Speciel lakering hvor??
Fra : Jan Thomsen

Dato : 22-01-02 16:02

Hej gruppe!!

Jeg har gået og spekuleret lidt på hvor man kan få lavet tank malerier osv??
Jeg tænker på sådan noget som f.eks. flammer på skærme og tank??

Er det noget i ved noget om, hvor i midt eller nordjylland det kan lade sig
gøre? evt. en ca pris..

På forhånd tak for hjælpen

Mvh Jan

Fra : Søren L Hansen

Dato : 22-01-02 16:05

Jan Thomsen <janzebitz@hotmail.com> wrote in article
<3c4d7db4$0$256$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...
> [...]
> Jeg tænker på sådan noget som f.eks. flammer på skærme og tank??
>
> Er det noget i ved noget om, hvor i midt eller nordjylland det kan lade

Speed color i Randers kan sagerne
--
Søren
s@motortosse.dk

Fra : Nels Wolf

Dato : 22-01-02 22:03

"Søren L Hansen" <lindholt@REMOVETHISperson.dk> skrev i en meddelelse
> --
> Søren

Øhh- gør de i egentlig motivlakering (airbrush maling)sådan som Jan spurgte
om?
De startede godt nok for en del år siden som et specialværksted for
mc-lakering, men er de ikke blevet et "almindeligt" malerværksted nu med
hovedsageligt autolakering ? Så du f.eks. kan få malet din tank i
tone-i -tone lakering i en heftig farve - men det håndmalede billede
sammesteds af konen må du undvære..

Nels Wolf

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 23-01-02 13:58

hvad med lakering som bilen i swordfish filmen , som skifter mellem at være
tukis og lillaalt efter hvilken vinkel man ser på den...er det noget alle
auto lakerer kan klare eller hvad ?

Lasse

Fra : Nels Wolf

Dato : 23-01-02 21:13

"Lasse Lundberg" <Lasse@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse
> hvad med lakering som bilen i swordfish filmen , som skifter mellem at
være
> tukis og lillaalt efter hvilken vinkel man ser på den...er det noget alle
> auto lakerer kan klare eller hvad ?

Jeg _ved_ det ikke, men jeg vil tro at en god autolakerer kan lave dette mod
passende betaling, idet det vist blot er en speciel lak (en version af
metallak) eller også lakering i flere lag. Men du kan jo ringe til ham
lakereren i Randers og spørge.
Du behøver i øvrigt ikke at gå til filmen for at se en sådan lakering - du
kan se/købe biler på det danske marked med sådan lakering ab fabrik. En
arbejdskollega havde for nogle år siden en Golf VR6 i sådan farveskiftende
lak (mod giftig merpris); den skiftede mellem støvet mørklilla og
sortmetallic med et blåt skær.
Pænt nok - men den merpris havde jeg nok hellere brugt til en bedre
undervogn.

Nels Wolf

Fra : Mads Lund

Dato : 23-01-02 22:30

http://www.standox.com/

Mon ikke de fleste kan male med det.

Mads Lund
Ninja9RT, nok i avus galaxy og kulfiber om et års tid

Fra : Morten Dahl

Dato : 24-01-02 10:03

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en meddelelse
> alle
>
> http://www.standox.com/
>
> Mon ikke de fleste kan male med det.

Jo, ifølge malerhjernen som har mine (ole´´s) dele inde er det ikke mere
vanskeligt at male med end andre lakker.

> Mads Lund
> Ninja9RT, nok i avus galaxy og kulfiber om et års tid

Hvad har du haft kontakt til seibimoto eller hvad? jeg kommer jo til at
mangle et komplet kåbesæt om 2måneder...

-
Morten Dahl
PS- hvordan går det med KTM´ns speciallak??

Fra : Søren L Hansen

Dato : 24-01-02 12:04

Morten Dahl <news@mekasign.dk> wrote in article
<a2oikk$en7$1@news.cybercity.dk>...
> -
> Morten Dahl
> PS- hvordan går det med KTM´ns speciallak??

Uha det ser godt ud... du kan se det på tossesiden, under snecross

GRILL!!!!

Og tak for tossemærkerne, jeg har dog ikke fået nogen endnu, vi glemmer det
hver gang.
Og næste gang, be-be, måske du ville lave dem med vores logo-font:
"Stencil" ???

