Disco top 10
Fra : Ukendt

Dato : 22-01-02 13:10

Hej!

Jeg står for at skulle arrangere en fest med disco som tema. Derfor vil jeg
ud og købe en 3-4 opsamlingscd'er. Der er jo et hav af dem. Og jeg vil ikke
have anbefalinger for hvilken af dem jeg skal købe. MEN! Jeg vil gerne have
din vurdering på hvilke 10 disco-numre man absolut bør have med til en
discofest, så vil jeg se om jeg kan få en høje scoring på antallet af titler
på tværs af cd'erne. Der er nemlig mange der går igen. Og i FONA var de så
venlige at tage fotokopier af bagsiderne på nogle af dem jeg fandt frem til.

Nå men din TOP TI DISCO HITS....?

Mette

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 22-01-02 13:15

jeg fandt frem til.

> Nå men din TOP TI DISCO HITS....?
>
> Mette

Der er jo mange, men "I will survive" (Gloria Gainer) og en del af sangene
fra "Grease" anser jeg lidt som et must... Earth, Wind and Fire sikkert
også.

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 23-01-02 01:35

"Ulrik Lauritzen" <allrecords@mail1.stofanet.dk> skrev i

> Der er jo mange, men "I will survive" (Gloria Gainer) og en del
> af sangene fra "Grease" anser jeg lidt som et must... Earth,
> Wind and Fire sikkert også.

Øhhh? Grease er sgu da ´50-er musik (selvom det er indspillet
senere).

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 22-01-02 13:58

<mbr> wrote:

> [...]
> venlige at tage fotokopier af bagsiderne på nogle af dem jeg fandt frem til.

Kun hvis jeg må komme med ?! Jeg har dem alle på CD

Gloria Gaynor - I'll survive
Alicia Bridges - I love the nightlife
Musique - Keep on jumpin'
Jimmy Bo Horne - Spank
Donna Summer - Hot stuff
Chic - Le freak
Earth, Wind & Fire - Boogie Wonderland
Bee Gees - You should be dancin'
Ashford & Simpson - Found a cure 12"
Anita Ward - Ring my bell
Trammps - Car wash
Silver convention - Get up and boogie
The three degrees - The runner
Sister sledge - We are family
Sylvester - You make me feel

+ mange flere

Da jeg har arbejdet som DJ er samlingen omfattende og jeg
eeeeellllssskkkkkeeeerrrrrrrrrr Disco. Mangler du en der har nogle
motherfucker store højttalere samt det øvrive udstyr ?

mailto:jesper@gylling.net
--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Peter Mandrup Peders~

Dato : 22-01-02 23:41

Det absolut mest dico'ede nummer er jo
****Trammps : Disco Inferno******

Men man må heller ikke glemme

Earth wind and fire: September
Celebration
Chick: Le Freak
Donna Summer: Hot Stuff
Gloria Gaynor: I Will Survive
Jackson 5: Blame it on the Boogie
Carwash
....og så videre...
-Peter

Fra : Niels Overgård

Dato : 22-01-02 14:52

Hej
Dog har jeg ikke den nævnte seksuelle orientering, men for hulen da, hvor
jeg elsker musikken.

Gay-disco classics
1. Grace Jones-I need a man
2. Weather Girls-It's raining men
3. Sylvester-Band of gold
4. Divine-Native love
5. Village People-Macho man

mvh. Niels O`-_-´O

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 22-01-02 15:01

<mbr>
> Nå men din TOP TI DISCO HITS....?

Jeg gør et forsøg. Ikke-prioriteret rækkefølge.

Diana Ross: Upside Down
Diana Ross: I'm Coming Out
Gloria Gaynor: I Will Survive
Bee Gees: Stayin' Alive
Michael Jackson: Wanna Be Startin' Somethin'
Michael Jackson: Don't Stop 'Til You Get Enough
Fontella Bass (orig.) eller Diana Ross (cover): Rescue Me
Diana Ross: The Boss
Alicia Bridges: I Love The Nightlife
Sister Sledge: We Are Family

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-01-02 17:05

<mbr> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c4d570e$0$259$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> venlige at tage fotokopier af bagsiderne på nogle af dem jeg fandt frem

_______________

BONEY M - LUV - BONEY M - LUV

Du bør helt klart have en masse med Boney M. Det er og bliver nok den
største disco-gruppe som var fremme under hele discoperioden sidst i
70-erne, starten af 80-erne.
Det er ikke sikkert at gruppen er på opsamlingscd-erne (ved det ikke),
for det var samtidig en kontroversiel gruppe, som de mest højtråbende
rynkede på næsen af. Du ved, ligesom nogle rynker på næsen af Kandis.
Gruppen trak nemlig discomusikken i, skal vi kalde det den mere
dansktopprægede retning.
Men du skal ikke være i tvivl om at det var ungdommens absolutte
disco-topgruppe i den periode, på diskoteker og alle steder.
Jeg ved ikke hvorfor ingen har nævnt gruppen, men hvis du kune skulle
vælge een gruppe så er der ingen tvivl om at du vil høste stor succes ved at
spille deres numre på stribe. Husker vi alle ikke deres kæmpehit: Rivers Of
Babylon og Brown Girl. (Boney M toppede pladesalgslisterne med mange
1.-pladser)

En anden gruppe som trak discomusikken i samme retning og som var
medvirkende til at den kom ud til den brede befolkning var gruppen LUV.
Deres hits kendes mindst ligeså godt som Boney M`s og blev store slagere.
Flere er oversat til dansk og kommer på Dansktoppen.

Jeg kan ikke så godt give dig en Top 10-liste over melodier som du skal have
med, men i stedet vil jeg lige nævne nogle af Boney M´s og Luv`s store hits.
Så kan du se at du sikkert kender dem.

