CD-brænding til PD - Joliet
Fra : Jørgen Angel

Dato : 21-01-02 17:33

Hvor vigtigt er det nu om stunder at en CD til PC (jeg brænder som ISO
9660) har de korte 8-tegns navne og kun store bogstaver?
Når jeg brænder i ISO 9660 så ændrer min Toast 3.5.7 navnene så de er
Joliet-passende. Det er noget jeg en gang satte den til. Men det er
noget juks med de korte navne. Jeg kan ikke engang selv genkende hvad
der ligger bag navnene.
Hvor gammelt skal et PC system være for at det er nødvendigt med de
korte navne?

Jørgen

Fra : Jesper

Dato : 21-01-02 18:52

in article 1f6df5b.1mhkyz11gbmmuqN%angel@inet.uni2.dk, Jørgen Angel at
angel@inet.uni2.dk wrote on 21/01/02 17:32:

> [...]
> der ligger bag navnene.
> Hvor gammelt skal et PC system være for at det er nødvendigt med de

Det skal være så gammelt som Windows 3.1, Windows For Workgroups 3.11 eller
MS-DOS eller PC-DOS.
--
Jesper
OS X does not crash.. operators do

Fra : Jørgen Angel

Dato : 21-01-02 19:31

Jesper <pinebox@myrealbox.com> wrote:

> Det skal være så gammelt som Windows 3.1, Windows For Workgroups 3.11 eller
> MS-DOS eller PC-DOS.

Jamen så kan man vist roligt droppe det. Nu skal jeg bare lige finde ud
af hvor jeg ændrer den indstilling i Toast.
Må der også være mellemrum i PC-navne som hos Mac?

Jørgen

Fra : Jesper

Dato : 21-01-02 21:29

in article 1f6dksi.uryprxohl9hcN%angel@inet.uni2.dk, Jørgen Angel at
angel@inet.uni2.dk wrote on 21/01/02 19:30:

> Jamen så kan man vist roligt droppe det. Nu skal jeg bare lige finde ud
> af hvor jeg ændrer den indstilling i Toast.
> Må der også være mellemrum i PC-navne som hos Mac?
>
> Jørgen

Ja du kan roligt bruge mellemrum og i øvrigt advare Toast 5 dig hvis du
bruger ulovlige tegn.

Klik på Other knappen, klik på Select... Knappen, klik på fanebladet
settings, vælg format: CD-ROM XA og naming: Joliet (MS DOS + Windows) klik
på done.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 21-01-02 22:15

Jørgen Angel <angel@inet.uni2.dk> wrote:

> Jamen så kan man vist roligt droppe det. Nu skal jeg bare lige finde ud
> af hvor jeg ændrer den indstilling i Toast.
> Må der også være mellemrum i PC-navne som hos Mac?

Ja, bare indstil den til CD-ROM XA og "Allow Macintosh names". Det har
altid virket for mig og så har du lange navne på både PC og Mac, uden at
skulle installere Joliet udvidelser på Mac'en.

Der kan sagtens være mellemrum i navnene.

--
Mvh.
René Frej Nielsen