/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet telekom.
#NavnPoint
refi 3277
severino 2664
transor 1758
Nordsted1 1675
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
pallebhan.. 950
miritdk 945
dk 910
10  Kortoverv.. 810
Numbering in Denmark
Fra : julie_r@my-deja.com


Dato : 15-01-01 18:29

Can anyone help me with the following numbering queries...

- when making local and nationals calls within Denmark, I believe that
neither of these require a separate "area code" as this is included in
the full number dialled. Is this correct? Do all numbers therefore
begin with the digits 2-9?

- when dialling mobile numbers, do they begin "030..."/"040..."
or "30..."/"40..."?

- is there a separate number for international directory enquiries
(i.e. not 118)?

- what digits do "pager" numbers begin with?

Many thanks,
Julie


Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

 
 
Claus E Beyer (16-01-2001)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 16-01-01 10:49

<julie_r@my-deja.com> skrev i en meddelelse news:93vbvq$nl9$1@nnrp1.deja.com...
> Can anyone help me with the following numbering queries...
>
> - when making local and nationals calls within Denmark, I believe that
> neither of these require a separate "area code" as this is included in
> the full number dialled. Is this correct? Do all numbers therefore
> begin with the digits 2-9?
>
> - when dialling mobile numbers, do they begin "030..."/"040..."
> or "30..."/"40..."?

Mobile numbers start with 2......., 30...... or 40......

Claus




Sven Fafner (16-01-2001)
Kommentar
Fra : Sven Fafner


Dato : 16-01-01 16:19


"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:ZNU86.27770$W81.310839@twister.sunsite.dk...>
> Mobile numbers start with 2......., 30...... or 40......

or 51......

--
Venlig hilsen
Sven Fafner



Claus E Beyer (16-01-2001)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 16-01-01 18:46


"Sven Fafner" <sven.fafner@nospam.dk> skrev i en meddelelse news:3a6466e6$1@news1.bec.dk...
>
> "Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:ZNU86.27770$W81.310839@twister.sunsite.dk...>
> > Mobile numbers start with 2......., 30...... or 40......
>
> or 51......


Hvilket selskab har fået 51...... ?

Nu håber jeg ikke at man har delt den serie op i "brudstykker", eksempelvis 510-512 til TDM, 513-515
til SONOFON, 516-518 til Mobilix osv. Det er svært nok i forvejen at hitte rede i om man ringer til
eget eller fremmed net, og nogle gange er der næsten faktor 3 til forskel om man ringer til EGET
eller FREMMED net.

Den nummertildelende myndighed har (tidligere) ikke været forudseende nok ved nummertildelingen til
mobilselskaberne.

Hvornår mon vi slipper for ikke at vide hvornår vi ringer til 70 øre/min eller 195 øre/min ? Der
burde være en talebesked der fortæller os om vi ringer til eget eller fremmed net, når
prisforskellen nu er så stor som den er.

Claus




Ole Rasmussen (16-01-2001)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 16-01-01 23:28



Hej...

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote:

>Hvilket selskab har fået 51...... ?

Teledanmark Mobil
>
>Nu håber jeg ikke at man har delt den serie op i "brudstykker", eksempelvis 510-512 til TDM, 513-515
>til SONOFON, 516-518 til Mobilix osv. Det er svært nok i forvejen at hitte rede i om man ringer til
>eget eller fremmed net

Du kan nok lige så godt begynde at vænne dig til det Fra 1 Juli
bliver det umuligt ud fra nummeret at se hvilket selskab der ringes til
(Nummerportabiliteten)
--
M.v.h. Ole


Claus E Beyer (20-01-2001)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 20-01-01 19:39

"Ole Rasmussen" <ole@rasmussen.org> skrev i en meddelelse
news:uii96t4ei3757sbaa1gsdao76souirppi0@4ax.com...

> Du kan nok lige så godt begynde at vænne dig til det Fra 1 Juli
> bliver det umuligt ud fra nummeret at se hvilket selskab der ringes til
> (Nummerportabiliteten)

Hvis ovenstående er korrekt, har jeg nedenstående kommentarer dertil:

Vil det så sige at man ikke véd om man ringer til eget net (70 øre/min) eller fremmed net (195
øre/min)? Man bør vel kunne vide hvad en vare koster før/når man køber den.

