"Hjemmelavet" TSplitter i Delphi
Fra : Thomsen

Dato : 21-01-02 22:10

Hej ng,

I et program skal jeg bruge en splitter mellem 2 komponenter, altså i stil
med TSplitter (hvilken jeg af visse grunde ikke kan bruge). Jeg har istedet
brugt et Tpanel.
Jeg bruger onMouseMove til at resize de 2 komponenter, og det virker også
fint nok, bortset fra at det hele flimrer lidt og der giver noget overlap
imellem spillteren og de 2 comp, da alle 3 komponenter gentegnes hver gang
jeg flytter eller resizer dem.
Er der ikke en måde hvorpå jeg kan deaktivere tegningen af komponenterne,
flytte dem rundt og resize dem, og så til sidst tegne dem alle?

Mvh,
Anders thomsen

Fra : Thomas Due

Dato : 23-01-02 08:33

"Thomsen" <anders@thomsen.as> wrote in message news:<bk038.239$2E.195351714@news.orangenet.dk>...
> [...]
> Er der ikke en måde hvorpå jeg kan deaktivere tegningen af komponenterne,
> flytte dem rundt og resize dem, og så til sidst tegne dem alle?

Du kan jo prøve med at sætte DoubleBuffered til TRUE. Det er en property på
TForm og TPanel bl.a. Jeg ved ikke præcis hvilke komponenter der har den, men
det burde være nok at sætte den på din form. Prøv dig frem.

Mvh
Thomas