/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Titanium og varme
Fra : Ninzen


Dato : 21-01-02 21:38


Nu har jeg aldrig bekymret mig om det før, da jeg aldrig har haft en
bærbar før. Men nu synes jeg at min Tibook bliver temmelig varm.
Jeg har jo ikke pillet på noget måde der kan stresse den.

Kan jeg trygt stole på at det regulerer den selv?

Ja, det kan jeg jo godt selv høre lyder latterligt
Så istedet for, hvor kan jeg blive lidt klogere på det?

--
Venlig hilsen Nina

 
 
macsteen (21-01-2002)
Kommentar
Fra : macsteen


Dato : 21-01-02 21:42

in article 1f6dqjl.98hwis6l0pvkN%Ninzen@ofir.dk, Ninzen at Ninzen@ofir.dk
wrote on 21.01.2002 21:37:

>
> Nu har jeg aldrig bekymret mig om det før, da jeg aldrig har haft en
> bærbar før. Men nu synes jeg at min Tibook bliver temmelig varm.
> Jeg har jo ikke pillet på noget måde der kan stresse den.
>
> Kan jeg trygt stole på at det regulerer den selv?
>
> Ja, det kan jeg jo godt selv høre lyder latterligt
> Så istedet for, hvor kan jeg blive lidt klogere på det?

Den bliver nemlig bare knaldhamrende varm sådan en svend - næsten så man
dårligt kan røre den. Men det skal den selv kunne styre og så siger den
whiyyyyyyy ... eller noget i den retning.


Ninzen (21-01-2002)
Kommentar
Fra : Ninzen


Dato : 21-01-02 22:12

macsteen <macsteen.remove@yahoo.com> wrote:

> Den bliver nemlig bare knaldhamrende varm sådan en svend - næsten så man
> dårligt kan røre den. Men det skal den selv kunne styre og så siger den
> whiyyyyyyy ... eller noget i den retning.

Det er nemlig præcis det den siger.
Jeg tror så på at den kan selv

Tak.

--
Venlig hilsen Nina

Christian Dyhr (21-01-2002)
Kommentar
Fra : Christian Dyhr


Dato : 21-01-02 22:39

On 21/01/02 21:37, in article 1f6dqjl.98hwis6l0pvkN%Ninzen@ofir.dk, "Ninzen"
<Ninzen@ofir.dk> wrote:

>
> Nu har jeg aldrig bekymret mig om det før, da jeg aldrig har haft en
> bærbar før. Men nu synes jeg at min Tibook bliver temmelig varm.
> Jeg har jo ikke pillet på noget måde der kan stresse den.
>
> Kan jeg trygt stole på at det regulerer den selv?
>
> Ja, det kan jeg jo godt selv høre lyder latterligt
> Så istedet for, hvor kan jeg blive lidt klogere på det?

De bliver MEGET varme. Vi har flere på mit arbejde, der har dem og specielt
tænd/slukknappen kan blive ekstremt varm, men de skal kunne holde til det.
Spørgsmålet er måske også mere om DU kan holde til det uden at blive svedet
af!

Christian


Henrik Münster (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 22-01-02 00:13

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Nu har jeg aldrig bekymret mig om det før, da jeg aldrig har haft en
> bærbar før. Men nu synes jeg at min Tibook bliver temmelig varm.
> Jeg har jo ikke pillet på noget måde der kan stresse den.
>
> Kan jeg trygt stole på at det regulerer den selv?
>
> Ja, det kan jeg jo godt selv høre lyder latterligt
> Så istedet for, hvor kan jeg blive lidt klogere på det?

Generelt er det en god idé kun at anvende bærbare computere på hårde
overflader. Det råd har jeg læst flere steder; bl.a. til min PB5300. På
en hård overflade står computeren på nogle små fødder, som jeg går ud
fra, at en PB G4 også har, så bunden er et par millimeter over
underlaget. Det giver mulighed for luftcirkulation. Hvis man derimod
tager den bærbare med i seng og lader den stå på dynen, er der ingen
luftcirkulation under den, og så har den sværere ved at komme af med
varmen. Det samme gælder, hvis man har den på skødet eller sætter den i
sofaen.
Som en bibemærkning kan jeg huske, at en journalist i en
anmeldelse af PowerBook 5300 i sin tid klagede over, at batteriet blev
frygteligt varmt, når han havde opladeren sat til. Da vi så fik vores,
læste jeg i brugsanvisningen, at det var tegn på, at der var noget galt
med batteriet eller styringen af opladningen eller sådan noget. Det kan
man vist nulstille på en eller anden måde. Det er længe siden, så jeg
husker det ikke. Lige det ene problem, har vores PB5300 aldrig haft.
--
Henrik Münster
<henrik@muenster.dk>
Esbjerg, Danmark