Fra : Morten Dahl

Dato : 24-01-02 12:51

> Morten Dahl <news@mekasign.dk> wrote in article
> <a2oikk$en7$1@news.cybercity.dk>...
> >
> Uha det ser godt ud... du kan se det på tossesiden, under snecross

Jep har set det, men nu var det mere holdbarheden jeg var ude efter, da det
var lidt fusket, og sædvanen tro havde mads og jeg planlagt
noget-med-øl-arrangement bagefter så til sidst kunne det ikke gå hurtigt nok
med at få dem på...

> [...]
det
> hver gang.
> Og næste gang, be-be, måske du ville lave dem med vores logo-font:

Det var skam så lidt, men så sørg lige for at huske mig på det før jeg
trykker SKÆR for har en hukommelse som en si

-
Morten Dahl

Fra : Mads Lund

Dato : 24-01-02 13:11

> [...]
> var lidt fusket, og sædvanen tro havde mads og jeg planlagt
> noget-med-øl-arrangement bagefter så til sidst kunne det ikke gå hurtigt

Sån er vi jo

Men holdbarheden er ganske fin. Der er nogle steder i kanten hvor den har
sluppet, men kun ganske lidt. Og de er blevet chrashtestet på maget
forskelligt underlag, især er jeg imponeret over at det kunne holde til min
asfalt styrt (ca 40 kmt) uden så meget som en ridse.

Det ville være genialt hvis rr cykler var konstrueret lige så styrtsikre som
motoX cykler

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Søren L Hansen

Dato : 24-01-02 13:19

Mads Lund <Mads@XtremeBikes.dk> wrote in article
<2RS38.55$l43.672@news.get2net.dk>...
> Men holdbarheden er ganske fin. Der er nogle steder i kanten hvor den har
> sluppet, men kun ganske lidt.

Trick: Efter påmontering af stickers: Forsegl kanterne med cyanoakrylat,
aka 10sekunderslim. Så holder de meget bedre.
Siger Mekaniker Jan, og HAN har om nogen chrashtestet den slags....

Fra : Freddy Lang

Dato : 24-01-02 18:00

Hov??!? Ja, undskyld mig min nysgerrighed, men er der mon een som har en
computer-cutter-dims til at skære bogstaver og lignende sjove ting ud af
klister-farvelade-ark?

Fra : Morten Dahl

Dato : 25-01-02 07:30

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hov??!? Ja, undskyld mig min nysgerrighed, men er der mon een som har en
> computer-cutter-dims til at skære bogstaver og lignende sjove ting ud af
> klister-farvelade-ark?

Nej der en (undertegnede) der har en større maskinpark, der gør ham i stand
til at printe CMYK billeder ud og konturskære dem bagefter (ligesom man
skærer bogstaver i farveladefolie) samt lave bannere flag, hele indpakninger
af fortrinsvis erhvervskøretøjer (taxa,busser mm) men i ny og næ kommer der
jo en tosse forbi og vil have lavet noget alternativt, det indebærer som
regel alkohol når slige opgaver skal udtænkes-designes og ikke mindst
produceres

http://rrnord.dk/tosser/snetosserier/images/previews/preview13.jpg Her burde
man kunne skimte en sådan opgave (Mads L´s KTM med en kombination af
indpakning m/print og løst udskårede royal dåser kreativt dekoreret ud over
det hele)

-
Morten Dahl
- af andre projekter en gammel rusten fiesta designet som en Royaldåse
m/clips og hele svineriet

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-01-02 15:32

Blå øgler fra Mars tvang Morten Dahl til at skrive:

> -
> Morten Dahl
> - af andre projekter en gammel rusten fiesta designet som en Royaldåse
> m/clips og hele svineriet

Hvis du har nogle billeder af den kunne du så ikke lige smide dem i
bin.motor?

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Morten Dahl

Dato : 28-01-02 09:27

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Blå øgler fra Mars tvang Morten Dahl til at skrive:

> Hvis du har nogle billeder af den kunne du så ikke lige smide dem i
> bin.motor?

Projektet er midlertidigt strandet selvom vi har al folien klar, Lau som jo
er indehaver af førnævnte Fiesta gik jo hen og kom til skade. Så nu venter
vi på han kommer ovenpå igen så skal vi have alle delene monteret. Men jeg
har en del projekter i luften for tiden, bla. kan nævnes. 1) har lige en
lejlighed for meget jeg skal ha solgt 2) har lige et par MC´r der skal
sælges og en ny der skal indkøbes 3)har pissetravlt i firmaet..

