MLM som selvstændig gruppe under dk.penge.~
Fra : Anders Mork

Dato : 21-01-02 14:38

Lige en kommentar til de sidste mange indlæg jeg har set i denne gruppe om
MLM. Min mening om MLM er at det ikke hører ind under hovedgruppen
dk.penge.investering og jeg ville foreslå at man enten definerer det ud af
gruppen eller opretter en undergruppe til emnet.

Hvad synes I andre?

../Anders http://www.spekulant.dk

Fra : Anders Mork

Dato : 21-01-02 14:47

Evt. kan følgende danne basis for en diskussion:

Citeret fra "Lov om offentlige indsamlinger og pyramidespil"
§ 5 a. Pyramidespil er forbudt. Ved pyramidespil forstås et pyramidisk
opbygget arrangement, hvor

1) deltagelse kræver indskud af penge eller andre økonomiske værdier,

2) deltagerne stilles mulighed for økonomisk vinding i udsigt og

3) en sådan vinding hovedsagelig hidrører fra indskud fra deltagere, der
efterhånden indtræder i arrangementet.«

Fra : Frode Berg

Dato : 21-01-02 17:22

"Anders Mork" <amok68.geo@yahoo.com> wrote in message

> [...]
>
> 2) deltagerne stilles mulighed for økonomisk vinding i udsigt og
>
> 3) en sådan vinding hovedsagelig hidrører fra indskud fra deltagere, der

Hei, jeg vil heller ikke dra igang en ny diskusjon om dette...

Greit, jeg skulle kanskje ikke satt ut denne annonsen under
dk.penge.investering.

Jeg har heller ikke kommet med mer innspill heller.

Men en ting skal du ha, pyramide er ulovlig, MLM og nettverksbygning
derimot er fullt lovlig og blir faktisk av flere rost.

Se selv. http://www.skybiz.no/index_files/mlmartikler.htm

Mvh Frode Berg

Fra : Anders Mork

Dato : 21-01-02 17:41

> Men en ting skal du ha, pyramide er ulovlig, MLM og nettverksbygning
> derimot er fullt lovlig og blir faktisk av flere rost.
>
> Se selv. http://www.skybiz.no/index_files/mlmartikler.htm

Jeg er glad for at du proever at skelne mellem MLM og pyramidespil. Det er
en distinktion som sikkert vil vaere interessant i diskussionen om man
skulle oprette en undergruppe til dk.penge.investering.

At jeg vaelger at diskutere emnet her er udelukkende fordi jeg som en af
initiativtagerne til dk.penge.investering oprindeligt havde taenkt paa mere
traditionelle emner som vaerdipapirer, huskoeb mv. og ikke
forretningskoncepter a la MLM. Hvis andre mener at MLM hoerer hjemme i denne
diskussionsgruppe kan vi jo hurtigt lade denne diskussion doe ud igen...

../Anders

Fra : Anders Mork

Dato : 21-01-02 14:47

Tjek også; http://www.fs.dk/jura/loveregl/mfl/div/vejlfo.htm

Fra : Bräuner

Dato : 21-01-02 15:12

Nu vil jeg jo helst ikke sætte gang i debatten igen, men interesserede kan
kigge under:
alt.business.mlm

Mvh.
Bräuner
Anders Mork <amok68.geo@yahoo.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a2h682$3vt$1@sunsite.dk...

Fra : Ole :-\)

Dato : 23-01-02 02:42

Anders Mork skrev i en meddelelse news:a2h5j0$133$1@sunsite.dk...
> [...]
> dk.penge.investering og jeg ville foreslå at man enten definerer det ud af
> gruppen eller opretter en undergruppe til emnet.

Hvad er der galt med: news:dk.erhverv.direkte-salg?

Jeg har klippet fra fundats:
-----
2. Beskrivelse:
For interesserede og aktive i multi-level-marketing
---

I øvrigt skal oplæg til debat postes i dk.admin.opslag +dk.admin hvor
debatten også føres i, lavet med FUT.

Smut ind på Usenet.dk og læs det hele, har du stadigvæk spørgsmål efter
dette så spørg i dk.velkommen

Venlig hilsen

Ole
--
PS . Nej, jeg skal ikke selv være med i noget pyramide, om det kaldes MLM
eller hvad man nu finder på.

Fra : Anders Mork

Dato : 23-01-02 12:14

> [...]
> -----
> 2. Beskrivelse:
> For interesserede og aktive i multi-level-marketing

Absolut ingenting. Tak for henvisningen. Vi kan saa maaske herefter henvise
MLM diskussioner til denne nyhedsgruppe.

../Anders

Fra : Ole :-\)

Dato : 24-01-02 01:05

Anders Mork skrev i en meddelelse news:a2m5te$61v$1@sunsite.dk...

> MLM diskussioner til denne nyhedsgruppe.

Ja sæt FUT på hele skidtet til gruppen.

Jeg kan ikke selv huske at have stødt på så meget MLM her, men det kan være
fordi jeg kun følger med her overfladisk, eller fordi det ikke interesserer
mig.

Men gruppen findes, og med min viden om MLM så er det et Paradis.

Venlig hilsen

Ole