Gearingsæt???
Fra : Jacob Rasmussen

Dato : 22-01-02 00:04

Er der ikke nogen der kan forklarer mig forskellen på de forskellige
gearingssæt? (f.eks 40-17 tands / 41-15 tands)

Er der stor forskel på de billige og så f.eks. Polinis gearingsæt??

Fra : Michael Thomsen

Dato : 22-01-02 11:35

Hvis du køber de billige gearings sæt vil du højest sansynligt hører en pive
tone når du kører.. Dette er metallet, der er ukorrekt lavet, og måske
hærdet forkert. Jeg er selv uddannet maskin arbejder og har lavet mange
tandhjul til skibs motorer, og grunden til at man skal købe kvalitet er
fordi de knækker.! Det er godt nok til en scooter der ikke er tunet, men
hvis der kommer en 47mm polini på og en variator så kan tandhjulene ikke
holde ret længe!

Mvh Michael

Fra : Kasper Hauge

Dato : 22-01-02 18:05

det har ikke noget at gøre med metallet der er lavet forkert. en gearing
med lige tænder...piver! en gearing med skæve tænder piver IKKE!

Fra : LaLLe

Dato : 22-01-02 19:59

"Kasper Hauge" <hauge@hansen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> det har ikke noget at gøre med metallet der er lavet forkert. en gearing
> med lige tænder...piver! en gearing med skæve tænder piver IKKE!

Siger nogen. Min polini gearing med lige tænder siger ikke den mindste lyd
og du skal være velkommen til at komme til viborg og se mig sætte den i og
høre den køre :)

Men ja på jog og mange andre scoots hyler gearingerne vildt. Men ikke på de
stalkere jeg har haft.

LaLLe
www.stalkerzone.dk

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 26-01-02 15:44

> [...]
> fordi de knækker.! Det er godt nok til en scooter der ikke er tunet, men
> hvis der kommer en 47mm polini på og en variator så kan tandhjulene ikke

Altså du siger at bakgearet i en bil er noget PIS ?
Vi skal hen omkring om det er skåret skråt eller lige og hvilken tollerence
der er !

/Thomas

Fra : LaLLe

Dato : 22-01-02 14:44

"Jacob Rasmussen" <jacob.rasmussen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Er der ikke nogen der kan forklarer mig forskellen på de forskellige
> gearingssæt? (f.eks 40-17 tands / 41-15 tands)
>
> Er der stor forskel på de billige og så f.eks. Polinis gearingsæt??

Forskellen ligger i gearingen når vi snakker om tænderne.
http://www.motoline-racing.com/tuning.htm kan der læses helt nede i bunden
om gearinger og den slags.

LaLLe
www.stalkerzone.dk