Troens forvandlende kraft?
Fra : Erik Larsen

Dato : 20-01-02 23:58

I en artikkel i Udfordringen skriver Bruno Knutzen, Karisma Centeret
København lyder et afsnit således;

Tro Invadere det umulige; -

Hvorfor ikke i dette nye år bryde grænserne i dit liv. Gøre ting, du aldrig
har gjort før, men som udfordrer mørkets rige og fremme Guds rige?
Hvorfor ikke lade 2002 blive et år, hvor dine villeste drømme begynder at se
lyset lyse.
Gør ting, du ikke har gjort før. Tal profetisk. Helbred syge. Vind
mennesker. Lad Guds kærlighed flyde gennem dig.
Søg en indflydelse i det danske samfund og lad Gud give dig kreative ideer,
som betyder, at Guds rige manifestere sig i menneskers hverdag. fordi
tilstande har eksisteret i mange år, behøver det ikke at fortsætte således.
Brugebar tjenereer tjenere, som går for det umulige og tror, at evangeliet
stadig har kraft i sig til at forvandle - ikke bare enkeltmennesker - men
nationener,

~~~~~~~~~~~~~~~~

Det er dog den mest åndsforladte Karismatiker jeg nogen sinde har læst en
artikel af.

Opfordrer man de unge til at hoppe ud på den tynde is, uden sikkerheds net,
uden indlæring af Helligånden, uden at have en tilstrækkelig undervisning om
Nådegaver og brugen af Nådegaverne (hvad de ikke har). Når isen så braser
(og det gør den) står de unge tilbage med storer skuffelser, der meget let
give frafald og spysiske mén resten af deres livet.

Man spøger ikke med ånderne på den måde og slipper godt fra det. Og det kun
fordi en kraftløs åndsforladt blærerøv skal hisse de unge op til noget han
ikke selv formår eller de unge ikke er i stand til af udføre.

Smid den slags "opfordre" ud af menighederne, de skader meget mere end de
gavner.

Erik L

Fra : docjacobsen

Dato : 21-01-02 00:36

Kære Erik L
Jeg er meget enig. Desværre er der mange levebrødspastorer i danske
såkaldte frikirker,
eller de har fået en tjeneste fordi deres far har/havde det !!! Et godt
familienavn
skader ikke på tjenesten.
Jeg mener at en tjeneste skal være fulgt af tegn og undere !!

Guds Fred
Dr. Ole Jacobsen
Missionær og Generalsekretær - Mission Vestafrika

http://www.kandu.dk/

Fra : E.Dalgas

Dato : 21-01-02 13:35

docjacobsen <docjacobsen.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:VnI28.2543$XA5.401432@news000.worldonline.dk...
> Kære Erik L
> Jeg er meget enig. Desværre er der mange levebrødspastorer i danske
> såkaldte frikirker,

Desvære er der endnu flere rygklappere, kritiske ryster, verdslige fortalere
og overåndelige fantaster, tilstede i den danske, såkaldte kristendom. (Det
ene onde, avler jo som regel det andet)

> eller de har fået en tjeneste fordi deres far har/havde det !!! Et godt
> familienavn
> skader ikke på tjenesten.

Nævn et par stykker, der har deres tjeneste fordi deres far havde en ??

> Jeg mener at en tjeneste skal være fulgt af tegn og undere !!

Hvor står det skrevet i Bibelen. Jeg ved udemærket at dette kan udledes fra
flere forhold, men at tegn og undere er en *betingelse for tjeneste* vil jeg
gerne have at vide hvor står ??

> Guds Fred
> Dr. Ole Jacobsen
> Missionær og Generalsekretær - Mission Vestafrika

Hvis tjeneste selvfølgelig er fyldt af tegn og undere, eller hvad ??

--

E.Dalgas

Fra : Erik Larsen

Dato : 21-01-02 21:32

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

Tak for din selvbiografi, den er jeg rystet over at høre, igen?

> [...]
fra
> flere forhold, men at tegn og undere er en *betingelse for tjeneste* vil

Tegn og under, samt frelse af mennesker sker når Gud har velbehag i vore