Hvad med telefonabonnenternes retsikkerhed? Der snakkes så meget om voldsforbryderes retssikkerhed,
men telefonabonnenter har åbenbart ingen retsikkerhed.

Telestyrelsen må kræve at abonnenterne véd hvad deres samtaler koster, det skal ikke være et lotteri
at foretage en opringning. Teleselskaberne må ophøre med at taksere samtaler til eget og fremmed net
forskelligt, eller også skal man ved en talemeddelelse give besked om der ringes til eget eller
fremmed net.

Claus






Jesper Skriver (20-01-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 20-01-01 19:58

On Sat, 20 Jan 2001 19:39:17 +0100, Claus E Beyer wrote:
>"Ole Rasmussen" <ole@rasmussen.org> skrev i en meddelelse
>news:uii96t4ei3757sbaa1gsdao76souirppi0@4ax.com...
>
>> Du kan nok lige så godt begynde at vænne dig til det Fra 1 Juli
>> bliver det umuligt ud fra nummeret at se hvilket selskab der ringes til
>> (Nummerportabiliteten)
>
>Hvis ovenstående er korrekt, har jeg nedenstående kommentarer dertil:
>
>Vil det så sige at man ikke véd om man ringer til eget net (70 øre/min) eller fremmed net (195
>øre/min)? Man bør vel kunne vide hvad en vare koster før/når man køber den.
>
>Hvad med telefonabonnenternes retsikkerhed? Der snakkes så meget om voldsforbryderes retssikkerhed,
>men telefonabonnenter har åbenbart ingen retsikkerhed.

Du kan takke telestyrelsen for dette "problem", det er dem som kræver
nummer portabilitet.

>Telestyrelsen må kræve at abonnenterne véd hvad deres samtaler koster, det skal ikke være et lotteri
>at foretage en opringning. Teleselskaberne må ophøre med at taksere samtaler til eget og fremmed net
>forskelligt, eller også skal man ved en talemeddelelse give besked om der ringes til eget eller
>fremmed net.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Bertel Lund Hansen (20-01-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 20-01-01 21:32

Claus E Beyer skrev:

>Vil det så sige at man ikke véd om man ringer til eget net (70 øre/min) eller fremmed net (195
>øre/min)?

Du ved ikke en gang om du ringer til fastnet (11ø/m) eller
mobilnet til flere kroner pr. min.

--
Bertel   http://lundhansen.dk/bertel/
   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Ole Rasmussen (21-01-2001)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 21-01-01 00:15



Hej...

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote:

>Telestyrelsen må kræve at abonnenterne véd hvad deres samtaler koster, det skal ikke være et lotteri
>at foretage en opringning. Teleselskaberne må ophøre med at taksere samtaler til eget og fremmed net
>forskelligt, eller også skal man ved en talemeddelelse give besked om der ringes til eget eller
>fremmed net.

Det har været debatteret en del i de kredse med enten en 'talemaskine',
eller en tone som skulle informere om hvorvidt det var opkald til dyrt
eller billigt takst, men SVJV har man droppet det igen af tekniske
årsager. Det lyder dog lidt underligt i mine øre, for man kan jo godt
finde ud af det når man sender et "dyt" ud i forbindelse med
Hjemmezone/billigzone...

Vel, nu er det jo ikke noget der kommer til at ske "over night" men der
lukkes op for muligheden for at ta' sit mobilnummer med sig til anden
mobiloperatør fra 1 Juli. Og ikke for at 'komme salt i såret' men det
bliver værre endnu, idet man fra April 2002 også kan flytte helt
vilkårligt rundt på fastnetnumre, dvs. at fra den dato kan du flytte dit
mobilnummer til din fastnet telefon, og dit fastnetnummer til din
mobiltelefon - så er der først rigtigt kaos - Ihvertfald takstmæssigt.
--
M.v.h. Ole


Bertel Lund Hansen (21-01-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 21-01-01 00:59

Ole Rasmussen skrev:

>årsager. Det lyder dog lidt underligt i mine øre, for man kan jo godt
>finde ud af det når man sender et "dyt" ud i forbindelse med
>Hjemmezone/billigzone...