Ninzen (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Ninzen


Dato : 22-01-02 09:19

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:
>
> Generelt er det en god idé kun at anvende bærbare computere på hårde
> overflader. Det råd har jeg læst flere steder; bl.a. til min PB5300. På
> en hård overflade står computeren på nogle små fødder, som jeg går ud
> fra, at en PB G4 også har, så bunden er et par millimeter over
> underlaget.

Ja, et par megt små fødder - 2 mm.

> tager den bærbare med i seng og lader den stå på dynen, er der ingen
> luftcirkulation under den, og så har den sværere ved at komme af med
> varmen. Det samme gælder, hvis man har den på skødet eller sætter den i
> sofaen.

Med i seng kommer den ikke. Men jeg havde da godt nok glædet mig til at
komme ud med den til sommer - måske i skødet; men et havebord kan vel
gøre det?

> Som en bibemærkning kan jeg huske, at en journalist i en
> anmeldelse af PowerBook 5300 i sin tid klagede over, at batteriet blev
> frygteligt varmt, når han havde opladeren sat til. Da vi så fik vores,
> læste jeg i brugsanvisningen, at det var tegn på, at der var noget galt
> med batteriet eller styringen af opladningen eller sådan noget. Det kan
> man vist nulstille på en eller anden måde. Det er længe siden, så jeg
> husker det ikke. Lige det ene problem, har vores PB5300 aldrig haft.

Det er måske ikke engang et problem, bare et tegn på at den kommer af
med varmen, og Titanium har vel et eller andet med at det tåler meget
høje temperaturer og er meget varmeledende?

Tak til dig og Christian.

En anden ting. Hvor robust er mon sådan en fyr? Ikke særlig hvad tryk
angår, fordi den er så tynd i skallen. Hvis det var din, ville du så
transporterer den på ryggen på længere cykleture? Eller er det for
respektløst? Jeg tænker ikke på Paris - Roubaix! (Fri stavemåde - den
lille cykletur på brosten).

--
Venlig hilsen Nina

macsteen (22-01-2002)
Kommentar
Fra : macsteen


Dato : 22-01-02 17:46

in article 1f6emmh.1qbnnqriwb846N%Ninzen@ofir.dk, Ninzen at Ninzen@ofir.dk
wrote on 22.01.2002 09:18:

> En anden ting. Hvor robust er mon sådan en fyr? Ikke særlig hvad tryk
> angår, fordi den er så tynd i skallen. Hvis det var din, ville du så
> transporterer den på ryggen på længere cykleture? Eller er det for
> respektløst? Jeg tænker ikke på Paris - Roubaix! (Fri stavemåde - den
> lille cykletur på brosten).

Det er jo en bærbar computer - tilmed en Macintosh ovenikøbet af titanium.
Den skal kunne tåle lidt af hvert - hvis bare den er iført en fornuftig
beklædning med stødpuder.
Nu ved jeg ikke hvor og hvordan du cykler, men jeg gør det dagligt i kbh
city med en og der er belægningen ikke altid for god.

Hvorfor får jeg ingen tak!!! Nå!
Iøvrigt kan man da sagtens have den med i seng endsige have den på skødet i
sofaen. Det er kun et spørgsmål om vilje.


Ninzen (23-01-2002)
Kommentar
Fra : Ninzen


Dato : 23-01-02 10:29

macsteen <macsteen.remove@yahoo.com> wrote:
>
> Det er jo en bærbar computer - tilmed en Macintosh ovenikøbet af titanium.
> Den skal kunne tåle lidt af hvert - hvis bare den er iført en fornuftig
> beklædning med stødpuder.
> Nu ved jeg ikke hvor og hvordan du cykler, men jeg gør det dagligt i kbh
> city med en og der er belægningen ikke altid for god.

- Og den har ikke taget skade?

> Hvorfor får jeg ingen tak!!! Nå!

