Liste over danske rollespilsbutikker??
Fra : damn

Dato : 22-01-02 14:41

Jeg leder efter en liste over samtlige butikker som sælger rollespil.

Mvh Johs

Fra : Søren Pedersen

Dato : 22-01-02 15:30

Hej
......Een af dem hedder Fantask., men der er sikkert mange.
Se katalog på www.fantask.dk
VH
søren

Fra : Martin Lindhardt

Dato : 22-01-02 16:43

Fantask KBH
Gobling Gate Århus og Ålborg
Styx Herning
Faraos Cigarer KBH

Det var lige et par stykker mere! Kender heller ikke den alle sammen! Vis
det lykkes for dig at få samlet en stor list så smid den lige herinde!

Martin Lindhardt
Mal@newhope.dk

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 22-01-02 17:21

"Martin Lindhardt" <Hop_hest@mobilixnet.dk> wrote in news:3c4d88b8$0$80528
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Fantask KBH
> Gobling Gate Århus og Ålborg
> Styx Herning
> Faraos Cigarer KBH

Game Zoo i Aalborg
Dragon's Lair (En på Fyn og en på Sjælland??)

--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Jakob Medgyesi

Dato : 22-01-02 17:47

> Game Zoo i Aalborg
> Dragon's Lair (En på Fyn og en på Sjælland??)

Comix - Odense (Ligesom Dragon's Lair)

Jakob

Fra : Jakob Medgyesi

Dato : 22-01-02 17:50

> Comix - Odense (Ligesom Dragon's Lair)

Nå jo - enkelte Bog og Ide- butikker kan også finde på at have lidt
rollespil.

Fra : Kjeld Johansen

Dato : 22-01-02 17:53

"Martin Lindhardt" <Hop_hest@mobilixnet.dk> skrev:
> [...]
>
> Det var lige et par stykker mere! Kender heller ikke den alle sammen!
> Vis det lykkes for dig at få samlet en stor list så smid den lige

Dragons Lair i Roskilde, Århus og Odense <http://www.dragons-lair.dk/>.
Troldehulen på nettet <http://www.troldehulen.dk/>.
Og godt nok ikke i DK, men Tradition Malmø <http://www.tradition.se/>.

Kjeld.

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 22-01-02 17:55

"Kjeld Johansen" <kjeld@games.dk> wrote in news:3c4d9828$0$89117
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Og godt nok ikke i DK, men Tradition Malmö <http://www.tradition.se/>.

Tradition er en kæde og har også en butik i Göteborg (meget nyttig hvis man
bor i Vendsyssel)

--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Christina

Dato : 25-01-02 22:07

"damn" <fedevaps@yahoo.dk> wrote in message news:<sTd38.3541$XA5.474410@news000.worldonline.dk>...
> Jeg leder efter en liste over samtlige butikker som sælger rollespil.
>
> Mvh Johs

Hviken slags rollespil? Live eller med figurer?

Fra : Daysleeper

Dato : 26-01-02 12:03

"Christina" <Cvgladpige@Hotmail.com> wrote in message
> "damn" <fedevaps@yahoo.dk> wrote in message

> Hviken slags rollespil? Live eller med figurer?

Glem ikke godt gammeldags papir og blyant rollespil....

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 26-01-02 15:02

"Christina" <Cvgladpige@Hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "damn" <fedevaps@yahoo.dk> wrote in message

> Hviken slags rollespil? Live eller med figurer?

Hvordan sælger man live rollespil? Er der ligefrem folk der behøver regler for
at gøre dette? I gamle dage var der godt nok noget live der hed "Kamp & Kage",
som de spillede i Fasta og FBO men det var da noget hjemmelavet.

Rigtigt rollespil behøver ingen figurer, "rollespil" med figurer hedder altså
figurkrigsspil!

Lars
--
Lars Wagner Hansen, Jagtvej 11, 4180 Sorø
l-hansen@post4.tele.dk http://home4.inet.tele.dk/l-hansen

Fra : Kjeld Johansen

Dato : 26-01-02 18:03

"Lars Wagner Hansen" <l-hansen@post4.tele.dk> skrev:
> [...]
& Kage",
> som de spillede i Fasta og FBO men det var da noget hjemmelavet.

Mind's Eye Theatre fra White Wolf er et eksempel på regler til
live-rollespil. Der er vel det samme behov for regler til live-rollespil
som der er til almindeligt rollespil, måske endda et større behov, da
der er en mindre spiller-master tilknytning.

> Rigtigt rollespil behøver ingen figurer, "rollespil" med figurer
hedder altså
> figurkrigsspil!

Jeg bryder mig ikke om udtrykket "rigtigt rollespil", da det virker
værdiladet. Hverken live- eller computer-rollespil er forkerte, det er
blot noget andet. Normat kalder jeg det blot rollespil, evn.
bord-rollespil (tabel top).
Men figurer i rollespil var tidligere meget almindeligt, det må du da
også have brugt! Det er meget praktisk til dungon-craw.

Kjeld.