BONEY M
Rivers Of Babylon
Brown Girl
Bahama Mama
Ribbons Of Blue
Oceans Of fantasy
January February March...

LUV
Your Are The Greatest Lover
Trojan Horse
Casanova

Læs mere på www.discofresh.com/artists/boneym.html

Hilsen Åge

Fra : John K

Dato : 22-01-02 18:41

> [...]
> venlige at tage fotokopier af bagsiderne på nogle af dem jeg fandt frem

Det bliver nok nærmere en Top 50
- nogle af dem mere rendyrkede diskoklassikere end andre.
+ = dem jeg mener er aller bedst, men jeg mener nu de alle er gode og kan
sætte godt gang i en fest.

Alicia Bridges - I Love the Nightlife (Disco 'Round)+
Amii Stewart - Knock on Wood
Anita Ward - Ring My Bell
Baccara - Yes Sir, I can Boogie
Bee Gees - Night Fever+
Bee Gees - Stayin' Alive
Boney M - Daddy Cool
Candi Stanton - Young Hearts Run Free
Chic - Good Times
Chic - Le Freak+
Diana Ross - Upsite Down
Donna Summer - Bad Girls
Donna Summer - Hot Stuff
Donna Summer - I Feel Love
Donna Summer - On the Radio+
Earth Wind and Fire - Boogie Wonderland
Earth Wind and Fire - Let's Groove
Earth Wind and Fire - September+
Emotions - Best of my Love+
Evelyn "Champagne" King - Shame
Gibson Brothers - Que Sera Mi Vida+
Gibson Brothers - Cuba
Gloria Gaynor - I Will Survive+
Gloria Gaynor - Never Can Say Goodbye
Heatwave - Boogie Nights
John Paul Young - Love is in the Air+
KC and the Sunshine Band - That's the Way+
Kool and the Gang - Ladies Night+
Labelle - Voulez Vous Couchez Avec Moi Se Soir (Lady Marmelade)
Lips Inc. - Funky Town+
Melba Moore - This Is It
Nick Straker Band - A Walk in the Park
Ottawan - D.I.S.C.O.
Patrick Hernandez - Born to be Alive+
Real Thing - You to me are Everything
Rose Royce - Car Wash
Sister Sledge - He's the Greatest Dancer
Sister Sledge - Lost in Music
Sister Sledge - We are Family
Sylvester - You make me Feel (Mighty Real)+
Tavares - Heaven Must be Missing an Angel
The Four Season's - December '63 (Oh What a Night)
The Jackson's - Blame it on the Boogie+
Thelma Houston - Don't Leave me this Way+
Tina Charles - I Love to Love
Tramps - Disco Inferno
Village People - In the Navy
Village People - Y. M. C. A.
Viola Wills - Get Along with You
Yvonne Elliman - If I can't have You

Mvh

John K

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 22-01-02 23:39

John K <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> wrote:

> [...]
> The Four Season's - December '63 (Oh What a Night)
> The Jackson's - Blame it on the Boogie+
> Thelma Houston - Don't Leave me this Way+

Hold kæft man skulle fandme tro at du have været en tur inde på alle
mine mp3'ere. Jeg har dem allesammen.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : John K

Dato : 23-01-02 12:18

> Hold kæft man skulle fandme tro at du have været en tur inde på alle
> mine mp3'ere. Jeg har dem allesammen.

Ka' du komme væk fra min server

Mvh

John K
PS: Jeg har alle numrene på CD også :)

Fra : Jacob E

Dato : 22-01-02 19:39

<mbr> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Nå men din TOP TI DISCO HITS....?
>
> Mette

Kom lige på et par stykker...

Chic - Good times
Stacy Lattisaw - Jump to the beat
Detroit Spinners - Working my way back to you
Boney M - Daddy Cool m.fl.
Brothers Johson - Stomp
The Real Thing - You to me are everything m.fl.
KC & sunshine Band - Give it up
Hot Chocolate - You sexy thing
Kelly Marie - Feels like i'm in love
Dee Dee Jackson - Automatic lover
Sylvester - Do you wanna funk (en personal favorite...)
ABBA - Summernight city m.fl.
Clout - Save me (lidt rocket men holder hele vejen)
Barry Manilow - Copacabana
M - Pop muzik
Chilly - For your love
Blondie - Heart of glass
Whispers - And the beat goes on
Tina Charles - I love to love
Rick Dees - Disco duck
Barry White - The first....

Og ca. 732485 andre fede disco-daskere... go' fest!!!

Mvh Jacob E.

Fra : NBN

Dato : 23-01-02 00:54

Hey

Er ikke store Disco-kender, derfor laver jeg ik' liste.
Men du vil have nogle opsaml. skiver...

Men vil dog foreslå Disco Fever 1 & 2 & måske Soundtracket til "54"
(Dobbelt-cd med masser af guf.)

NBN

Fra : Martin Ploug

Dato : 23-01-02 11:05

I will survive

It's raining men

I'm so excited

Wake me up

Just can't get enough

Freak out - le chic

Losing my religion (måske ikke så meget disco)

Get serious

Walking on sunshine

Dancing queen

--

Venlig hilsen

Martin Ploug
Stavtrupvej 17 B
8260 Viby J.

86 28 99 69
martinploug@mail.tele.dk

Fra : John K

Dato : 23-01-02 12:19

> Losing my religion (måske ikke så meget disco)

Nej, det sidste vil jeg godt give dig ret i :)

Mvh

John K

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-02 17:37

Hej alle I søde mennesker!

Tusind tak for de mange indlæg, nu vil jeg printe dem alle ud og begynde at
krydse af. Og i morgen bliver Fona nok glad og jeg en smule fattigere. Til
gengæld er der disco nok til festen.

TAAAAK!

Mette