Tidsrøver problemer med MacSOUP eller...
Fra : Ninzen

Dato : 21-01-02 22:12

Jeg har brugt al for lang tid på et dumt og irriterende problem.
Lidt svært at forklare.
Min supporter har lavet 2 opkoblingsindstillinger.
Én til hjemmebrug og Én til arbejdspladsen.

Jeg har altid problemer med at få hjemmeopkoblingen til at virke fra OS
9.2.2. - Aldrig fra OS X.

Men der er ikke (så vidt jeg husker) problemer med at komme på nettet,
det er kun MacSOUP der bliver ved at brokke sig over fejl-config.

Selv om jeg tjekker og tjekker, så skal jeg nogle gange bare quitte og
starte den igen eller ind og skriver news-serverens navn, selv om det
med garanti var rigtigt stavet. Nu har jeg jo lavet settings, uden at
det er blevet bedre, jeg skulle ind og skrive news-serverens navn igen -
ligesom den skulle kildes igang. Kender I det
Andre gange skal jeg bare sige æble-K et par gange, så kommer den.

Én dag hvor jeg slet ikke kunne komme på, men fik pillet så meget i mine
TCP/IP at det fungerede, tog jeg skærmdump af indstillingerne, og kunne
så i dag se, at det ikke var de rigtige indstillinger der kom frem, når
den aktuelle opkoblingsindstilling var valgt.

I TCP/IP kan jeg gå i File - Config (sådan cirka) og se de sæt
indstillinger der er lavet i System - Remote Access, men jeg kan ikke se
hvordan jeg får fat i dem og ændrer på dem eller laver et nyt sæt.

Altså:
1. Kan MacSOUP godt ha' lidt svært ved at fatte at den er på?
2. Hvodan laver jeg mit eget opkoblingssæt, og hvor gemmes det?

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-01-02 22:33

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> 1. Kan MacSOUP godt ha' lidt svært ved at fatte at den er på?
> 2. Hvodan laver jeg mit eget opkoblingssæt, og hvor gemmes det?

1) nej
2) i ARA, æble+K, dupliker, gør aktiv, luk og husk at gemme din
ændringer.

<icq:131382336>

Fra : Ninzen

Dato : 22-01-02 20:27

> 1) nej

Ja, jeg synes nu stadig det virker som om den skal hjælpes igang. Bare
jeg henter en side via Explorer virker det som om den fatter at der er
hul igennem.

> 2) i ARA, æble+K, dupliker, gør aktiv, luk og husk at gemme din
> ændringer.

ARA? Hvad er det lige det er?
Jeg tror nu jeg har fået rettet mine opkoblingsindstillinger. Jeg ville
bare ikke kunne gøre det igen, eller lave et nyt sæt. Og det ville jeg
gerne ku' ku'.

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-01-02 21:04

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Ja, jeg synes nu stadig det virker som om den skal hjælpes igang. Bare
> jeg henter en side via Explorer virker det som om den fatter at der er
> hul igennem.

det skyldes din newsserver.

> ARA? Hvad er det lige det er?

Apple Remote Access.

<icq:131382336>

Fra : Ninzen

Dato : 22-01-02 21:30

> det skyldes din newsserver.

Du har du sikkert ret i. Det er kun hjemme jeg har det problem.

> Apple Remote Access.

Tak skal du ha', men hvor får jeg direkte adgang til den?

Hvis jeg søger på Apple Remote Access får jeg ingen svar, hvis jeg bare
søger på Remote Access får jeg en del. - I preferencer, i Extensions, i
Control Paneler og flere i libraries under X.
Skal jeg baglæns ind fra æblemenu - control paneler - TCP/IP - file -
Configurations?

--
Venlig hilsen Nina