Telefonsystemer i Danmark/Norge
Fra : Simen Hernæs

Dato : 27-01-01 18:20

Går med tanker om å kjøpe en B&O BEOCom 6000. Denne fåes både i analog og
isdn-utgave. Var i en butikk i Oslo og snakket med en selger. Han sa at hvis
jeg kjøpte en analog telefon og så tok den med til Danmark ville den ikke
fungere der. (Kommer til å flytte dit etterhvert.)

Hvis jeg derimot kjøpte ISDN -telefonen så ville den fungere i både Norge og
Danmark.

Er det noen telefon-nett-kyndige personer her som kan bekrefte eller
avkrefte disse påstandene?

mvh
Simen Hernæs

Fra : Bosco Herranz

Dato : 24-01-01 17:46

"Simen Hernæs" <sihernae@online.no> skrev i melding

> Hvis jeg derimot kjøpte ISDN -telefonen så ville den fungere i både Norge
og
> Danmark.

Jeg kan bekrefte at det ikke er noe problem å bruke en analog telefon
innkjøpt i Norge i Danmark. Det gjorde jeg da jeg studerte der. Bortsett fra
at det er en annen plugg, er alt likt. Denne pluggen kan man lett kjøpe i
Danmark, eller man kan kjøpe hele ledningen.

B.

Fra : Booggyman

Dato : 27-01-01 01:11

med den dato du har skrevet, har du ikke fortjent et svar!!

--
fjern tal fra email så skulle den virke

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-01-01 18:11

Booggyman skrev i meddelelsen ...
>med den dato du har skrevet, har du ikke fortjent et svar!!

Du har ganske ret - den er (bandeord) irriterende - hvis det stod til mig,
så kom der heller ikke nogen svar......

Kan man på nogen måde fjerne den, så man ikke skal kigge på den i 11 år ?

--
M.v.h.
Jan Vestergaard

Fra : Kjetil Torgrim Homme

Dato : 28-01-01 04:18

[Jan Vestergaard]

> Du har ganske ret - den er (bandeord) irriterende - hvis det stod
> til mig, så kom der heller ikke nogen svar......
>
> Kan man på nogen måde fjerne den, så man ikke skal kigge på den i
> 11 år ?

Klag til din ISP. Dei fleste newsservere vil nekte å ta i mot
artiklar som er meir enn 24 timar frå framtida, så dette er eit lokalt
problem med din server.

Kjetil T.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-01-01 11:47

Nå - det kan så løses med et filter i OE - hvis man sætter den til at kun
vise meddeleser 14 dage tilbage i tiden - så tager den åbenbart frem i tiden
med samtidig.....

Så nu er jeg fri for at se på meddelsen et stykke tid !

Men gu' ve' om den så dukker op igen i 2013

Fra : Roy Sandersen

Dato : 29-01-01 14:30

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> skrev i melding
> [...]
> med samtidig.....
>
> Så nu er jeg fri for at se på meddelsen et stykke tid !
>
> Men gu' ve' om den så dukker op igen i 2013

Eller man kan gå inn i OE og blokkere avsender

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 17-02-01 19:09

Hej..

"Simen Hernæs" <sihernae@online.no> wrote:

> [...]
>jeg kjøpte en analog telefon og så tok den med til Danmark ville den ikke
>fungere der. (Kommer til å flytte dit etterhvert.)

Vel, jeg tror nu nok at telefonen som sådan vil virke både i N og i DK,
det sælgeren har tænkt på er nok at visse funktioner ikke vil virke i
analog udgaven, deribland funktionen "Vis nummer" og muligvis andre
særtjenester, - Årsagen til dette er at TeleDanmark har valgt deres helt
eget system til netop nummervisning (DTMF toner) hvor man i andre lande
benytter andre systemer, antagelig incl. Telenor. - Så sælger har kun
delvis ret.

>Hvis jeg derimot kjøpte ISDN -telefonen så ville den fungere i både Norge og
>Danmark.

Ja, det er rigtigt, ISDN (DDS1 eller Euro-isdn) er en standard som
fungerer i hele Europa, også alle særtjenester.

Og her kunne du så måske være interesseret i teleabonnementspriserne i
Danmark,. Alm. analog abb. mellem kr. 300,- og 340,- pr. Kvartal, og
ISDN koster kr. 150,- yderligere.
--
M.v.h. Ole

Fra : Emil Rossing

Dato : 18-02-01 16:14

"Sent 23-01-2012 21:16"

Hmmm.. Jeg synes da ikke tidsforskellen på Danmark og Norge forekommer mig
så lang som den burde, hvis de vitterligt er ca. 12 år foran deroppe..

\Emil
Jeg repræsenterer med denne udtalelse kun mig selv, og ikke den slemme lama
fra biografen.

Fra : Emil Rossing

Dato : 18-02-01 18:28

sorry - det var en smutter.. Det var re: på

\Emil "eternal new(s)bie"