gøremål, tro og forkyndelse ApG 2 v 42-47 og Heb 4 v 1-5.

Men det forstår du bare ikke Erik D,

Erik L

Fra : E.Dalgas

Dato : 21-01-02 22:01

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:lV_28.1260$Z77.6660@news.get2net.dk...

> "E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Tak for din selvbiografi, den er jeg rystet over at høre, igen?

Hvad er det nu, du prøver at fantasere dig frem til ??

--

E.Dalgas

Fra : Erik Larsen

Dato : 22-01-02 08:07

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> Nævn et par stykker, der har deres tjeneste fordi deres far havde en ??

Fordi alle frikirker har mange af disse "Børnebørn" og du kan selv følge
med, har Jeg tænkt lidt på det og bestemt mig til at nævne kun en,

Jørgen Mortensen København, søn af Kurt Mortensen, Jørgen Mortensen har
aldrig oplevet den udfrielse fra synd og død som hans far, jeg og mange
andre har oplevet, men er gledet lige ind i Apstolsk kirke uden at have
oplevet en frelse eller en stor udfrielses kraft fra Alkohold, Narko, Utugt
eller noget andet form for for mirakler.

I dagligt omtale har vi i mange år sagt at sådanne Prædikanter har Gud til
Farfar.

Erik L

Fra : Erik Larsen

Dato : 21-01-02 21:16

"docjacobsen" <docjacobsen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> familienavn
> skader ikke på tjenesten.
> Jeg mener at en tjeneste skal være fulgt af tegn og undere !!

Ja, lad Gud selv fortælle os hvem der skal prædike hans Ord. Eller med andre
ord, har en prædikant ikke nogle tegn og under med i sin prædiken, så fyr
ham øjeblikligt.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-01-02 21:27

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Ja, lad Gud selv fortælle os hvem der skal prædike hans Ord.
> Eller med andre ord, har en prædikant ikke nogle tegn og under
> med i sin prædiken, så fyr ham øjeblikligt.

"Da sagde nogle af de skriftkloge og farisæerne til ham: »Mester, vi
vil se dig gøre et tegn.« Men han svarede dem: »En ond og utro slægt
kræver tegn, men den skal ikke få andet tegn end profeten Jonas'
tegn.", Matt. 12, 38-39.

Tegn og undere er bestemt ingen entydig bevis for at vedkommende er
sendt af Gud. Efterprøv forkynderens, prædikantens, budskab med Guds
Ord, Bibelen, for at se om det de forkynder, er et sandt eller et
falskt budskab. Apg. 17, 11 giver os en god opskrift.

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Erik Larsen

Dato : 21-01-02 21:35

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil se dig gøre et tegn.« Men han svarede dem: »En ond og utro slægt
> kræver tegn, men den skal ikke få andet tegn end profeten Jonas'

Dum undskyldning fordi du ikke vil have Helligånden med i din kristendom.

> [...]
> Ord, Bibelen, for at se om det de forkynder, er et sandt eller et
> falskt budskab. Apg. 17, 11 giver os en god opskrift.

Det er lige netop farisærenes budskab?

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-01-02 22:08

> Dum undskyldning fordi du ikke vil have Helligånden med i din
> kristendom.

Hvad kender du egentlig til det, om jeg må spørge?

> Det er lige netop farisærenes budskab?

Du vil altså tro på enhver falsk forkynder bare vedkommendes
forkyndelse er fulgt af tegn og undere?

Prøv at læse f.eks.

Matt 24,24: "for der skal fremstå falske kristus'er og falske
profeter, og de skal gøre store tegn og undere for om muligt at føre
selv de udvalgte vild."

Mark 13,22: "for der skal fremstå falske kristus'er og falske
profeter, og de skal gøre tegn og undere for om muligt at føre de