Men du skal nok få at vide når har den klar

-
Morten Dahl

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-01-02 01:02

Blå øgler fra Mars tvang Morten Dahl til at skrive:

> Men du skal nok få at vide når har den klar

Fino

--
mvh Jes Vestervang -der også er igang med mc-køb
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Freddy Lang

Dato : 25-01-02 17:10

> [...]
> jo en tosse forbi og vil have lavet noget alternativt, det indebærer som
> regel alkohol når slige opgaver skal udtænkes-designes og ikke mindst

Det er måske ligefrem dig, der er indehaver-direktør-ejermanden (eller hvad
man nu er, når det er et A/S) af Mekasign?

> [...]
> man kunne skimte en sådan opgave (Mads L´s KTM med en kombination af
> indpakning m/print og løst udskårede royal dåser kreativt dekoreret ud

Man kunne måske, mod et passende beløb, få lavet et eller andet
farvestrålende porno-flimflam til sin (lidt kedelige??) sorte SV'er?
(smiler meget indladende.)

Mvh
Freddy (som vist ikke gerne vil have lavet SV'eren om til en øldåse)

Fra : Morten Dahl

Dato : 28-01-02 09:32

> Det er måske ligefrem dig, der er indehaver-direktør-ejermanden (eller
hvad
> man nu er, når det er et A/S) af Mekasign?

Kald det hvad du vil, men ja det er mig der sidder med ansvaret >

> Man kunne måske, mod et passende beløb, få lavet et eller andet
> farvestrålende porno-flimflam til sin (lidt kedelige??) sorte SV'er?
> (smiler meget indladende.)

Ja det skulle vel ikke være helt umuligt at lave et eller andet sjovt til
såen en SV, hvad siger du Mads? noget med lidt af spejlfolien skåret ud som
flammer? eller refleksfolien der lyser op?

Men ja Freddy mail du mig bare så kan det jo godt tænkes vi finder ud af
noget, men har PT alt for travlt..

-
MOrten Dahl

Fra : Mads Lund

Dato : 28-01-02 12:31

> [...]
som
> flammer? eller refleksfolien der lyser op?

Kom nu lidt kreativ Morten, sådan en sort SV'er skal da ha gule blomster,
orange Garfield striber eller porno smølfer på

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Morten Dahl

Dato : 28-01-02 12:42

> som
>
> Kom nu lidt kreativ Morten, sådan en sort SV'er skal da ha gule blomster,
> orange Garfield striber eller porno smølfer på

Smølferne er optaget, har dem allerede ligghende, det samme er M&M´´s
fyrene. Men garfield striberne er OK. Ellers tigerpels (så engang nogle
billeder af en 9´r med pels finder dem lige frem

-
Morten Dahl

Fra : Mads Lund

Dato : 28-01-02 13:32

> [...]
nogle
> billeder af en 9´r med pels finder dem lige frem

Las Vegas Extreme drengene kører på pelsdyr

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Morten Dahl

Dato : 28-01-02 13:56

> nogle
>
> Las Vegas Extreme drengene kører på pelsdyr

Nope det ikke dem, de kører jo gixxere !! bla. en rød, og så er de
svinepolerede over det hele. men det regner jo heller ikke derude..

Det er nogle andre som altid kører med pels. Var det noget for dig??

-
Morten

Fra : morten

Dato : 28-01-02 14:13

On Mon, 28 Jan 2002 13:55:31 +0100, "Morten Dahl" <news@mekasign.dk>
wrote:

Hvis det er pels man er ude efter, så tag et kig på :

http://www.starboyz.com/

/morten

Fra : Morten Dahl

Dato : 28-01-02 15:03

"morten" <morten@team-dnf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> wrote:
>
> Hvis det er pels man er ude efter, så tag et kig på :

nemmerlig det var lige dem

-
Morten Dahl

Fra : Armand

Dato : 28-01-02 22:40

Morten Dahl <news@mekasign.dk> skrev i en

> "morten" <morten@team-dnf.dk> skrev i en meddelelse

Der er sgu' da også ét med en uden(!) pels =
Link: http://www.starboyz.com/pics.phtml?id=74

--
Armand.

Fra : Mads Lund

Dato : 28-01-02 14:14

> Det er nogle andre som altid kører med pels. Var det noget for dig??

KX'eren ville jo leve fint op til sit bæst image, hvis vi pakkede den
ind i et kokus gulvtæppe.