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 27-01-02 10:41

"Kjeld Johansen" <kjeld@games.dk> skrev i en meddelelse
> "Lars Wagner Hansen" <l-hansen@post4.tele.dk> skrev:
<Snip>
> [...]
> som der er til almindeligt rollespil, måske endda et større behov, da
> der er en mindre spiller-master tilknytning.

Tja... der kan man bare se, så blev jeg da så meget klogere.

Jeg har ellers prøvet live et par gange. En enkelt gang var det
fantasy-contact-live i FBO og der kunne jeg da godt se at det var nødvendigt med
lidt reglere.

De andre gange har det været som walisisk minearbejder under den store
kulminestrejke, som indbygger i Fastaval's utopiske land (dengang man skulle
tilbede en måge), som rejsende på en damper da 2. verdenskrig brød ud, som
næstkommanderende i en bande i en dyster fremtid og en del andre som jeg ikke
umiddelbart kan huske. Ingen af disse gange var det nødvendigt med andet en
nogle meget simple regler, som kunne forklares på 1½ minut, og det var mere
meta-regler end det var spille-regler.

Så har der selvfølgelig været de gange hvor jeg har spillet "How to host a
murder" eller lignende, men der er det jo heller ikke tale om at der er regler,
blot at man køber et færdigt plot, med en del handouts og ideer til dem der
måske ikke har prøvet det før. Det kan man også kalde en form for
live-rollespil.

> Jeg bryder mig ikke om udtrykket "rigtigt rollespil", da det virker
> værdiladet.

Det er det da i aller højeste grad også. Du skulle have været med dengang da
rollespil lige var begyndt at blive accepteret, det næste der skete var at
Merlin Mann og nogle af hans venner blev filmet af TV-avisen. De rendte rundt i
en skov og tampede løs på hinanden med skumgummisværd. Den ene af dem falde
tilfældigvis og skar sin hage på brystpladen, og storblødende udtaler han sig i
vores allesammens TV-Avis: "Det er overhovedet ikke farligt at spille
rollespil". Du har tror det var pinligt offentligt at sige at man spillede
rollespil.

Jeg var dengang formand for Magnet (http://www.magnet.person.dk/). Vi blev på
det nærmeste overrendt af journalister der gerne ville have nogle gode billeder
og gale historier om at det nu ikke længere var sikkert at bevæge sig rundt i
Sønderborgs skove for normale mennesker.

Da jeg samtidig var jobsøgende, havde jeg anturligvis mine fritidsinteresser på
min CV, og jeg var nødt til at forklare forskellen på live-rollespil og rigtig
rollespil adskillige gange.

Så jo der er forskel på rigtig rollespil, live-rollespil, figurkrigsspil og alt
muligt andet. For mig er der heller ikke nogen tvivl om hvilket der er rigtigt
rolespil, og det er meget værdiladet.

> Hverken live- eller computer-rollespil er forkerte, det er
> blot noget andet. Normat kalder jeg det blot rollespil, evn.
> bord-rollespil (tabel top).

Jeps og jeg kalder rigtigt rollespil for rigtigt rollespil fordi jeg synes at
det er meger rigtigt end live- og computer-rollespil. Og der er ingen grund til
at påstå at det må være fordi jeg ikke har prøvet live- eller
computer-rollespil, for det har jeg, og jeg har endda nydt det, blot aldrig så
meget som rigtigt rollespil.

> Men figurer i rollespil var tidligere meget almindeligt, det må du da
> også have brugt! Det er meget praktisk til dungon-craw.

Tja... der var godt nok nævnt noget i AD&D 1st edition om figurer, specielt i
kampsituationer, og vi investerede godt nok også i en håndfuld, men de blev
aldrig rigtig brugt. WFRP prøvede på det nærmeste at påstå at man ikke kunne
klare det uden at have sine figurer med, men vi klarede os nu fint med det slik
vi alligevel havde med. Det havde også den fordel at man blot kunne æde
monstrene når de var blevet slået ihjel

Lars

Fra : Niels N

Dato : 28-01-02 14:48

"Lars Wagner Hansen" <l-hansen@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

<snip>
> [...]
slik
> vi alligevel havde med. Det havde også den fordel at man blot kunne æde

Stor hyldest til dit indlæg, Lars. Jeg sad med nogle af de samme tanker da
jeg læste de andre indlæg. Og storgriner-afslutning Hvorfor er det
aldrig faldet os ind...? hehe

mvh Niels

Fra : Thomas_Rystespyd

Dato : 07-08-02 08:24

hvorfor søge efter butikker der sæler rollespil når det eneste ordenlige
rolespil er Lef ?

lefnet.dk

her kan bogen bestilles....

happy hunting.

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-08-02 17:04

On Wed, 07 Aug 2002 07:24:16 GMT, "Thomas_Rystespyd"
<Thomas_Rystespyd.news@kandu.dk> wrote:

>hvorfor søge efter butikker der sæler rollespil når det eneste ordenlige
>rolespil er Lef ?
>
>lefnet.dk

Serveren svarer ikke. I øvrigt findes lefnet.dk ikke, kun
www.lefnet.dk (og den svarer ikke).

Jeg må ærligt talt indrømme, at jeg tager forbehold for en sådan
lineær verdensopfattelse.

--
- Peter Brodersen