udvalgte vild."

Joh 4,48: "Da sagde Jesus til ham: »Hvis I ikke får tegn og undere at
se, tror I ikke.« "

2. Tess. 2, 9-10: "og han skal komme i Satan kraft, med al løgnens
magt og tegn og undere og med al uretfærdighedens forførelse over for
dem, der fortabes, fordi de ikke tog imod kærligheden til sandheden,
så de kunne blive frelst".

En falsk forkyndelse der ledsages af store tegn og undere bliver ikke
derved til en sand forkyndelse. - Men det tror du jo åbenbart at den
gør!

Fra : Erik Larsen

Dato : 21-01-02 23:13

> Hvad kender du egentlig til det, om jeg må spørge?

Fordi du altid skriver ud fra den vinkel, at under og tegn er fra den onde,
og Gud ikke kan gøre undergerninger.

> Du vil altså tro på enhver falsk forkynder bare vedkommendes
> forkyndelse er fulgt af tegn og undere?
>
> Prøv at læse f.eks.

Tak for skriftstederne; de er måske Bibelsk for dig og også for mig, men jeg
læser lidt mere så omhandler "under og tegn" nemlig at Gud har i sin
barmhjertighed skænket os Helligånden og følgende Nådegaver. Der er en
Nådegave til at helbrede og en til at udføre undergerninger 1 Kor 12 v 9-10,
Derforuden siger Jesus selv at vi skal gøre stører gerninger end han har
gjort, Joh 14v12

Kære Andreas! alle dine skrifter om falskhed og falske profeter interessere
mig ikke, jeg prøver ikke at finde løgnen.

Derimod vil jeg gerne finde den mand der kan gøre de tegn og under der
følger med sandheden og Guds Nådegaver, de tegn og under Gud står bag ved,
fordi jeg prøver på at finde sandheden i den Herrer Jesus Kristus.

Men det kræver først at man acceptere Nådegavernes tilstedeværelse; Kære
Andreas!

> En falsk forkyndelse der ledsages af store tegn og undere bliver ikke
> derved til en sand forkyndelse. - Men det tror du jo åbenbart at den
> gør!

Det er der vel ingen der påstår eller diskutere her på "troens kraft
forvandler".

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-01-02 08:36

> "Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> skrev:

[ ... ]

> Fordi du altid skriver ud fra den vinkel, at under og tegn er
> fra den onde, og Gud ikke kan gøre undergerninger.

Tja, læse hvad man skriver, kan du åbenbart ikke, - for jeg har aldrig
nogen sinde skrevet ud fra den vinkel at undere, mirakler og tegn er
fra den onde, eller at Gud kan, eller ikke gør, mirakler. Hvorfor
prøver du ikke at læse hvad det egentlig er jeg skriver?

[ ... ]
> Kære Andreas! alle dine skrifter om falskhed og falske profeter
> interessere mig ikke, jeg prøver ikke at finde løgnen.

Nej, det er da klart at sådanne klare skriftsteder ikke interesseret
dig, for så ville din falske tro og falske lære blive afsløret. Tegn
og undere *ALENE* er ikke noget bevis på at en person forkynder
sandheden. Heller ikke at vedkommende praktiserer et uforståeligt
kaudervælsk sprogudgydelse. Læs Apg. 17, 11 og se hvilken målestok der
bruges til at afgøre om en forkyndelse er sand eller falsk lære.

Fra : Erik Larsen

Dato : 22-01-02 14:49

> [...]

> kaudervælsk sprogudgydelse. Læs Apg. 17, 11 og se hvilken målestok der
> bruges til at afgøre om en forkyndelse er sand eller falsk lære.

Som du dog kan klippe efter hvad du finder bedst???

Jeg skrev også;----

Citat;
Derimod vil jeg gerne finde den mand der kan gøre de tegn og under der
følger med sandheden og Guds Nådegaver, de tegn og under Gud står bag ved,
fordi jeg prøver på at finde sandheden i den Herrer Jesus Kristus.

Det undgik du meget elegant fordi du aldrig har set et eneste undergerning
som er fra Gud.

