Tråde og Swing pakken + applett-spørgs,ål
Fra : J Hansen

Dato : 22-01-02 14:14

Hej Gruppe,

Ved nogen hvad det vil sige, når man får at vide,
at swing pakken ikke er threadsafe?

Og hvordan kan man lagre f.eks en hiscore i
et spil som bliver afviklet i en applett online?
Så vidt jeg kan se, kan man ikke få lov til at skrive
i en fil på serveren hvor appletten ligger, er dette korrekt?
I så fald nogle andre bud på en løsning?

På forhånd tak!
Og hvor er iøvrigt det lækkert med sådan en hjælpsom
nuhedsgruppe1

Vh
Jacob

Fra : Brian Matzon

Dato : 22-01-02 14:23

"J Hansen" <wesker@ofir.dk> wrote in message news:cxd38.3534$XA5.473640@news000.worldonline.dk...
> Hej Gruppe,
>
> Ved nogen hvad det vil sige, når man får at vide,
> at swing pakken ikke er threadsafe?
Flere tråde må ikke ændre i en Swing components state.
Derfor skal alt hvad piller ved components gøres via
event tråden eller synkroniseres.

> [...]
> i en fil på serveren hvor appletten ligger, er dette korrekt?
> I så fald nogle andre bud på en løsning?
Smide det til en eller anden dynamisk side via querystring,
der opdatere en DB. evt. læse resultatet igen fra response...

> På forhånd tak!
> Og hvor er iøvrigt det lækkert med sådan en hjælpsom
> nuhedsgruppe1
Så lidt, men du behøves ikke at slikke anus, for at vi hjælper ;)

/Brian Matzon

Fra : Brian Matzon

Dato : 24-01-02 16:19

>tak for dit svar. Nu er jeg jo lidt af en kegle til det her,
>men hvad er en querystring, og hvordan kan den hive
>f.eks en pointscore ud af en applett, og sende resultatet
>til en DB på serveren?
>(jeg har fattet det med swing, så der er håb endnu)
Når et spil er slut skal du lave en forbindelse til et script på
serveren der gemmer resultatet i databasen. QueryStringen er de
argumenter du giver med til scriptet. eks. er 'score=200'
querystringen i nedenstående eksempel (bemærk, man angiver
querystring som '?').

eksempel (dårligt, ingen sikkerhed)
------
URL url = new URL(STI_TIL_SCRIPT + "?score=200");
URLConnection connection = url.openConnection();
connection.setDefaultUseCaches(false);
connection.setUseCaches(false);
connection.connect();

DataInputStream data = new DataInputStream(
((InputStream) new BufferedInputStream(
connection.getInputStream())));

data.readLine();

/Brian Matzon