Dæk til ZX-10.. hvor kan man få dæk genere~
Fra : Razer

Dato : 21-01-02 19:20

Hej alle...
jeg skal bruge et nyt fordæk til min Kwakker Zx-10 ig ville lige høre om der
er nogen der ved hvor man kan få dæk "billigt". dermed ikke sagt at de skal
være dårlige dæk, men hvad der er sparet er tjent.. og er der råd til lidt
ekstra gasolino er der just en smule glæde mere..
jeg læst vist i sidste år i mc-touringklubs medlemsblad om et medlem der
solgte kvalidæk ca. 20% under forhandlerpris, så hvis der er nogen der har
mail eller tlf til ham er der stor glæde i huset..

Thnx.

Thomas Blitz

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 21-01-02 19:26

> [...]
> være dårlige dæk, men hvad der er sparet er tjent.. og er der råd til lidt
> ekstra gasolino er der just en smule glæde mere..

Hej Thomas

Billigst er at købe dem i tyskland, det slår alt hvad man kan få i dk inkl
rabat.

Jeg vil anbefale følgede mærker og modeller til din cykel, hvis det skal
være økonomisk. Michelin Macadam 100, Dunlop D205, Bridgestone BT020,
Pirelli Dragon GTS og Metzeler ME Z4.

http://www.motorradtechnik.de/

http://www.reifenversand.com/

Find ud af hvilken dækstørrelse du skal bruge. Det står bl.a. i din bruger
manual. Lad være med at sætte bredere dæk på end fælgen er lavet til. Det
giver aldrig bedre køreengeskaber og kan forværre sving-egenskaberne.Find ud
af hvilken type dæk du vil have. Spørg e.v.t. i Forummet eller på PMC
listen.

Ved Reifenversand handler man direkte på deres hjemmeside og betaler direkte
med Visakort.

Ved Motorradtechnik bestiller man ved at sende en E-mail og betaler ved at
overføre penge til deres konto i en dansk bank, evt over PC-bank. Man får en
regning i PDF format som man indbetaler forud på deres konto.

Begge firmaer bruger et privat kurer firma til at bringe dækkene ud. Hvis
man ikke er hjemme bliver der lagt en seddel og man skal ringe og aftale en
nu afleverignstid. Det er nemmest hvis leveringsadressen er en adresse man
kan træffes på e.v.t. på arbejdspladsen eller lign.

Det kan anbefales at bestille dæk i god tid da tiden fra april til juni er
højsæsonen, hvor mange af dækkene er i restordre. Altså hvis du ved du vil
komme til at mangle dæk, så bestil nu.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Razer

Dato : 21-01-02 19:39

Takker...
"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg vil anbefale følgede mærker og modeller til din cykel, hvis det skal
> være økonomisk. Michelin Macadam 100, Dunlop D205, Bridgestone BT020,

JEg er ikke ude efter et lavprisdæk, men ville bare spare hvad man spare kan
på dækkene... jeg kender ikke til de modeller du har skrevet om, så hvis der
er nogen der kan anbefale dæk til denne maskine, så er jeg taknemlig...
jeg takker for linkene...

Thomas Blitz

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 21-01-02 20:56

> [...]
der
> er nogen der kan anbefale dæk til denne maskine, så er jeg taknemlig...

Hej Thomas

Dækkene er ikke lavpris dæk, men dæk beregnet til en sportstourer som din
ZX10. Min personlige favorit er BT020.

Fra : Morten Dahl

Dato : 22-01-02 08:04

> [...]
>
> Hej Thomas
>
> Dækkene er ikke lavpris dæk, men dæk beregnet til en sportstourer som din

Joda det er da lavpris, men prima kvali for ihvertfald et par af dækkene
Mine erfaringer er med Macadam og BT020. Er den en 5Kkm ferietur med høj
fart vil jeg tage Macadam, men ellers ville jeg vælge Bridgestones
fortrinelige BT0XX serie her i 020 som er en kanon oplevelse af et
touringdæk.

-
Morten Dahl