Hvis du ser ordenligt efter har du faktisk fået en helt særskilt tak

> Iøvrigt kan man da sagtens have den med i seng endsige have den på skødet i
> sofaen. Det er kun et spørgsmål om vilje.

OK - man skal måske ha' et forholdsvis koldt skød!

--
Venlig hilsen Nina

Jesper Haaber Gyllin~ (23-01-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 23-01-02 17:47

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> macsteen <macsteen.remove@yahoo.com> wrote:
> >
> > Det er jo en bærbar computer - tilmed en Macintosh ovenikøbet af titanium.
> > Den skal kunne tåle lidt af hvert - hvis bare den er iført en fornuftig
> > beklædning med stødpuder.
> > Nu ved jeg ikke hvor og hvordan du cykler, men jeg gør det dagligt i kbh
> > city med en og der er belægningen ikke altid for god.
>
> - Og den har ikke taget skade?
>
> > Hvorfor får jeg ingen tak!!! Nå!
>
> Hvis du ser ordenligt efter har du faktisk fået en helt særskilt tak

Her er et klassisk eksempel på at man mister overblikket uden MacSOUP
8-D

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Henrik Münster (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 22-01-02 23:06

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Ja, et par megt små fødder - 2 mm.

Det er ikke størrelsen, det kommer an på.

> Med i seng kommer den ikke.

Den er ellers ganske sexet.

> Men jeg havde da godt nok glædet mig til at komme ud med den til sommer -
> måske i skødet; men et havebord kan vel gøre det?

Det er jo ikke nogen 100% sikker regel. Jeg har bare læst et
sted, at Apple frarådede, at man brugte bærbare computere på et blødt
underlag. Det er jo ikke sådan, at den brænder sammen, bare man har den
på et blødt underlag i ti sekunder. Et kortere stykke tid går vel an, og
så længe du har den på lårene, kan du jo selv mærke, om den er varm. Det
er nok farligere at have den på dynen i sengen. Så mærker man ikke så
let, at computeren er blevet varm.
Han man den i skødet, hviler den jo normalt på de to lår, mens
der er fri luftcirkulation i midten. Nogen køling får den altså. Du
kunne evt. finde et af de små programmer, der kan aflæse temperaturen i
processoren. Der findes bl.a. et kontrolliniemodul, der kan gøre det.

> Det er måske ikke engang et problem, bare et tegn på at den kommer af
> med varmen, og Titanium har vel et eller andet med at det tåler meget
> høje temperaturer og er meget varmeledende?

Det er jo ikke så meget kassen, som indholdet, der tager skade. Og den
er vist ikke af massiv titanium. Men der skal vist rigtigt meget til,
før en computer tager varig skade. Jeg vil tro, at den begynder at blive
ustabil og opføre sig underligt længe før, men jeg tør ikke sige det med
sikkerhed.

> En anden ting. Hvor robust er mon sådan en fyr? Ikke særlig hvad tryk
> angår, fordi den er så tynd i skallen. Hvis det var din, ville du så
> transporterer den på ryggen på længere cykleture? Eller er det for
> respektløst? Jeg tænker ikke på Paris - Roubaix! (Fri stavemåde - den
> lille cykletur på brosten).

Det var skam fint stavet. Jeg ville ikke være bange for at have den i
rygsækken, hvis den ligger mod noget blødt og ikke bliver udsat for tryk
eller vrid. Det er jo en ret stor, flad kasse, så den bliver let vredet.
Et moderat diffust tryk, så den ligger fast, gør nok ikke noget, men det
må ikke være for voldsomt. Så kan den ligge f.eks. mellem noget tøj, så
den ikke vrides eller bukkes af rygsækkens facon, så gør det nok ikke
noget. Man kan i øvrigt få smarte computertasker, der er rygsække.
Jeg er i øvrigt lige faldet over teksten til et gammelt nummer
af Kraftwerk, nu du taler om cykelløb:

Tour de France

L'enfer du Nord Paris - Roubaix
La Cote d'Azur et Saint Tropez
Les Alpes et les Pyrennees
Derniere etape Champs-Elysees
Galibier et Tourmalet
En danseuse jusqu'au sommet
Pedaler en grand braquet
Sprint final a l'arrivee
Crevaison sur les paves
Le velo vite repare
Le peloton est regroupe
Camarades et amitie
--
Henrik Münster
<henrik@muenster.dk>
Esbjerg, Danmark

