STALKER PROBLEM
Fra : Ronald Benson

Dato : 21-01-02 08:34

I fredag vaskede jeg mit luftfilter i vaskemaskinen. Idag kan min
knallert slet ikke køre. Når jeg køre og giver fuld gas går den ud. Og
kan heller ikke køre stærkt nu. Hvad skal jeg gøre. Jeg fik udskiftet
stemplerne i oktober måned.

Fra : Michael Thomsen

Dato : 21-01-02 08:57

PRøv at tomme karburatoren for vand, eller indstil luftskruen!

Fra : Ronald Benson

Dato : 21-01-02 09:01

"
> PRøv at tomme karburatoren for vand, eller indstil luftskruen!

ka det være noget med at jeg vaskede min luftfilter i vaskemaskinen ved
40 grader og efter det har jeg ikke kørt på den.

Fra : claus

Dato : 21-01-02 15:59

huskede du at skullemidel

Fra : LaLLe

Dato : 21-01-02 13:55

> [...]
> I fredag vaskede jeg mit luftfilter i vaskemaskinen. Idag kan min
> knallert slet ikke køre. Når jeg køre og giver fuld gas går den ud. Og
Hvis du brugte sæbe til at vaske det med er det sikkert fordi det er stoppet
til med sæbe. Gør det vådt og vrid det op. det er nok til at rense filtret

> Hvad skal jeg gøre. Jeg fik udskiftet
> stemplerne i oktober måned.
stemplerne ??? damn har du flere cylindret stalker :)

LaLLe
www.stalkerzone.dk

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 21-01-02 18:27

> [...]
> knallert slet ikke køre. Når jeg køre og giver fuld gas går den ud. Og
> kan heller ikke køre stærkt nu. Hvad skal jeg gøre. Jeg fik udskiftet

nu har du givet det filter olie, ikk??
alternativt kan du bruge kædespray har je g hørt, det skulla ca. have samme
effekt!

--
MVH
Michael Frederiksen

Fra : Ronald Benson

Dato : 21-01-02 18:46

lortet virker stadig ikke. Hvad skal jeg gøre. Kan ikke se de to skruer
på kaburatoren
Nu er der også problemer med tændingen. Kan man "stramme" tændingen. Jeg
skal dreje nøglen helt så tænder min instr. Jeg tror det er en løsforb.

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 21-01-02 19:24

> [...]
> Nu er der også problemer med tændingen. Kan man "stramme" tændingen. Jeg
> skal dreje nøglen helt så tænder min instr. Jeg tror det er en løsforb.

altså hvis ikke du er meget for at skille ad og finde ud af hvordan tingene
virker, eller ikke virker, de så kaldte ahaa oplevelser, synes jeg du skal
kører til din mekaniker eller finde nogen der har lidt forstand på at skilde
den ad...
det man lære mest af er at skilde tingene ad og se hvoradn det virker.
nyhedsgruppen er god rigtig mange ting, men erfaring får man altså ikke

jeg ved godt det virker som om jeg skælder dig ud, men det er bare for at få
dig til at skrue selv..
mht tændingen, så prøv med noget _låse_olie i hullet, ellers så riv
forskjoldet af og se om det er muligt at gøre noget ved låsen!

mht til motoren, så prøv at lukke/spærre delvist for hullet og se om den tar
mere gas. hvis den gør får den for meget luft..
alternativt kan du jo prøve et nyt filter, det koster vel ikke alverden!

--
MVH
Michael Frederiksen

Fra : LaLLe

Dato : 21-01-02 19:54

> [...]
> Nu er der også problemer med tændingen. Kan man "stramme" tændingen. Jeg
> skal dreje nøglen helt så tænder min instr. Jeg tror det er en løsforb.

Det har intet med tændingen at gøre. hvis den kunne køre inden.

Prøv at starte din scoot uden filterelement i. Hvis den starter der er det
fordi den ikke suger nok luft igennem filtret og så er det som jeg tidligere
har sagt sikkert sæbe der sidder i filtret.
Vrid det op i vand

filter olie skulle ikke være nødvendig.

