Ang :Grønt "Guld" (agurker)
Fra : Peter Larsen

Dato : 22-01-02 16:03

Hej Ng

Hvad er årsagen til at jeg næsten får hjertestop nede hos min købmand : 16,-
kr for en lille bitte agurk.
Er Høsten(i drivhusene i Holland og Spanien) slået fejl eller har EU været
på banen med et eksportstop ??

Det er helt vildt med de grønsagspriser pt.

--
Mvh Peter (Gladsaxe)

Fra : zarh

Dato : 22-01-02 17:12

Og en lille æske med cherrytomater i Netto for 20,- det er for vildt.

Fra : Lars Spicker Olesen

Dato : 22-01-02 18:35

zarh wrote:

> Og en lille æske med cherrytomater i Netto for 20,- det er for vildt.
>
> "Peter Larsen" <prl@privat.dk> skrev i en meddelelse

> 16,-

Men så smager de også bedre til sommer, hvor der er sæson. Nu er f.eks.
selleri og hvidkål jo gode

Spicker

P.S. For ikke at nævne appelsiner...

Fra : Anders And

Dato : 23-01-02 13:18

"zarh" <zarh@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Og en lille æske med cherrytomater i Netto for 20,- det er for vildt.

Jeg gav en tier idag i netto.

Kim

Fra : Lars

Dato : 22-01-02 18:42

Peter skrev:

> Det er helt vildt med de grønsagspriser pt.

Det er de almindelige markedsmekanismer. Man har metoder til at forlænge
sæsonerne, men vinter er aligevel den trange periode for rigtig mange
grøntsager. Der er langt færre steder de kan dyrkes, sammenlignet med forår
og efterår, og dermed stiger priserne helt naturligt.

Men du kan evt. skifte købmanden ud med et større supermarked, så er de
første 25% sparet. Har lige købe nogle fine agurker til 12 kr.

- Lars

Fra : Peter Nørkjær

Dato : 22-01-02 20:26

> Men du kan evt. skifte købmanden ud med et større supermarked, så er de
> første 25% sparet. Har lige købe nogle fine agurker til 12 kr.

Men tolv kroner for en agurk er da stadig helt ude i hampen. det er det
dobbelte af sommer-prisen. Har aldrig set noget ligende. 7-8 kr ville være
okay. Men til 12 kr stykket kan jeg godt leve unden agurk.
/Peter

Fra : søren brix

Dato : 22-01-02 22:58

Hej alle

auguker+tomater er så dyre pga. kulde i spanien/frankrig hvor de dyrkes for
denne årstid (så det i nyheds brev hos min grøntmand)

--
m.v.h

Jenny Holm Andersen
Søren Brix Nielsen
Peter Nørkjær <noerkjaer@REMOVEmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a2ke9m$h4u$1@sunsite.dk...

Fra : Charlotte & Jesper

Dato : 22-01-02 23:01

Min grønthandler siger dårligt vejr i Spanien.
Vh
Jesper