Ronty (22-01-2002)
Kommentar
Fra : Ronty


Dato : 22-01-02 23:30

On 22/01/02 23:06, in article 1f6fos7.13x1hg975oud6N%muenster@mac.com,
"Henrik Münster" <muenster@mac.com> wrote:

> Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:
>
>> Ja, et par megt små fødder - 2 mm.
>
> Det er ikke størrelsen, det kommer an på.
>
>> Med i seng kommer den ikke.
>
> Den er ellers ganske sexet.
>
>> Men jeg havde da godt nok glædet mig til at komme ud med den til sommer -
>> måske i skødet; men et havebord kan vel gøre det?
>
> Det er jo ikke nogen 100% sikker regel. Jeg har bare læst et
> sted, at Apple frarådede, at man brugte bærbare computere på et blødt
> underlag. Det er jo ikke sådan, at den brænder sammen, bare man har den
> på et blødt underlag i ti sekunder. Et kortere stykke tid går vel an, og
> så længe du har den på lårene, kan du jo selv mærke, om den er varm. Det
> er nok farligere at have den på dynen i sengen. Så mærker man ikke så
> let, at computeren er blevet varm.
> Han man den i skødet, hviler den jo normalt på de to lår, mens
> der er fri luftcirkulation i midten. Nogen køling får den altså. Du
> kunne evt. finde et af de små programmer, der kan aflæse temperaturen i
> processoren. Der findes bl.a. et kontrolliniemodul, der kan gøre det.
>
>> Det er måske ikke engang et problem, bare et tegn på at den kommer af
>> med varmen, og Titanium har vel et eller andet med at det tåler meget
>> høje temperaturer og er meget varmeledende?
>
> Det er jo ikke så meget kassen, som indholdet, der tager skade. Og den
> er vist ikke af massiv titanium. Men der skal vist rigtigt meget til,
> før en computer tager varig skade. Jeg vil tro, at den begynder at blive
> ustabil og opføre sig underligt længe før, men jeg tør ikke sige det med
> sikkerhed.
>
>> En anden ting. Hvor robust er mon sådan en fyr? Ikke særlig hvad tryk
>> angår, fordi den er så tynd i skallen. Hvis det var din, ville du så
>> transporterer den på ryggen på længere cykleture? Eller er det for
>> respektløst? Jeg tænker ikke på Paris - Roubaix! (Fri stavemåde - den
>> lille cykletur på brosten).
>
> Det var skam fint stavet. Jeg ville ikke være bange for at have den i
> rygsækken, hvis den ligger mod noget blødt og ikke bliver udsat for tryk
> eller vrid. Det er jo en ret stor, flad kasse, så den bliver let vredet.
> Et moderat diffust tryk, så den ligger fast, gør nok ikke noget, men det
> må ikke være for voldsomt. Så kan den ligge f.eks. mellem noget tøj, så
> den ikke vrides eller bukkes af rygsækkens facon, så gør det nok ikke
> noget. Man kan i øvrigt få smarte computertasker, der er rygsække.
> Jeg er i øvrigt lige faldet over teksten til et gammelt nummer
> af Kraftwerk, nu du taler om cykelløb:
>
> Tour de France
>
> L'enfer du Nord Paris - Roubaix
> La Cote d'Azur et Saint Tropez
> Les Alpes et les Pyrennees
> Derniere etape Champs-Elysees
> Galibier et Tourmalet
> En danseuse jusqu'au sommet
> Pedaler en grand braquet
> Sprint final a l'arrivee
> Crevaison sur les paves
> Le velo vite repare
> Le peloton est regroupe
> Camarades et amitie

Var der ikke noget med at der var en svensker der kom til at bakke over
sin Titanium i hans volvo, sidste år? Jeg mener at skærmen røg men at resten
funkede ( kan ikke helt huske det, men historien findes vist på mediamac.)


Ronty


Ninzen (23-01-2002)
Kommentar
Fra : Ninzen


Dato : 23-01-02 10:29

Ronty <ronty@samfundsnasser.dk> wrote:

> Var der ikke noget med at der var en svensker der kom til at bakke over
> sin Titanium i hans volvo, sidste år? Jeg mener at skærmen røg men at resten
> funkede ( kan ikke helt huske det, men historien findes vist på mediamac.)