LaLLe
www.stalkerzone.dk

Fra : Ronald Benson

Dato : 21-01-02 21:02

Ok Lalle jeg prøver at rense det igen. Har renset en gang med vand og
sæbe, men det hjalp ikke.
Den starter men ikke med el, men med kick.

Fra : LaLLe

Dato : 22-01-02 14:46

> Ok Lalle jeg prøver at rense det igen. Har renset en gang med vand og
> sæbe, men det hjalp ikke.
> Den starter men ikke med el, men med kick.

Lyder som om dit batteri er færdig = ingen strøm

LaLLe
www.stalkerzone.dk

Fra : Ronald Benson

Dato : 22-01-02 21:33

Skal man stramme alle skruer på filtret. Måske er det derfor. SKAL man
give den en god omgang
filter olie.

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 22-01-02 21:36

> Skal man stramme alle skruer på filtret. Måske er det derfor. SKAL man
> give den en god omgang
> filter olie.

Som LaLLe skriver så er det ikke nødvendigt.. men hvis den har det
oprindeligt ville jeg nok gi' den lidt olie.. evt kædespray, det gør jeg
selv, det skulle have samme klæbende egenskaber

--
MVH
Michael Frederiksen

Fra : LaLLe

Dato : 23-01-02 01:35

"Michael Frederiksen" <chipmaster@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> oprindeligt ville jeg nok gi' den lidt olie.. evt kædespray, det gør jeg
> selv, det skulle have samme klæbende egenskaber

Jeps det skader ikke at den får lidt olie. Men er ikek nødvendigt.

LaLLe
www.stalkerzone.dk

Fra : Peter J

Dato : 29-01-02 20:47

Jeg skyller snavs og andet skidt af filteret med petroleum eller diesel og
derefter giver det en gang filterolie (kædeolie)

Det virker fint på både MC og Scooter

Peter
BWS NG
CBR 1000 F

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 29-01-02 22:08

"Peter J" <Peter_Laila@Get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skyller snavs og andet skidt af filteret med petroleum eller diesel og
> derefter giver det en gang filterolie (kædeolie)
>
> Det virker fint på både MC og Scooter

jep, nu jeg huske, hva'!
jeg har selvfølgelig læst det i DFM..

--
MVH
Michael Frederiksen

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 21-01-02 20:59

"LaLLe" <lalle@mail.dk> skrev i en meddelelse

> filter olie skulle ikke være nødvendig.

Nu kender jeg ikke en stalker, men en SFX vil meget gerne have olie, ellers
får den for meget guf..

--
MVH
Michael Frederiksen

Fra : Ronald Benson

Dato : 22-01-02 21:40

hvad mener du. Altså inde i knallereten eller bare filteret. filteret
vaskede jeg i går
Og vred det godt op med vand. Er det ikke noget med en luft skrue.
sskriv de lige en gang til
TAk

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 22-01-02 21:44

> hvad mener du. Altså inde i knallereten eller bare filteret. filteret
> vaskede jeg i går

der sidder måske sæbe i filteret. det må være det han mener

prøv at fjerne filteret og kassen _helt_ og hold to fingre for hullet så det
er lukket.. tørn motoren et par gange og fjern den ene finger, så der kommer
lidt luft ind. hvis den kan tage mere gas ved at du flytter lidt på
fingeren, er filteret lukket og skal skylles..
ellers så bare skyl det lede filter og vrid det op et par gagne og lad det
tørre..
ellers prøv at blæse gennem det og se om det er til.. eller det er lukket!

> Og vred det godt op med vand. Er det ikke noget med en luft skrue.

Jo, men "luftskruen" er kun fra 0 til 1/4 gas, ca. i mellem området sidder
der enten en dyse eller nål der kan flyttes og fuld gas sidder der en dyse!

--
MVH
Michael Frederiksen

Fra : LaLLe

Dato : 23-01-02 01:37

> [...]
> vaskede jeg i går
> Og vred det godt op med vand. Er det ikke noget med en luft skrue.

hmm scooteren kørte inden du vaskede filtret ikke ????

hvis den gjorde skal du slet ikke røre ved karben jo. SÅ er det IKKE der
problemet ligger.
Det må så være filtret!!!!

LaLLe
www.stalkerzone.dk