Det er jo inden for samme operatør. Det andet kræver en -
ovenikøbet løbende revideret - komplet oversigt over alle numre
og alle tænkelige takster, med og uden rabat. Jeg forstår godt at
man giver fortabt.

--
Bertel   http://lundhansen.dk/bertel/
   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Claus E Beyer (21-01-2001)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 21-01-01 08:34

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:c89k6tkj8o4g5d657pr74blor1c1374u08@news.get2net.dk...
> Ole Rasmussen skrev:
>
> >årsager. Det lyder dog lidt underligt i mine øre, for man kan jo godt
> >finde ud af det når man sender et "dyt" ud i forbindelse med
> >Hjemmezone/billigzone...
>
> Det er jo inden for samme operatør. Det andet kræver en -
> ovenikøbet løbende revideret - komplet oversigt over alle numre
> og alle tænkelige takster, med og uden rabat. Jeg forstår godt at
> man giver fortabt.

Den eneste reelle acceptable løsning er at Teleselskaberne ophører med at taksere opkald til eget og
fremmed net så forskelligt som man gør ved visse abonnementstyper i dag.

Claus



Bertel Lund Hansen (21-01-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 21-01-01 09:55

Claus E Beyer skrev:

>Den eneste reelle acceptable løsning er at Teleselskaberne ophører med at taksere opkald til eget og
>fremmed net så forskelligt som man gør ved visse abonnementstyper i dag.

Vi har privatiseret teletjenesten, og nu må vi så leve med
konsekvenserne.

--
Bertel   http://lundhansen.dk/bertel/
   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Claus E Beyer (21-01-2001)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 21-01-01 13:34

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:lt8l6ts19ot5bit0akcsht8rik32qkcd82@news.get2net.dk...

> Vi har privatiseret teletjenesten, og nu må vi så leve med
> konsekvenserne.

Selv om TELESELSKABERNE er privatiseret, er Telestyrelsen og visse forbrugerlove vel stadig en slags
"overdommere".

Claus






Jesper Skriver (21-01-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 21-01-01 16:49

On Sun, 21 Jan 2001 13:33:37 +0100, Claus E Beyer wrote:
>"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
>news:lt8l6ts19ot5bit0akcsht8rik32qkcd82@news.get2net.dk...
>
>> Vi har privatiseret teletjenesten, og nu må vi så leve med
>> konsekvenserne.
>
>Selv om TELESELSKABERNE er privatiseret, er Telestyrelsen og
>visse forbrugerlove vel stadig en slags "overdommere".

Hvilket er "god nat" - der er jo ikke samme regulering på f.eks.
brugsens pris politik ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Claus E Beyer (22-01-2001)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 22-01-01 07:30

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse
news:slrn96m16p.t0h.jesper@freesbee.wheel.dk...
> On Sun, 21 Jan 2001 13:33:37 +0100, Claus E Beyer wrote:

> >Selv om TELESELSKABERNE er privatiseret, er Telestyrelsen og
> >visse forbrugerlove vel stadig en slags "overdommere".
>
> Hvilket er "god nat" - der er jo ikke samme regulering på f.eks.
> brugsens pris politik ...

Nej, men hos Brugsen kan man da (oftest) se hvad en vare koster før man køber den, det er det jeg
også efterlyser hos teleselskaberne når vi får nummerportabiliteten.

Claus




Bertel Lund Hansen (21-01-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 21-01-01 17:18

Claus E Beyer skrev:

>Selv om TELESELSKABERNE er privatiseret, er Telestyrelsen
>og visse forbrugerlove vel stadig en slags "overdommere".

Jo, og det er det der forekommer mig et sært ubeslutsomt
miskmask. Det havde været meget nemmere hvis staten stadig sad på
TD og monopolet.

--
Bertel   http://lundhansen.dk/bertel/
   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Niels Teglsbo (21-01-2001)
Kommentar
Fra : Niels Teglsbo


Dato : 21-01-01 15:06

Bertel Lund Hansen <nospamto@lundhansen.dk> wrote:

> Det er jo inden for samme operatør. Det andet kræver en -
> ovenikøbet løbende revideret - komplet oversigt over alle numre
> og alle tænkelige takster, med og uden rabat. Jeg forstår godt at
> man giver fortabt.

Ens telefonselskabet burde have et gratisnummer man kunne ringe til, der
(fx automatisk) kunne give taksten for et givet nummer.

