Strip i Tosseværksted 1 / Maling af bagsvi~
Fra : Søren L Hansen

Dato : 21-01-02 15:00

Nå, der har jo været strip i værkstedet, det er min WR200 der er blevet
ribbet ind til det nøgne stel som skal til pulverlakering.
Bagsvingeren skal også have en tur, men det er alu, og jeg vil enten polere
den eller give den alm. lak. Men hvilken lak er solid, og hvordan får man
det til at sidde ordentlig fast på aluen? Relevante erfaringer modtages
gerne...

Harald Nyborg har noget spraymaling til 20 kroner pr. spraydåse, mon det
holder særlig godt? Hmm, man kunne jo lave en test.
Men man forventer jo at det til den pris er noget af det der ikke binder en
skid på emnet, men er umulig at rense af gulvet /;~/

--
Søren
malerhjerne@motortosse.dk

Fra : Mads Lund

Dato : 21-01-02 15:58

Hvis nu du får den glasblæst, så kan det jo være jeg kan få den givet et
skud matsort pulverlak, så kan du poplakere oven på det.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Arne Rohr Pedersen

Dato : 21-01-02 20:05

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis nu du får den glasblæst, så kan det jo være jeg kan få den givet et
> skud matsort pulverlak, så kan du poplakere oven på det.
>
> Mads Lund
> Ninja9RT

Ja eller glasblæsning og klar pulverlak.

--
Arne Rohr Pedersen
Honda ST 1100

Fra : Armand

Dato : 21-01-02 15:55

Søren L Hansen <lindholt@REMOVETHISperson.dk> skrev i en
> [...]
man
> det til at sidde ordentlig fast på aluen? Relevante erfaringer

Hva' mæ' eloxering????

--
Armand.

Fra : Søren L Hansen

Dato : 22-01-02 11:32

Søren L Hansen <lindholt@REMOVETHISperson.dk> wrote in article
> [...]
en
> skid på emnet, men er umulig at rense af gulvet /;~/

Flere gode svar, men jeg gjorde det åbenbart ikke klart at jeg bare vil
male den alm. og ikke pulverisere den. Der sidder lejer i den som jeg ikke
orker pille ud, eller risikere livet på. Men jeg prøver sku et eller andet,
jeg kunne jo starte med at bumse den gamle lak af, og se om det er noget
værd at polere. Hvad bruger man som grunder på alu??
--
Søren
s@motortosse.dk

Fra : Mads Lund

Dato : 22-01-02 11:46

> [...]
> jeg kunne jo starte med at bumse den gamle lak af, og se om det er noget
> værd at polere. Hvad bruger man som grunder på alu??

Jeg har noget aludine (sponsoreret af Rasmus fra gruppen) som man bruger på
fly. Og det kunne vi jo passende lave en lille test med.

Istedet for HN spraymaling vil du så ikke nok bruge noget alm maling og så
en maler sprøjte ? Jeg vil ikke kune bære hvis der kommer flere cykler ud af
det værksted med bemalining ala "TosseMikkel maler matsort AF1'er i mørke"

Mads Lund
KX 1/2 liter

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 22-01-02 11:49

Mads Lund <Mads@XtremeBikes.dk> wrote in article
<uob38.56$EU.1363@news.get2net.dk>...

> [...]

af
> det værksted med bemalining ala "TosseMikkel maler matsort AF1'er i

Hovhov! Det ser jeg med det samme sådan noget her.

Og min bemaling var/er absolut tilstrækkelig, samt hel-dækkende. Nogen
steder godt nok lidt mere end hel-dækkende, men man kan ikke forvente mere
af et par spraydåser og for lidt tid samt evner

--
Mikkel