Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Skærm 19" kontra 21"
Fra : Kim M.

Dato : 22-01-02 12:38

Hejsa

Jeg står og skal have en ny skærm. Jeg ved ikke helt om jeg vil have en 21"
eller jeg vil nøjes med en 19". Jeg har været vant til en 21", men så kom
jeg til at tænke på, at der er jo ikke så stor forskel. Bør jeg vælge 21"
eller 19" og hvilket mærke bør jeg gå efter. Den skal ikke bruges til noget
specielt fansy, den er bare til hjemmebrug, men det skal have et ordentligt
billede. Prismæssigt ved jeg ikke helt hvor meget den må koste, da jeg ikke
helt ved hvilket mærke jeg skal gå efter. Jeg plejer at køre min skærm i
opløsningen 1600x1200, så det er et krav.

På forhånd tak for svarene

Mvh

Kim M
Viborg.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 22-01-02 23:52

Kim M. wrote:

> [...]
> eller jeg vil nøjes med en 19". Jeg har været vant til en 21", men så kom
> jeg til at tænke på, at der er jo ikke så stor forskel.

De 2" bliver altså til ganske man cm2. Både hvad angår billedflade og
pladsforbrug på skrivebordet.

> [...]
> helt ved hvilket mærke jeg skal gå efter. Jeg plejer at køre min skærm i
> opløsningen 1600x1200, så det er et krav.

Hellere en super 19" end en rimelig 21". Husk at desto større skærmen er
jo vigtigere bliver kvaliteten da fejlene også bliver lettere at få øje på.

Jeg vil foreslå dig at kigger på følgende 19" skærme (medmindre du har
små 10000 til projektet for så kan du få en god 21"):

Sony G420
EIZO T765
LaCie Electron Blue III

Mvh