Mads Lund
KX1/2L

Fra : Armand

Dato : 28-01-02 21:47

> ........Men garfield striberne er OK. Ellers tigerpels (så engang
nogle
> billeder af en 9´r med pels finder dem lige frem

Har set en mørk(ere) gul SV-S med bi/brombasse -striber på tværs af
anderøven!
Cute!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 24-01-02 17:15

Morten Dahl <news@mekasign.dk> skrev i en
> "Søren L Hansen" <lindholt@REMOVETHISperson.dk> skrev i en meddelelse

> Det var skam så lidt, men så sørg lige for at huske mig på det ......

Nyt Motor-tosse logo? Eller blot CTD'et??

--
Armand.

Fra : Søren Lindholt

Dato : 24-01-02 23:48

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en >
> Nyt Motor-tosse logo? Eller blot CTD'et??

jaja, "overskriften" på hjemmesiden. Den skal sprayes og klistres overalt

CTD er et team, motortosse er en tilstand!
Vi havde en meget teologisk og teoretisk debat om det til brylluppet i
lørdags...

S.

Fra : Mads Lund

Dato : 24-01-02 13:08

> Hvad har du haft kontakt til seibimoto eller hvad? jeg kommer jo til at
> mangle et komplet kåbesæt om 2måneder...

Jep, jeg har netop spurgt dem om hvad "titanium look" er for'n konstruktion.
Og nu har jeg fået skruet 9'eren sammen, så jeg skulle gerne snart kunen
afslutte forsikringssagen.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Morten Dahl

Dato : 24-01-02 14:00

> Jep, jeg har netop spurgt dem om hvad "titanium look" er for'n
konstruktion.
> Og nu har jeg fået skruet 9'eren sammen, så jeg skulle gerne snart kunen
> afslutte forsikringssagen.

øhh ja?? hvad er det titaniums fikseri så for noget??

-
MD

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 23-01-02 22:25

> [...]
være
> tukis og lillaalt efter hvilken vinkel man ser på den...er det noget alle

Jeg kan oplyse at det koster ca 10K literen.. jeg har set en annonce i
V-max, prøver lige at finde den.. mener det er en i slagelse der importere
det! vender lige tilbage med det senere

--
MVH
Michael Frederiksen

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 25-01-02 19:30

"Michael Frederiksen" <chipmaster@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg kan oplyse at det koster ca 10K literen.. jeg har set en annonce i
> V-max, prøver lige at finde den.. mener det er en i slagelse der importere

Lakken hedder "harlequin" og der kan læses mere om den i v-max'ss november
nummer 2001.
i produktinformationen nævnes at det bl.a. kan bruges til mc'er...

Kim's Autolakering i Herlufmagle skulle bl.a. for handle det
tlf. 55500082

Artiklen nævner også lakker af typen Kameloen og Mystic

--
MVH
Michael Frederiksen

Fra : Neser

Dato : 26-01-02 01:47

> Jeg kan oplyse at det koster ca 10K literen.. jeg har set en annonce i
> V-max, prøver lige at finde den.. mener det er en i slagelse der importere
> det! vender lige tilbage med det senere

Har en kammerat der har fået malet hans scooter i en mystisk farve, til en
masse tusinde kr., vistnok noget med en 4-5 forsk. farver, og nogle knuste
diamanter...

--
- Neser
Neser@neser.dk

"A' er ikk' fuld, bare lidt swimmel!!" (Martin 18 år)
"Menigheden er dem, der holder med præsten." (Mie 8 år)
"Præster skal bl.a. være med til fødsel og dåb og konspiration og
begravelse." (Christoffer 8 år)
"Reeza tror ikke på Gud, han tror på Allan." (Kate 6 år)
"Når klokken er 12 vender alle sig mod Mekka og bider i kvasterne på
tæppet." (Raymond 7 år)

Fra : Neser

Dato : 26-01-02 02:07

> Har en kammerat der har fået malet hans scooter i en mystisk farve, til en
> masse tusinde kr., vistnok noget med en 4-5 forsk. farver, og nogle knuste
> diamanter...

har lige smidt 2 billeder i "dk.binaer.motor" under "Speciel lakering"
postet d.26-1 kl. 2.06 ca..

Fra : Steen Schmidt

Dato : 26-01-02 02:17

> har lige smidt 2 billeder i "dk.binaer.motor" under "Speciel lakering"
> postet d.26-1 kl. 2.06 ca..

Den ser da godtnok for flot ud - surt at vælte på sådan en :-/

Jeg tvivler dog på at der er ret mange diamanter i lakken, men flot det er
den virkelig.

Mvh
Steen