Søgning i database
Fra : Ole J. Hansen

Dato : 21-01-02 09:02

Hej NG

Jeg har en opgave jeg ikke kan komme længere med, så derfor denne
forespørgsel:
Min Form_Initialize opretter tekstfelterne på formen, min Form
cmd_find2_Click()
søger i databasen, det får findt når jeg søger på Person_Id der er det
første felt i
databasen, men min opgave er at få søgningen til at søge på Person_fornavn,
er der
en der har en ide på hvordan jeg får den til det.

Private Sub Form_Initialize()
Dim i As Integer

For i = 1 To Data1.Recordset.Fields.Count - 1
Load Text1(I) Text1(I).Width = Text1().Width + 1200
Text1(I).Enabled = True
Text1(I).DataField = Data1.Recordset.Fields(I).Name
Text1(I).Top = Text1(0).Top + i * Text1(0).Height
Text1(I).Visible = True
Next

End Sub

Private Sub cmd_find2_Click()
Dim myrs As Recordset
Dim søgestreng As String

Set myrs = Data1.Recordset.Clone
søgestreng = Data1.Recordset.Fields(Feltnr).Name & " like " & "'" &
InputBox("Søg efter", "find") & "'"
myrs.FindFirst søgestreng
Data1.Recordset.Bookmark = myrs.Bookmark
End Sub

m.v.h
ojh

Fra : Jan Olsen

Dato : 21-01-02 12:40

> Private Sub cmd_find2_Click()
> Dim myrs As Recordset
> Dim søgestreng As String
>
> Set myrs = Data1.Recordset.Clone
> søgestreng = Data1.Recordset.Fields(Feltnr).Name & " like " & "'"
&
> InputBox("Søg efter", "find") & "'"
> myrs.FindFirst søgestreng
> Data1.Recordset.Bookmark = myrs.Bookmark
> End Sub

Hej Ole

Dit problem har så vidt jeg kan se noget med variablen Feltnr at gøre.
Så vidt jeg kan se er værdien af denne 0 (dvs= med første felt i din tabel)
Du skal altså huske at ændre Feltnr, så den svare til det felt du søger på

Jan Olsen

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 21-01-02 16:05

Hej Jan
Jeg er godt klar over, at problemet er Feltnr, men hvorledes sætter jeg den
til 2, når
jeg vil søge i Person_Fornavn, idet dette felt er nr. 2 i databasen.
m.v.h.
ojh