Ligebehandling af mænd og kvinder i forbin~
Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 22-01-02 16:21

Jeg har just siddet og læst ligebehandlingsloven igennem, men synes ikke
rigtigt at kunne finde et entydigt svar på følgende spørgsmål.

Er det i strid med loven at lønne mænd og kvinder forskelligt under
barsel, når de er ansat under samme kontrakt? I kontrakten står det
anført at kvinder modtager 2*dagpengesats + 50% af løndifference mens
mænd modtager dagpenge sats. Det virker bestemt ikke som ligebehandling på
mig...

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Peter G C

Dato : 22-01-02 17:24

"Kasper Mejlgaard" <nntpspam1@in-addr.dk> wrote in message

[klip]

> [...]
> anført at kvinder modtager 2*dagpengesats + 50% af løndifference mens
> mænd modtager dagpenge sats. Det virker bestemt ikke som ligebehandling på

Afgørende er, at kvinder ikke stilles ringere end mænd....

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-01-02 17:33

On Tue, 22 Jan 2002 17:23:31 +0100,
Peter G C <pgc@FJERNDETTEmailme.dk> wrote:
> "Kasper Mejlgaard" <nntpspam1@in-addr.dk> wrote in message
>
> [klip]

> Afgørende er, at kvinder ikke stilles ringere end mænd....

Er det ikke noget med at du ikke må behandle minoritetsgrupper
ringere ? Mænd på barsel er en langt mindre gruppe end kvinder på
barsel. Dermed bliver der diskrimineret mod en mindretalsgruppe.