Stir of Echoes (Secret Sense) IGEN-IGEN! (~
Fra : Morten Steen

Dato : 21-01-02 14:57

Ville bare lige nævne at jeg så denne film i lørdags, da jeg kunne huske at
en eller anden for noget tid siden anbefalede den her i gruppen.
Jeg bakker 100% op om den anbefaling! Se bort fra den STINKENDE ringe danske
titel (dansk distributør : "HEY! The 6th Sense var et kæmpehit! Denne her
minder en lille smule om den... vi sælger den på en lignende titel!"), og du
har en fortrinlig, intens og simpelthen uhyggelig horror/thriller! FED FILM!
Sådan lidt en blanding af The 6th Sense/The Shining/mord-mysterie...
Kan varmt anbefales, og jeg sender endnu en varm tak til ham der anbefalede
den her i sin tid!

Morten

Fra : Per Kristensen

Dato : 21-01-02 16:01

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> wrote in message
> [...]
> Sådan lidt en blanding af The 6th Sense/The Shining/mord-mysterie...
> Kan varmt anbefales, og jeg sender endnu en varm tak til ham der

Jeg købte den på DVD da den udkom og må sige at jeg også syntes den er
kanon. Der er også fed lyd på DVD'en. Faktisk syntes jeg næsten den er åp
højde med 6th Sence. Den er i hvert fald lige så uhyggelig.

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 24-01-02 19:19

Hejsan,

Morten Steen <morten.x@film.dk> wrote:

> Ville bare lige nævne at jeg så denne film i lørdags, da jeg kunne huske at
> en eller anden for noget tid siden anbefalede den her i gruppen.

Nå I nu alle sådan var ganske glad for denne tog jeg mig sammen og
lejede den på dvd idag.

> Jeg bakker 100% op om den anbefaling!

Hmm, ja her er jeg ikke helt enig.

> ....du
> har en fortrinlig, intens og simpelthen uhyggelig horror/thriller! FED FILM!

Ja den var såmænd ganske god. Jeg syntes dog aldrig at jeg blev rigtig
skræmt af denne film - der var heller ikke noget som direkte kunne
overraske én. Det jeg prøver at sige, er nok at jeg synes den var for
meget thriller og for lidt horror (hvad hedder gyser egentlig?).

> Sådan lidt en blanding af The 6th Sense/The Shining/mord-mysterie...

Det var så noget at det jeg netop syntes var filmens problem.

--<spoiler start>--
Jeg har ikke set 6th sense (jeg fik spoilet twistet inden jeg fik den
set - nu kan det være ligemeget), så jeg skal ikke sige hvor meget den
mindede om den, men den _stjal_ fra The Shining. For det første er hele
grundideen - en søn der kan 'se' ("x-ray" vision) - mord der er blevet
begået - jo i samme stil. Fair nok det skal ikke ødelægge det, men
hvorfor skulle den eneste som kunne tale med sønnen og vidste besked
være en _neger_. Jeg ville ikke have noget problem hvis han havde været
hvad som helst ellers, men det var altså lagt så tæt op af the Shining
at det ikke kan være tilfældigt. Desuden ligner Kevin Bacon jo Steven
Weber (fra The Shining tv-serien), men det kan man jo ikke lige udsætte
filmen.
--<spoiler slut>--

> Kan varmt anbefales, og jeg sender endnu en varm tak til ham der anbefalede
> den her i sin tid!

Det må jeg så nok igen være uenig. Hvis man skal se en nyere gyser på
vhs/dvd så se dog The Gift istedet, da den er bedre - også
skuespillermæssigt.

And then for something completely different, nu har jeg på det sidste
set nogle lidt 'lunkne' film - er der nogen der kan anbefale en nyere
videoudgivelse?

anr

Ned Flanders: "I need to know. Is God punishing me?"
Reverend Lovejoy: "Ohh, short answer, 'yes' with an 'if'.
Long answer, 'no' with a 'but'.