--
Niels, The Offspring Mailinglist www.image.dk/~teglsbo

Jesper Skriver (21-01-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 21-01-01 16:49

On Sun, 21 Jan 2001 15:06:15 +0100, Niels Teglsbo wrote:
>Bertel Lund Hansen <nospamto@lundhansen.dk> wrote:
>
>> Det er jo inden for samme operatør. Det andet kræver en -
>> ovenikøbet løbende revideret - komplet oversigt over alle numre
>> og alle tænkelige takster, med og uden rabat. Jeg forstår godt at
>> man giver fortabt.
>
>Ens telefonselskabet burde have et gratisnummer man kunne ringe til, der
>(fx automatisk) kunne give taksten for et givet nummer.

Det er vist også hvad man påtænkter at indføre.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Bertel Lund Hansen (21-01-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 21-01-01 17:18

Niels Teglsbo skrev:

>Ens telefonselskabet burde have et gratisnummer man kunne ringe til, der
>(fx automatisk) kunne give taksten for et givet nummer.

SUBSCIRBE

--
Bertel   http://lundhansen.dk/bertel/
   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Dann Søjberg (29-01-2001)
Kommentar
Fra : Dann Søjberg


Dato : 29-01-01 00:29

hejsa.... er der nogen her der kan henvise mig til en liste over hvor de
forsk. numre hører til?

Det ville være rart, da jeg så kan sende emails direkte til telefonerne... a
la xxxxxxxx@sms.mobilix.dk

Det kræver jo at jeg ved hvem operatørerne er?! Ellers skal jeg prøve alle
operatørerne med det givne n8ummer, men det giver jo en del ukorrekte mails
fra min side

På forhånd tak
--
Dann Søjberg

"Ole Rasmussen" <ole@rasmussen.org> wrote in message
news:uii96t4ei3757sbaa1gsdao76souirppi0@4ax.com...
>
>
> Hej...
>
> "Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote:
>
> >Hvilket selskab har fået 51...... ?
>
> Teledanmark Mobil
>



F.c (16-05-2001)
Kommentar
Fra : F.c


Dato : 16-05-01 14:27

Der komme en ny "lov" !!
om taletid-kort, og hvor de tager pengene.!!!!!!
kan i hjælp mig med det ?

Telefoncirkus.
Sådan sender du en E-mail til mobiltelefon taletid før Lukker,
og tager penge

Nummerserie Operatør E-Mail adr.

???????? - ???????? debiter ?????? 1-3-6 ?
???????? - ???????? telefona mobilnummer@sms.tdm.dk 6 ?
26100000 - 26999999 Mobilix mobilnummer@sms.mobilix.dk % ?
28100000 - 28999999 Telia mobilnummer@gsm1800.telia.dk 6 ?
25780000 - 25799999 Tele2 mobilnummer@sms.tele2mobil.dk 6 ?
5180???? - 5180???? World-Online Mobil mobilnummer@sms.tdm.dk *
min.100kr pr.3månden
20600000 - 20999999 Sonofon mobilnummer@note.sonofon.dk 3 - 6 ?
22100000 - 22999999 Sonofon mobilnummer@note.sonofon.dk 3 - 6 ?
40500000 - 40999999 Sonofon mobilnummer@note.sonofon.dk 3 - 6 ?
20100000 - 20599999 Tele Danmark Mobil mobilnummer@sms.tdm.dk 3 - 6 ?
21100000 - 21999999 Tele Danmark Mobil mobilnummer@sms.tdm.dk 3 - 6 ?
23100000 - 23899999 Tele Danmark Mobil mobilnummer@sms.tdm.dk 3 - 6 ?
24100000 - 24899999 Tele Danmark Mobil mobilnummer@sms.tdm.dk 3 - 6 ?
29?????? - 29?????? Tele Danmark Mobil mobilnummer@sms.tdm.dk 3 - 6 ?
40100000 - 40499999 Tele Danmark Mobil mobilnummer@sms.tdm.dk 3 - 6 ?



