Brum på telefon
Fra : Peter Rasmussen

Dato : 22-01-01 20:19

Jeg har købt en telefoncentral, GESKO family 108.

Centralen virker fint, men der er 50 Hz brum på alle mine telefoner.

Hvis jeg sætter en telefon med 1-2 meter ledning på centralen, er der ingen
problemer,

men bliver ledningen længere, kommer mere og mere brum på jo længere
ledninger bliver.

Til alle telefoner er der brugt par-snoet telefonledning.

Er der en eller anden der kan hjælpe mig?

Peter Rasmussen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-01-01 21:51

Tja,,,

Jeg ved det ikke,,, Men har du prøvet at udlige centralen?

Fra : Dan Mortensen

Dato : 22-01-01 22:05

On Mon, 22 Jan 2001 20:19:11 +0100, "Peter Rasmussen"
<peter_rasmussen@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>ledninger bliver.
>
>Til alle telefoner er der brugt par-snoet telefonledning.

Og ikke for at tvære i det, men også "par'ne"?

>Er der en eller anden der kan hjælpe mig?
>
>Peter Rasmussen

Dan Mortensen

Fra : Anders Larsson \(Rem~

Dato : 23-01-01 01:23

Og de skulle vel tilfældigvis ikke gå tæt forbi en tændt PC ??

Analoge tlf. ledninger ved et tastatur git ofte problemer.

Anders Larsson
Alle udtalelser er ubetinget mine egne...
.... undtagen i de tilfælde hvor andre gør indsigelse...
.......eller hvor de blot er uvederhæftige.....

Fra : Jesper Elgaard

Dato : 23-01-01 10:07

Er centralen jordet korrekt?
Det kunne også godt være noget udstyr, af en eller anden art, ledningen
løber forbi, der ikke er jordet korrekt.

Venligst,

Jesper Elgaard.