Jeg hørte om en der satte sig på den, der røg skærmen også.

--
Venlig hilsen Nina

Ninzen (23-01-2002)
Kommentar
Fra : Ninzen


Dato : 23-01-02 10:29

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> > Ja, et par megt små fødder - 2 mm.
>
> Det er ikke størrelsen, det kommer an på.
>
> > Med i seng kommer den ikke.
>
> Den er ellers ganske sexet.

Jamen, med så små fødder...

> > Men jeg havde da godt nok glædet mig til at komme ud med den til sommer -
> > måske i skødet; men et havebord kan vel gøre det?
>
> Det er jo ikke nogen 100% sikker regel. Jeg har bare læst et
> sted, at Apple frarådede, at man brugte bærbare computere på et blødt
> underlag. Det er jo ikke sådan, at den brænder sammen, bare man har den
> på et blødt underlag i ti sekunder. Et kortere stykke tid går vel an, og
> så længe du har den på lårene, kan du jo selv mærke, om den er varm. Det
> er nok farligere at have den på dynen i sengen. Så mærker man ikke så
> let, at computeren er blevet varm.
> Han man den i skødet, hviler den jo normalt på de to lår, mens
> der er fri luftcirkulation i midten. Nogen køling får den altså. Du
> kunne evt. finde et af de små programmer, der kan aflæse temperaturen i
> processoren. Der findes bl.a. et kontrolliniemodul, der kan gøre det.

Det skriver jeg mig lige bag øret.

> > Det er måske ikke engang et problem, bare et tegn på at den kommer af
> > med varmen, og Titanium har vel et eller andet med at det tåler meget
> > høje temperaturer og er meget varmeledende?
>
> Det er jo ikke så meget kassen, som indholdet, der tager skade. Og den
> er vist ikke af massiv titanium. Men der skal vist rigtigt meget til,
> før en computer tager varig skade. Jeg vil tro, at den begynder at blive
> ustabil og opføre sig underligt længe før, men jeg tør ikke sige det med
> sikkerhed.
>
> > En anden ting. Hvor robust er mon sådan en fyr? Ikke særlig hvad tryk
> > angår, fordi den er så tynd i skallen. Hvis det var din, ville du så
> > transporterer den på ryggen på længere cykleture? Eller er det for
> > respektløst? Jeg tænker ikke på Paris - Roubaix! (Fri stavemåde - den
> > lille cykletur på brosten).
>
> Det var skam fint stavet. Jeg ville ikke være bange for at have den i
> rygsækken, hvis den ligger mod noget blødt og ikke bliver udsat for tryk
> eller vrid. Det er jo en ret stor, flad kasse, så den bliver let vredet.
> Et moderat diffust tryk, så den ligger fast, gør nok ikke noget, men det
> må ikke være for voldsomt. Så kan den ligge f.eks. mellem noget tøj, så
> den ikke vrides eller bukkes af rygsækkens facon, så gør det nok ikke
> noget. Man kan i øvrigt få smarte computertasker, der er rygsække.

Jeg tænker selv at designe én, hvis de der er i handelen ikke opfylder
mine behov

> Jeg er i øvrigt lige faldet over teksten til et gammelt nummer
> af Kraftwerk, nu du taler om cykelløb:
>
> Tour de France
>
> L'enfer du Nord Paris - Roubaix
> La Cote d'Azur et Saint Tropez
> Les Alpes et les Pyrennees
> Derniere etape Champs-Elysees
> Galibier et Tourmalet
> En danseuse jusqu'au sommet
> Pedaler en grand braquet
> Sprint final a l'arrivee
> Crevaison sur les paves
> Le velo vite repare
> Le peloton est regroupe
> Camarades et amitie

Øhh - hvar der været Titaniums med på alle løb?
Jeg forstår ikke om det er en vits, opremsning af spændende løb eller en
anmeldelse af Titaniums hårdførhed

Tak iøvrigt - nu er jeg ikke helt så bekymret.