Sådan sender du en E-mail fra en mobiltelefon
Skriv: E-mail adr. derefter et Mellemrum, så teksten
Send beskeden til det nummer som du kan se herunder

Send e-mail fra mobiltelefonen
Stort set alle mobiltelefoner der kan sende en SMS kan også sende e-mail.
Dog kræves der hos nogle selskaber, et særskilt abonnement, for at kunne
udnytte denne mulighed. Er du Telia-kunde, så klik her for tips omkring
kvik-koder.
Fremgangsmåden er på de fleste punkter ens, uanset hvilken telefon det
drejer sig om. Gør følgende:
Gå ind i telefonens "send besked" menu.
Som det første i beskeden skriver du e-mail adressen som du vil sende til.
Lav et mellemrum, og skriv den ønskede besked.
Send nu beskeden til udbyderens e-mail centralnummer.
(se nedenfor)
E-mail centralnummer
Operatør /nummer
· Mobilix /999
· Telia/ 1010
· Sonofon/ 40900093
· Tele Danmark Mobil/ 0200
· Telefona / 200
· Tele2 / 222
· World-Online Mobile 200


Du skal skrive din besked i hovedfeltet. Ellers er det ikke sikkert at
besked kommer på mobiltelefonen. Husk at mobiltelefoner kun kan modtage
bogstaver og tegn. Altså ikke forskellige skrifttyper og billeder.

Den eneste betingelse er at din telefon kan sende SMS-beskeder og at din
operatør tilbyder SMS-service!
Alle oplysning Rene ord pengene også fra

MOBILJOKES - via Sms/Tips & Tricks




Subject/emnefelt
Specielt Hos Mobilix og SONOFON er det desuden muligt at benytte
subject/emnefelt når man sender fra mobiltelefonen. Fremgangsmåde er denne:

Med subject:
Peter.Danmark@sjovsild.net (subject) Hvad syntes du?..... (husk mellemrum)
Uden subject:
Peter.Danmark@sjovsild.net Hvad syntes du..... (husk mellemrum)
@-tegnet
Hvis man er Telia kunde, så kan @-tegnet erstattes med enten "+" eller ".."
Anførselstegn skal udelades.
Telia kvikkoder

Er man kunde hos Telia, så er her et godt tip:
I forbindelse med at afsende e-mails fra mobiltelefonen kan man benytte
KvikKoder. KvikKoder gør det nemt at besvare en indkommet e-mail på
mobiltelefonen. Alle e-mails (SMS) får en to-bogstavskode i slutningen af
meddelelsen. Denne kode kan skrives i starten af en SMS inden den sendes til
central 1010. KvikKoden oversættes automatisk til email-adressen af Telias
server.

Det er muligt at få en oversigt over de seneste adresser telefonen har
modtaget, ved at sende beskeden "smslist" uden anførselstegn til central
1010. Man kan slette alle eller udvalgte koder med kommandoen "smsslet xx".



Taste koder til din Nokia
Du kan trykke disse koder på din nokiatelefon. Hvis du kender andre, så
send dem venligst til os!
Mobiljokes.dk frasiger mig et hvert ansvar for koderne
Hvordan gør man?
Det er ikke ret svært. Det eneste du skal gøre er at taste koden ligesom om
du skal ringe op. Her skal du bare ikke trykke ja for at ringe op. Med
mindre at der står andet.

Kode: Hvad sker der:
*#06# Din IMEI(International Mobile Equipment Identity) ((Serienummer))
kommer op på skærmen.

*#0000# 1. linie kan se hvilken version af software din telefon har.(V
04.65)
2. linie kommer datoen for udgivelsen af versionen. (07-10-99)
3. linie er din telefons typekode. (NSE-8/9)

*3370# Aktiverer EFR (Enhanced Full Rate) som gør at man får bedre lyd, men
det betyder at batteritiden forsvinder med 5%.

#3370# Deaktiverer EFR (Enhanced Full Rate).

*4720# Aktiverer HFR (Half Rate Mode) som gør ringe kvaliteten ringere, men
forlænger batteritiden med ca. 30%.

#4720# Deaktiverer HFR (Half Rate Mode).

*43# Slå Banke på funktionen til.(her skal du trykke ring op efter koden.)

*#43# Status for Banke på funktionen.(her skal du trykke ring op efter
koden.)

#43# Slå Banke på funktionen fra.(her skal du trykke ring op efter koden.)

*#92702689# Du kommet til en undermenu, som du kun kan komme fra ved at
slukke.










Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408526
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste