Airbag
Fra : Flemming

Dato : 21-01-02 12:17

Min første post her, so be gentle

Fandt lige den her http://www.wired.com/news/gizmos/0,1452,49610,00.html

Tænkte at måske nogle motortosser eller lignende kunne bruge den ?

MVH
Flemming
XJ 600

Fra : Anders Winther

Dato : 21-01-02 14:38

> Min første post her, so be gentle
Så slemme er folk her da heller ikke?! :-]

> Fandt lige den her http://www.wired.com/news/gizmos/0,1452,49610,00.html
>
> Tænkte at måske nogle motortosser eller lignende kunne bruge den ?

Jeg kunne i hvert fald ikke tænke mig at køre rundt med den..
Jeg ved godt at man ikke burde, men jeg køre ofte rundt med en rygsæk på..
Så hvis man har en sådan vest på får man vi revet skuldrene af led..

Mvh.
Anders Winther
XJ600S

Fra : origo@earthling.net

Dato : 21-01-02 14:46

"Anders Winther" <winther@email.dk> wrote in message
> Jeg kunne i hvert fald ikke tænke mig at køre rundt med den..
> Jeg ved godt at man ikke burde, men jeg køre ofte rundt med en rygsæk på..
> Så hvis man har en sådan vest på får man vi revet skuldrene af led..
Pga vindmotstand?
Etter min highside i 180 siste år, vil jeg ihvertfall vurdere bruken av en.
Men det avgjørende blir hvordan den er å kjøre med i høy fart.

JS

Fra : Michael K.S.

Dato : 21-01-02 14:51

On Mon, 21 Jan 2002 14:45:35 +0100, <origo@earthling.net> wrote:

>Etter min highside i 180 siste år, vil jeg ihvertfall vurdere bruken av en.
>Men det avgjørende blir hvordan den er å kjøre med i høy fart.

Jeg har bestemt heller intet principielt imod en airbagvest og når
erfaringerne bliver lidt bedre end for nuværende kunne jeg _sagtens_
være køber til en,talte sidste gang på Herning-messen med en producent
af en vest og det lød slet ikke så tosset.....Men som sagt lidt
praktiske erfaringer først og nogle af børnesygdommene kureret.

-M

Fra : Jens U

Dato : 22-01-02 01:42

Michael K.S. skrev i meddelelsen ...

> [...]
>af en vest og det lød slet ikke så tosset.....Men som sagt lidt
>praktiske erfaringer først og nogle af børnesygdommene kureret.

Hvad med et katapult sæde og en faldskærm på ryggen.

Eneste ulempe er hvis faldskærmen udløser utilsigtet

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-01-02 17:09

Jens U wrote:

> Hvad med et katapult sæde og en faldskærm på ryggen.
>
> Eneste ulempe er hvis faldskærmen udløser utilsigtet

Der er lige en mere: Hvis man kører galt i en tunnel -> Donk!
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Armand

Dato : 22-01-02 18:41

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> Der er lige en mere: Hvis man kører galt i en tunnel -> Donk!

- - - Eller mister baghjulets greb under en heftig nedlægning:
*KNALD - tjup-tjup-tjup* ["slåsmut-slåsmut-slåsmut"] =

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-01-02 20:29

Blå øgler fra Mars tvang Armand til at skrive:

> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> - - - Eller mister baghjulets greb under en heftig nedlægning:
> *KNALD - tjup-tjup-tjup* ["slåsmut-slåsmut-slåsmut"] =

Sikke et syn det kunne være

Fra : Jens Rafaelsen

Dato : 21-01-02 15:00

> [...]
en.
> Men det avgjørende blir hvordan den er å kjøre med i høy fart.

Pointen var vist, at hvis man havde både vest og rygsæk på, så ville
stroppene på rygsækken nok begynde at stramme lidt, når vesten blev
aktiveret.....

Jens
GSX600F
DT175

Fra : origo@earthling.net

Dato : 21-01-02 15:20

"Jens Rafaelsen" <rafa@math.auc.dk> wrote in message
> Pointen var vist, at hvis man havde både vest og rygsæk på, så ville
> stroppene på rygsækken nok begynde at stramme lidt, når vesten blev
> aktiveret.....
Nåja, er man så dum å ta en ryggsekk ovenpå en airbag-vest, så risikerer man
problemer )

JS

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-01-02 17:40

Anders Winther wrote:

> Så slemme er folk her da heller ikke?! :-]

> Jeg kunne i hvert fald ikke tænke mig at køre rundt med den..

Hvis den da ellers blev lidt billigere, så kunne jeg da godt finde på at
købe en! Den er jo heller ikke pokkers tung, 3,3 kg er da til at overleve

> Jeg ved godt at man ikke burde, men jeg køre ofte rundt med en rygsæk på..

*host*-dumt! :-/ Sådan en rem på en rygsæk kan meget let gøre slemme ting
ved din nakke under et styrt :-/ Jeg kørte selv engang med rygsæk, men
droppede det hurtigt da en her i gruppen påpegede faren. Nu bruger jeg
istedet en tanktaske og det er noget der duer! Der kan snildt være to
kasser dåseøl i den Meget praktisk når man skal til træf Jeg brugte
den også som skoletaske da jeg gik på htx, og der blev da gloet en hel del
på den spøjste taske Men overvej lige en tanktaske

> Så hvis man har en sådan vest på får man vi revet skuldrene af led..

Tjaeh, det gør man sikkert også uden vesten :-/
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
En gsxr250 fattigere og 21750,- rigere

Fra : jacob Stegelmann

Dato : 21-01-02 21:55

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Nu bruger jeg
> istedet en tanktaske og det er noget der duer! Der kan snildt være to
> kasser dåseøl i den Meget praktisk når man skal til træf

.... to kasser øl!??!! hvilken type er det du har, hvor har du købt den, og
hvad kostede den?
for det lyder jo som om den har nogle særdeles anvendelige indre dimensioner

> En gsxr250 fattigere og 21750,- rigere

gik den igennem syn i første forsøg?

--
Jacob

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-01-02 22:15

jacob Stegelmann wrote:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> ... to kasser øl!??!! hvilken type er det du har, hvor har du købt den, og
> hvad kostede den?

Tjaeh, nu er det jo bare de der 24-dåsers rammer, men alligevel Den er
svjh. på 24 liter, men kan klappes sammen til 13. Derudover har den en sjov
form for gummibund som sand mv. ikke hænger fast i, hvilket skåner lakken
rimeligt godt.
Det er en Held og jeg gav svjh. 500,- for den hos Leo Mortensen i Gludsted.
Lois.de har en tilsyneladende tilsvarende (uden Held klistermærker) til 79
dm i 2000 kataloget. (best.nr. 10025311)

> for det lyder jo som om den har nogle særdeles anvendelige indre
> dimensioner

Lois' er på 38x23x 15/28 cm

> gik den igennem syn i første forsøg?

Ja, men med en bemærkning om at jeg skulle skifte bøsningen ved
bremsepedale fordi synsmanden mente at der var for meget slør i den. Senere
fandt jeg så ud af at der slet ikke var nogen bøsning, så det kan da være
ligemeget. Det var køberen (og mc-pusheren) ihvertfald enig i, så nu er det
da ikke mit problem længere
Synsmanden brokkede sig ikke over stenslaget med medfølgede hul i det ene
forlygteglas, en bremseskive der var lige på grænsen og en elendig
motorgang pga. karburatoris, så jeg klager nu alligevel ikke
Men nu har jeg da også tjent 1250,- på at køre de 14000 km, hvis man lige
ser bort fra de 2000,- jeg har brugt på dæk, 5000 på ny motor osv. Men
det kan man jo ikke forvente at slippe gratis fra :-/

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 21-01-02 15:09

Den jeg så på Herning messen, var med en snor sat fast til MC'en. Man skulle
blot huske at afmontere den, inden man steg af, ellers..... FLUNK-PUF. Og du
må købe en ny airbag

"Første post" Jamen så velkommen til

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Foo Bar

Dato : 21-01-02 18:55

> Fandt lige den her http://www.wired.com/news/gizmos/0,1452,49610,00.html

Har luret den hos Dainese - og det ser altså ikke så skidt ud endda. Når det
er Daineses R&D center, der beskriver et af deres udviklingsprodukter har
den jo (naturligvis!) en tilbøjlighed til at miste lidt af den kuriøse
pop-smarte 'se-hvor-mærkeligt' attitude som Wired's artikel (efter min ikke
særlig ydmyge mening!) forlener den med. F.eks. har ovenstående firma (nu
har jeg vist nævnt deres navn nok?!) udskiftet wire-træk udløsningen (af
vesten!) med en elektronisk ditto.

Men se selv og bedøm evt. om en 'skulder revet af led' er at foretrække frem
for f.eks. en brækket ryg..?!

Link: http://www.dainese.com/E_Dair_txt.asp

Claus - som til sin glæde ser regnen skylle saltet væk fra vejene..!

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 22-01-02 11:47

tjaa deres simulation ser jo god ud, men hvad sker der med ballonen når den
kurer over jorden ?

så bliver den jo revet i stykker og jeg vil tro luften kan slippe lige så
hurtig ud som den bliver blæst ind.

Lasse

Fra : Tommy Fer

Dato : 22-01-02 12:03

"Lasse Lundberg" <Lasse@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kurer over jorden ?
>
> så bliver den jo revet i stykker og jeg vil tro luften kan slippe lige så

det er jo også meningen den skal tage faldet.. og så dit tøj inden under
tager turen over asfalten

Mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250
http://fer.adsl.dk