?
www.polo-motorrad.de og www.louis.de har kun butik i Kiel, og jeg vil gerne
prøve udstyret før jeg køber, men gider samtidig ikke køre længere end
Flensborg.

Er den hein-gericke der ligger ved grænsen stor nok til de har samme udvalg
i udstyr som på siden og er de fleste reservedele(dem jeg skal bruge) på
lager?
Er der tale om forhøjede grænsepriser eller?

Alle ideer og meninger er velkommende!

Mvh.
Jens

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 22-01-02 19:28

> [...]
> lager?
> Er der tale om forhøjede grænsepriser eller?

Nu ved jeg ikke hvor stiv du er til sprog men du kunne jo evt ringe derned
og høre om de har de stumper du skal bruge...

> Alle ideer og meninger er velkommende!

Det var så min ide

--
MVH
Michael Frederiksen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-01-02 19:43

"Nu ved jeg ikke hvor stiv du er til sprog"

De taler dansk dernede, som du kan roligt ringe. Hvis du ikke kan finde det
i butikken, så spørg. Der ligger også en del på lager bag disken.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 22-01-02 20:45

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> "Nu ved jeg ikke hvor stiv du er til sprog"
>
> De taler dansk dernede, som du kan roligt ringe. Hvis du ikke kan finde
det
> i butikken, så spørg. Der ligger også en del på lager bag disken.

okay nu kender jeg ikke omtalte butik, men selvfølgelig, flensborg..
tilgiv mig.. lang dag..

--
MVH
Michael Frederiksen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-01-02 19:52

Der er også Motshop, www.motshop.de De taler også dansk, som hos HG.

Eller her http://www.motorradtechnik.de/ eller her
http://www.biker-outfit.de/, som er i samme bygning/butik

Fra : albert

Dato : 22-01-02 19:57

> Nu kommer så der hvor jeg har brug for hjælp.
> Jeg kører over grænsen ved Flensborg, derfor havde jeg tænkt mig at køre
til
> www.hein-gericke.de, da de har en butik ved grænsen.

Kan ikke helt forstå hvad du spørger om, men jeg gætter på en af disse to :
1 - sproget ? Jamen alle hverdage har Hein-gericke en kvinde derinde der
snakker perfekt (næsten) dansk, så det burde gå meget vel

2 - andre butikker i Flensborg ? Der er skam mange ! Der ligger en i en
sidegade
til Flensborg strøg http://www.mot-shop.de/

Der ligger en i Oeversee (Flensborg syd) http://www.biker-outfit.de/

Begge disse har stort udvalg i tøj (sidstnævnte dog mest læder...)

Håber det hjalp

mvh Albert

Fra : S.G

Dato : 22-01-02 20:27

samt suzuki forhandleren osse
han plejer at have ko tilbud på tøj
Hein-G og louis burde kunne dække dit behov

Fra : Armand

Dato : 22-01-02 23:50

Jens Blaabjerg <news@blaabjerg.net> skrev i en
> Jeg skal et smut til tyskland på mandag for at købe udstyr og dele.

På mandag????
Lørdag er der en større MC-messe i Hamborg, hvorunder der i vanlig tysk
stil vil være mulighed for køb af diverse messetilbud.
Hvad angår beklædningsdelene vil det sgisme være dumt ikke at
reckognoscere/handle dér istedet for mandag lige syd for grænsen.

> [...]
gerne
> prøve udstyret før jeg køber, men gider samtidig ikke køre længere end

Planlægningsproblemer!!!!
Netop i forgangne weekend havde samtlige forhandlere i Flensburg en
fælles-messe i Flensburger Stadthalle!! Jeg talte med Dan Detlefsen, der
havde tinget en læderdragt ned i 2.000, kr inden at han prøvede den - Og
konstanterede at den skule være et nummer større
Det er dér at du skulle have været!!

Kiel ér altså ikke så meget længere når nu man er på vej. Og hvis man
parkerer omkring banegården eller rutebilstationen ved havnen (store
P-huse (=$$) over rutebilstationen), ligger alle tre stor-forretninger
lige for hånden (= inden for ca. samme km²!)

> [...]
bruge)
> på lager?
> Er der tale om forhøjede grænsepriser eller?

HG og de andre virker stort set efter samme princip som Harald Nyborg og
andre katalog-markeder herhjemme. Derfor er det ikke vindues-arealet men
derimod lagerarelaet bag forretningen at man skal vurdere, og alle
butikker har strot set alle vare# hjemme.
Eftersom at det ér et katalogmarked så ligger priserne fast!

/
Armand.

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 23-01-02 10:37

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote > Eftersom at det ér et
katalogmarked så ligger priserne fast!

ahh ikke helt sandt....HG har jeg flere gange fået en smule rabat hos....dog
ikke kontant....men fik smidt deres top of the line 5l mc vask....til 40 dm
med i prisen, og jeg har hørt om flere det er lykkedes at presse dem endnu
mere ved at køb af 2 dragter.....

Lasse
HG Alien dragt...den er ganske glimragende

Fra : Armand

Dato : 23-01-02 16:11

Lasse Lundberg <Lasse@lundberg-net.dk> skrev i en

> Lasse
> HG Alien dragt...den er ganske glimragende

- - - - Måske endda også ganske beskrivende (af brugeren)?

--
Armand.

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 24-01-02 12:32

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote > > HG Alien dragt...den er
ganske glimragende

Fra : Jens Blaabjerg

Dato : 24-01-02 00:54

Mange tak for jeres svar.
Jeg har desværre ikke mulighed for at tage til Tyskland når som helst, da
jeg ikke selv har bil, men kan låne en på mandag bliver det altså den dag
det sker..
Det lader til jag kan klare mig med at besøge Hein, da priserne på f.eks.
hjelm lader til at være ret ens, men jeg tager de andre adresser med. Hvis
nu....

Da jeg tager afsted ligen meget hvad har jeg ikke forhørt mig ang. dele i
forvejen. Jeg må bare få sendt hvad de ikke har på lager.

Tak for det.
Jens

Fra : Buck

Dato : 24-01-02 08:18

der er også lige to andre der kunne være interessante.

Hvis du kører over Padborg grænse, kører du lige forbi Polini (På højre hånd
over for Poetz og Otto Duborg)
Det er Polini der laver de der mini motorcykler...
De har mange dele til cyklen.

Kører du så lidt længere ned ad samme vej
(Under en bro, og så med det samme til højre op på broen)
Der finder du Citti Park. Et stort indkøbscenter.
Både til højre og venstre i krydset ved Citti ligger der hhv. Bruno´s moto
company og den til venstre kan jeg ikke huske navnet på.
Kører du lige ud i samme kryds kommer du til flensborg centrum.

Det var måske en ide at starte ruten den vej

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 24-01-02 12:34

jeg kan anbefale brunos, der service er helt i top....men deres butik er
ikke så stor, men de har rigtig meget tøj.

Lasse

Fra : Armand

Dato : 24-01-02 17:04

Buck <_buck@sol.dk> skrev i en news:a2ocje$2oa$1@sunsite.dk...
> [...]
højre hånd
> over for Poetz og Otto Duborg)
> Det er Polini der laver de der mini motorcykler...

- - - - - Og er en dansker der har firmaet!

--
Armand.

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 25-01-02 19:48

"Buck" <_buck@sol.dk> skrev i en meddelelse news:a2ocje$2oa$1@sunsite.dk...
> der er også lige to andre der kunne være interessante.
>
> Det er Polini der laver de der mini motorcykler...

og tun dele til scootere og croosmaskiner og...

--
MVH
Michael Frederiksen