--
Venlig hilsen Nina

Morten Reippuert Knu~ (23-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 23-01-02 11:26

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Øhh - hvar der været Titaniums med på alle løb?
> Jeg forstår ikke om det er en vits, opremsning af spændende løb eller en
> anmeldelse af Titaniums hårdførhed

en opremsning af spændende løb - det er fordi du er ny i gruppen

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

Jesper Haaber Gyllin~ (23-01-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 23-01-02 17:50

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:
>
> > Øhh - hvar der været Titaniums med på alle løb?
> > Jeg forstår ikke om det er en vits, opremsning af spændende løb eller en
> > anmeldelse af Titaniums hårdførhed
>
> en opremsning af spændende løb - det er fordi du er ny i gruppen

Hvordan kan det være spændende at køre på cykel endsige glo på det 8-D

Sidst du skulle på cykel til Herlev valgte du sofaen og en gang pop
corn. )

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Morten Reippuert Knu~ (23-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 23-01-02 18:04

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Hvordan kan det være spændende at køre på cykel endsige glo på det 8-D
>
> Sidst du skulle på cykel til Herlev valgte du sofaen og en gang pop
> corn. )

det skyldes ælde...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

Ninzen (23-01-2002)
Kommentar
Fra : Ninzen


Dato : 23-01-02 22:16

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:
>
> > Øhh - hvar der været Titaniums med på alle løb?
> > Jeg forstår ikke om det er en vits, opremsning af spændende løb eller en
> > anmeldelse af Titaniums hårdførhed
>
> en opremsning af spændende løb - det er fordi du er ny i gruppen

- At jeg skal have alle spændende franske cykelløb remset op.
Jamen, det er da helt fint med nogle indvielsesritualer

--
Venlig hilsen Nina

Henrik Münster (23-01-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 23-01-02 22:14

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:
>
> > > Med i seng kommer den ikke.
> >
> > Den er ellers ganske sexet.
>
> Jamen, med så små fødder...

I det mindste har den ikke kolde fødder, og det er jo rart i sengen.

> > Tour de France
> >
> > L'enfer du Nord Paris - Roubaix
> > La Cote d'Azur et Saint Tropez
> > Les Alpes et les Pyrennees
> > Derniere etape Champs-Elysees
> > Galibier et Tourmalet
> > En danseuse jusqu'au sommet
> > Pedaler en grand braquet
> > Sprint final a l'arrivee
> > Crevaison sur les paves
> > Le velo vite repare
> > Le peloton est regroupe
> > Camarades et amitie
>
> Øhh - hvar der været Titaniums med på alle løb?
> Jeg forstår ikke om det er en vits, opremsning af spændende løb eller en
> anmeldelse af Titaniums hårdførhed

Du nævnte selv cykleløbet Paris-Roubaix. Jeg havde lige læst en artikel
i avisen om en person der laver ringetoner til mobiltelefoner. Han
sagde, at den bedste ringetonemelodi var Kraftwerks Das Modell. Jeg
ledte derfor efter den på nettet og faldt over en side med teksterne til
mange af deres sange. Heriblandt var ovenstående sang "Tour de France".
Da Paris-Roubaix er nævnt i starten, fandt jeg det relevant. Men jeg
indrømmer da, at vi er lidt skøre herinde i gruppen. Jeg er i hvert
fald. Og Morten Reippuert interesserer sig da også for cykling.
--
Henrik Münster
<henrik@muenster.dk>
Esbjerg, Danmark

Ninzen (24-01-2002)
Kommentar
Fra : Ninzen


Dato : 24-01-02 14:32

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> > > Tour de France
> > >
> > > L'enfer du Nord Paris - Roubaix
> > > La Cote d'Azur et Saint Tropez
> > > Les Alpes et les Pyrennees
> > > Derniere etape Champs-Elysees
> > > Galibier et Tourmalet
> > > En danseuse jusqu'au sommet
> > > Pedaler en grand braquet
> > > Sprint final a l'arrivee
> > > Crevaison sur les paves
> > > Le velo vite repare
> > > Le peloton est regroupe
> > > Camarades et amitie
> >
> > Øhh - hvar der været Titaniums med på alle løb?
> > Jeg forstår ikke om det er en vits, opremsning af spændende løb eller en
> > anmeldelse af Titaniums hårdførhed
>
> Du nævnte selv cykleløbet Paris-Roubaix. Jeg havde lige læst en artikel
> i avisen om en person der laver ringetoner til mobiltelefoner. Han
> sagde, at den bedste ringetonemelodi var Kraftwerks Das Modell. Jeg
> ledte derfor efter den på nettet og faldt over en side med teksterne til
> mange af deres sange. Heriblandt var ovenstående sang "Tour de France".
> Da Paris-Roubaix er nævnt i starten, fandt jeg det relevant.

Jamen jeg syns' da også det var sjovt. Jeg fattede bare ikke at det
var en sang.

> Men jeg indrømmer da, at vi er lidt skøre herinde i gruppen. Jeg er i
> hvert fald. Og Morten Reippuert interesserer sig da også for cykling.

Men altså også lidt kloge. Lidt andet end cykling interesserer i jer
vist også for

--
Venlig hilsen Nina

Morten Reippuert Knu~ (24-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 24-01-02 15:40

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> jeg indrømmer da, at vi er lidt skøre herinde i gruppen. Jeg er i hvert
> fald. Og Morten Reippuert interesserer sig da også for cykling.

Er der et universelt sammenfald mellem interessen for cykling og det at
være skør?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

Martin Edlich (24-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 24-01-02 15:47

In article <1f6iu4u.a7vaxltu7usN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> Er der et universelt sammenfald mellem interessen for cykling og det at
> være skør?

Indtil videre er der da imperi for det.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Mikael Kern (27-01-2002)
Kommentar
Fra : Mikael Kern


Dato : 27-01-02 23:00

> Er der et universelt sammenfald mellem interessen for cykling og det at
> være skør?

Dengang Shimano 600 var sejt byggede jeg selv mine cykler.....


--
Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman - EFP/OB/SNG
Rentals
http://www.kern.dk
Mikael Kern Film, Falkoner Allé 58 B, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Phone: +45 4058 0064, Fax: +45 4065 4753, Mail: kern@kern.dk
(:-{d)...licking the rich, creamy Guinness foam off the upper lip...



Morten Reippuert Knu~ (27-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 27-01-02 23:27

Mikael Kern <kern@kern.dk> wrote:

> > Er der et universelt sammenfald mellem interessen for cykling og det at
> > være skør?
>
> Dengang Shimano 600 var sejt byggede jeg selv mine cykler.....

Shimano har aldrig været sejt...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

Mikael Kern (28-01-2002)
Kommentar
Fra : Mikael Kern


Dato : 28-01-02 14:37

> Shimano har aldrig været sejt...

Da Shimano var sejt gik du med ble.....):--)))


--
Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman - EFP/OB/SNG
Rentals
http://www.kern.dk
Mikael Kern Film, Falkoner Allé 58 B, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Phone: +45 4058 0064, Fax: +45 4065 4753, Mail: kern@kern.dk
(:-{d)...licking the rich, creamy Guinness foam off the upper lip...



Morten Reippuert Knu~ (28-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 28-01-02 14:52

Mikael Kern <kern@kern.dk> wrote:

> > Shimano har aldrig været sejt...
>
> Da Shimano var sejt gik du med ble.....):--)))

hov, hov - jeg havde Mavic tilbage i 86... shimaNO har aldrig været
sejt.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

Mikael Kern (29-01-2002)
Kommentar
Fra : Mikael Kern


Dato : 29-01-02 01:08

> Mavic tilbage i 86...

....cyklede til London i 79 og købte dele til min 3 år gamle 531 ramme.
Kom forøvrigt gennem Esbjerg - kan huske at det tog 4.30´ fra Esbjerg
til Odense (vestenvind?)

> shimaNO har aldrig været sejt.

Til prisen var 600 ret smart. Har du prøvet en tidlig 80´er Durace?



--
Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman - EFP/OB/SNG
Rentals
http://www.kern.dk
Mikael Kern Film, Falkoner Allé 58 B, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Phone: +45 4058 0064, Fax: +45 4065 4753, Mail: kern@kern.dk
(:-{d)...licking the rich, creamy Guinness foam off the upper lip...



Martin Edlich (29-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 29-01-02 01:29

In article <3C55E7BB.B0E6B9E5@kern.dk>, Mikael Kern <kern@kern.dk>
wrote:

> ...cyklede til London i 79

På en vandcykel?

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Morten Reippuert Knu~ (29-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 29-01-02 01:55

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> > ...cyklede til London i 79
>
> På en vandcykel?

har du aldrig hørt om et vogndæk?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

Martin Edlich (29-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 29-01-02 02:03

In article <1f6r1bp.7wamq75y62k1N%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> har du aldrig hørt om et vogndæk?

Joda, jeg plejer nu at kalde dem bilringe - konen siger bare "fede svin".

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Morten Reippuert Knu~ (29-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 29-01-02 01:53

Mikael Kern <kern@kern.dk> wrote:

> > shimaNO har aldrig været sejt.
>
> Til prisen var 600 ret smart. Har du prøvet en tidlig 80´er Durace?

ja - det var fuld af slør i forhold til Simplex/gipiemme med samme
dobbelt fjeder princip i bagskifteren.

prefrence 80'erne = mavic
preference 90'erne = campagnolo

(u)seriøs evangalisme findes ikke kun i mac verdenen:
<http://campyonly.com/>

(pre-index Suntour Cyclone/superbe var også lækert, og det smedede
aluminium har end ikke campagnolo kunnet lave flottere)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

Jesper Juellund Jens~ (24-01-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Juellund Jens~


Dato : 24-01-02 17:50

Henrik Münster skrev:

> Jeg er i øvrigt lige faldet over teksten til et gammelt nummer
> af Kraftwerk, nu du taler om cykelløb:

I øvrigt også indspillet af ... Jesper Skibby!

<http://www.csc-tiscali.com/dk/forside/jesperskibby_stage.asp>

(Åh, nej, endnu en på cykelholdet i dk.edb.mac...)

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen
E-mail: jjj@cyrk.dk
http://cyrk.dk/programmer/

Morten Reippuert Knu~ (24-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 24-01-02 18:12

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> (Åh, nej, endnu en på cykelholdet i dk.edb.mac...)

bør fundsatsen ikke rediveres, hvis den skal afspejle virklighedens
dk.edb.mac anno 2002?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

Martin Edlich (24-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 24-01-02 18:34

In article <1f6j15x.ultmt3f7vvciN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> bør fundsatsen ikke rediveres

Hvordan gør man det?

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Morten Reippuert Knu~ (24-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 24-01-02 19:57

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> Hvordan gør man det?

har du aldrig rediveret en tjulksaa?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

Martin Edlich (25-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 25-01-02 00:26

In article <1f6j4at.13poplx1srjya7N%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> har du aldrig rediveret en tjulksaa?

Ikke i ædru tilstand.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Morten Reippuert Knu~ (25-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 25-01-02 00:44

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> > har du aldrig rediveret en tjulksaa?
>
> Ikke i ædru tilstand.

der er ik' meget gang i dig

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

Martin Edlich (25-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 25-01-02 01:14

In article <1f6jj3u.1dhz5ik1vo5axbN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> der er ik' meget gang i dig

Næh, men nu er jeg jo også ældre end dig...

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Ninzen (24-01-2002)
Kommentar
Fra : Ninzen


Dato : 24-01-02 20:14

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:
>
> > (Åh, nej, endnu en på cykelholdet i dk.edb.mac...)
>
> bør fundsatsen ikke rediveres, hvis den skal afspejle virklighedens
> dk.edb.mac anno 2002?

Åh nej, jeg har lovet ikke at udtale mig om cykelløb, så må jeg til
gengæld gerne ytre mig om fodbold

Men det er også en virkelig garvet fan jeg lever sammen med. Jeg har
fået mange begejstrede beretninger om Bernard Hinaults bedrifter når han
cyklede gennem sin hjemegns minebyer.
Tilfældigvis var vi også i Charleroy da Bjarne kom i den gule trøje...

- Ikke et ord mere om cykelløb.

--
Venlig hilsen Nina

Morten Reippuert Knu~ (24-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 24-01-02 20:35

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> - Ikke et ord mere om cykelløb.

øv...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

Jesper Haaber Gyllin~ (23-01-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 23-01-02 17:46

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Nu har jeg aldrig bekymret mig om det før, da jeg aldrig har haft en
> bærbar før. Men nu synes jeg at min Tibook bliver temmelig varm.
> Jeg har jo ikke pillet på noget måde der kan stresse den.
>
> Kan jeg trygt stole på at det regulerer den selv?
>
> Ja, det kan jeg jo godt selv høre lyder latterligt
> Så istedet for, hvor kan jeg blive lidt klogere på det?

Hej Nina

Prøv lige at checke denne her ud:

http://www.roadtools.com/

Jeg har set den i virkeligheden og den er virkelig cool. Den løfter din
blærbare og så kan du dreje den fra side til side.

Du kan købe den her:

http://www.digitalnoma.de/

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste