1-sekunds spørgsmål
Fra : Punishers Inc.

Dato : 21-01-02 20:28

Hej

Jeg skal lige have slået noget fast.
Jeg har intentioner om at købe noget hardware fra Tyskland til 99 euro (~735
kr.). Er det denne pris jeg betaler i sidste ende? -altså der bliver ikke
lagt diverse danske gebyrer eller told på ved grænsen?

På forhånd tak

Rasmus

Fra : Claus Olsen

Dato : 21-01-02 23:32

Punishers Inc. <PunisherOlsen@Hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a2hq40$l31$1@sunsite.dk...
> [...]
> kr.). Er det denne pris jeg betaler i sidste ende? -altså der bliver ikke
> lagt diverse danske gebyrer eller told på ved grænsen?

Jeg mener reglerne er således at hvad du køber i tyskland betaler du tysk
moms af ( inden for EU )
ang. told ved jeg kun at det er toldfrit at importere DVD fim fra EU men
koster ( hvis det bliver opdaget )
uden for EU.

Jeg selv for lige købt anlæg i tyskland til ca. 17.000 dk kroner og havde
ingen problemer, jeg ved flere
her inde ligeledes handler anlæg med mere hos
http://www.mediacheckpoint.de/ som er usædvanlige billige.

M.v.h.
Claus

Fra : Neuman

Dato : 22-01-02 15:17

> [...]

> kr.). Er det denne pris jeg betaler i sidste ende? -altså der bliver ikke
> lagt diverse danske gebyrer eller told på ved grænsen?

Told nej. Du skal betale dansk moms hvis det tyske firma sælger for et vist
beløb (200.000 kr.?) til danske kunder.
Det er ikke til for kunden at vide hvor meget firmaet sælger til danskere,
og derfor er dette en lorteregel.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 22-01-02 15:49

"Neuman" <neuman@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> beløb (200.000 kr.?) til danske kunder.
> Det er ikke til for kunden at vide hvor meget firmaet sælger til danskere,

Som jeg lige husker det, er reglen da vist, at firmaet skal opkræve dansk
moms, hvis der sælges for mere end det angivne beløb om året?
Ellers skal der opkræves den nationale moms.

Det er ikke kunden der skal holde styr på det, men sælgeren/firmaet.

/Per

Fra : Kim Lethan

Dato : 22-01-02 20:33

"Per Christoffersen" <pc@comonto.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ellers skal der opkræves den nationale moms.
>
> Det er ikke kunden der skal holde styr på det, men sælgeren/firmaet.

Problemet er jo at man ikke kan se om der vil blive opkrævet dansk eller
tysk moms.

--
Kim Lethan

Fra : Punishers Inc.

Dato : 22-01-02 16:12

"Punishers Inc." <PunisherOlsen@Hotmail.com> wrote in message
> [...]
> kr.). Er det denne pris jeg betaler i sidste ende? -altså der bliver ikke
> lagt diverse danske gebyrer eller told på ved grænsen?

Tak til jer begge to.

Mvh
Rasmus