~~~~~~~~~~~

Men svar mig på to spørgsmål;

1)
Når folk kommer og fortæller at Jesus har sat dem fri fra Narko, Sprit og
har helbret dem fra kraft, er det så Satan eller Jesus der har udføret disse
undergerninger????

2)
Er Nådegaven til at helbrede og Nådegaven at udføre undergerninger
(1 Kor 12v9-10) fra Gud eller Satan???

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-01-02 15:09

> "Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> skrev:

> Som du dog kan klippe efter hvad du finder bedst???

Nej, men jeg citerer kun lige så meget, eller lidt, at det kan ses
hvilket udsagn jeg kommenterer på. Der er jo ingen grund til at citere
hele, eller stort set hele, foregående indlæg, - det har jeg jo læst.
Derfor er det god netikette kun lige akkurat at citere den/de få
sætninger der er nødvendige for at kunne se hvad der bliver svaret på
og til hvem

> Jeg skrev også;----
>
> Citat;

Ja, det har jeg læst, så hvorfor gentage det!

[ ... ]
> Det undgik du meget elegant fordi du aldrig har set et eneste
> undergerning som er fra Gud.

Nej jeg undgik ikke, - og jeg har set masser af mirakler fra Gud, også
i mit eget liv. Der er ting jeg er blevet helbredt for, og der er ting
Han har valgt ikke at helbrede mig for, - og jeg har set Hans store
velsignelse i begge dele.

> [...]
> Når folk kommer og fortæller at Jesus har sat dem fri fra Narko,
> Sprit og har helbret dem fra kraft, er det så Satan eller Jesus der

Det kommer jo an på om disse tegn er fulgt af en sand eller falsk
forkyndelse.

Du ved vist ikke noget om hvilket liv jeg har levet inden Jesus blev
Herre og Frelser i mit liv! Jeg har nok oplevet mere end langt de
fleste på det område, og der findes nok ikke mange ting jeg ikke har
prøvet eller har udsat mig selv for, hvad den slags ting angår.

> 2)
> Er Nådegaven til at helbrede og Nådegaven at udføre undergerninger
> (1 Kor 12v9-10) fra Gud eller Satan?

Det kommer jo an på om de følges af en sand eller falsk forkyndelse.

Om så en udførte nok så mange helbredelser, og talte nok så meget i
tunger, samtidig med at vedkommende forkyndte en falsk Kristus, ville
jeg ikke have tillid til at denne person havde sine "kræfter" som en
nådegave fra Helligånden. Også Djævelen udfører store mirakler for at
føre selv de udvalgte vild.

Prøv forkynderens gerninger og forkyndelse med ordet, for at se og
fastslå om de er sendt af Gud eller Guds modstander. Føres der en
falsk forkyndelse, så hjælper mirakler og tungetale intet.

Men den slags forstår du dig jo åbenbart ikke på. Du tror jo
tilsyneladende enhver "ånd" uanset om den er fra Gud eller ej, uanset
hvad der forkyndes, blot der tales i tunger, man vælter skrigende om
på gulvet, eller falder sammen i hysterisk krampelatter, laller rundt
som en besat, - osv.

Få dig dog et sundt forhold til Jesus i stedet for dette hysteriske
lalleri, du gør dig til talsmand for.

Fra : Erik Larsen

Dato : 22-01-02 16:43

> [...]
> i mit eget liv. Der er ting jeg er blevet helbredt for, og der er ting
> Han har valgt ikke at helbrede mig for, - og jeg har set Hans store

Det vil sige, når du oplever mirakler er det fra Gud er det fra Gud, men når
jeg ser ca 5-6000 mennesker blive væltet i Åndens magt, helbredt for
alkoholmisbrug se Gud gøre store ting og under, uddrive ånder fra besatte så
er det falske profeter og Satans værk?

Du har set velsignelser i de sygdomme Jesus er blevet slået for ( pisket)???
kan du uddybe dette ???

Klip;;;;;;;------------------

> Få dig dog et sundt forhold til Jesus i stedet for dette hysteriske
> lalleri, du gør dig til talsmand for.

Kære Andreas; jeg er udvalgt af Gud, genfødt af Gud og lever for at fortælle
mine oplevelser med Herren.

Hvem er du??

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-01-02 17:00

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> [...]
> jeg ser ca 5-6000 mennesker blive væltet i Åndens magt, helbredt for
> alkoholmisbrug se Gud gøre store ting og under, uddrive ånder fra

Det er jo slet ikke det jeg skriver! - Men mangler den sande
forkyndelse, så der i stedet foregår en falsk forkyndelse, DA er
miraklerne ikke fra Gud. Miraklerne i sig selv er ikke et tegn på at
forkynderen er sendt af Gud. Fatter du NU hvad jeg skriver

> Du har set velsignelser i de sygdomme Jesus er blevet slået for (
pisket)???
> kan du uddybe dette ???

Ja, jeg er også blevet rigt velsignet gennem den situation jeg er
bragt i på grund af de sygdomme jeg ikke er blevet helbredt for. - Men
noget sådant fatter du vel heller ikke i din mirakkelfiksering!

Fra : Marina Norling Jørge~

Dato : 22-01-02 18:52

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:IMf38.104$EU.3067@news.get2net.dk...
> Kære Andreas; jeg er udvalgt af Gud, genfødt af Gud og lever for at
fortælle
> mine oplevelser med Herren.
>
> Hvem er du??

Ja - (Undskyld jeg forstyrrer) - jeg kan se ud fra ovenstående citat, at du
må være Erik - Jeg mangler et fornuftigt bud på hvordan man kan genkende
Guds stemme i en anden tråd (Gud opflammer håbet) og derfor vil jeg bede
netop dig om at komme med et bud. Hvis du har et par minutter til at læse
tråden igennem, ville jeg være meget tilfreds. Indtil videre har jeg kun
fundet et par kommentarer til den vanskelige sag med den kristne
abortmodstander, men jeg ville helst have haft et fornuftigt bud på hvordan
man i almindelighed kender Guds stemme.

Det er måske et umuligt spørgsmål, men jeg leder alligevel efter et svar af
en eller anden slags.

Marina

Fra : Erik Larsen

Dato : 22-01-02 21:54

"Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> man i almindelighed kender Guds stemme.
>
> Det er måske et umuligt spørgsmål, men jeg leder alligevel efter et svar

Der er overhovedet ikke et underligt spørgsmål og det har undret mig at kun
få har bragt det på banen gennem tiden. Jeg har, oplever at Gud taler på
forskellige måder og jeg vil give dig nogle eksempler.

Engang jeg skulle forlade Sydafrika for at rejse til Danmark havde jeg købt
noget tøj en Video med tilhørende TV på afbetaling. Jeg bestemte mig til at
rejse uden at betale min gæld for pengene kunne bruges andre steder under
rejsen. En af de sidste dage inden afrejsen havde jeg det meget elendigt, og
om aftenen da jeg sad i mit bad kom der en nedtur i størelsesordningen 13 ud
af 12. Da jeg skreg til Herren om hjælp, > Hængte tøj, Video og TV midt i
badeværelset som på en tøjsnor <, Jeg hørte ikke Herren sige et ord, men da
jeg råbte " Ja-Ja; jeg skal nok betale det" var alt klar og godt, nedturen
var forbi og tøjet, Video og Tv'et blev betalt.

En gang sagde Gud til mig; Gå hen og sig til NN "bla-bla-bla-bla", men jeg
mente det ikke var mit problem så jeg gik ikke til NN og sagde "
bla-bla-bla-bla". Siden har jeg fortryt jeg ikke gik hen til NN, for i 2½ år
plagede det mig hver dag at jeg ikke sagde det til manden. På et landstævne
i Mariager var NN en af talerne, så jeg talte med en med kristen om
problemet. Og blev enige om at hvis jeg fik en mulighed skulle jeg sige "
bla-bla-bla-bla" til NN. ½ time efter stod jeg i mad køen og hvem tror I der
kom brasende ind i køen lige foran mig for at få en kniv og gaffel der lå på
boret hvor jeg stod, Ja rigtigt det var NN, som jeg så fik en afklaring med.
Efter 2½ år havde jeg fred igen.

Jeg har haft nogle profetier, som er kommet i form af hurtige og voldsomme
hjerteslag og så pludselig køre tankerne rundt i hovedet uden megen fornuft,
hvorefter jeg har sagt det der lå nærmest på tungen.

Jeg husker engang hvor jeg sagde " mit barn du har grædt til mig i bøn og
jeg har hørt dig og vil befri dig fra din frygt ", men efter mødet før
kaffen skulle jeg af sted for at nå toget hjem. Nogle dage senere kom en
ældre mand og fortalte at han havde lidt af frygt når han var alene hjemme,
men Herren har sat ham fri fra sin frygt.

Noget jeg ikke har forståeter; nogle gange får jeg lyst til at gøre et eller
andet.

Jeg fik lyst til at besøge en ældre dame som jeg troede lå på sygehuset og
gik der forgæves, men jeg vidste nogenlunde hvor hun boede og kørte til
hindes hjem for første gang. Straks da jeg trådte ind i lejligheden fik jeg
en spartel stukket i hånden og besked om at skrabe tapetet af vægen. Hvor
jeg dog undrede mig over denne modtagelse. Flere af pinsevækkelsens
fremstående kom for at høre til damens velbefindelse, og da en af dem fik
mig at se sagde han, at Erik ikke skulle være her. Damen stejlede til min
overraskelse og sagde " Vi har bedt Gud om at sende en der kunne skrabe
tapetet af, for vi magter det ikke, derefter kom Erik og ringede på"

En gang i London drev jeg rundt for at få tiden til at gå, Råbte en svensk
dame til mig " Hallo-Hallo De der, kan De hjælpe mig med at finde hen til
"XXX"." og jeg sagde tilbage " jeg skal prøve". Damen fortalte at hun ikke
kunne finde vej og hun havde bedt til Gud om at sende en der kunne forstå
Svensk, for hun talte ikke Engelsk.

Tre gange har jeg holdt en slags foredrag uden selv at have hørt det, intet
har jeg kunne huske bag efter.

Under et byrådsvalg havde børn drukket øl og smadret flaskerne på gaden
foran skolen, stod jeg op for at tale imod at børn på 13-14 år kan købe øl
hos Grillbaren kl. 22, samtidig med de har fest på skolens ungdomsklub. Jeg
husker begyndelsen og enden af talen og i særdeleshed stilheden medens jeg
gik hen for at tage plads igen. Borgmesteren brød tavsheden og sagde " Der
kan vist ikke siges mere om den ting".

For 11 år siden medens jeg arbejdede i Hamburg, var jeg plaget af min
fraskildtekone, hele tiden kørte det rundt i hovedet på mig. Det endte med
at jeg sad på havnen i Hamburg og skrev et brev til hende. Hele tiden
fortalte jeg Gud at det ikke var rigtigt at opsøge hende fordi hun er gift
med en københavner og bor der nu. 3 uger senere havde ex-konen været i
forbindelse med min moder og bed mig om at ringe til hende når jeg kom til
Danmark.

Efter en uges fasten ringede jeg til hende og vi blev enig om at mødes på
Rådhustrappen i København. Ex-eren havde til min overraskelse taget hendes
mand med. Vi sad på bænken medens jeg skulle forklare mig, men jeg blev væk
og husker ikke en lyd af hvad jeg fortalte hende og manden. Da hun rejste
sig og gik nogle skridt frem så jeg en stor virvelvind flyve ind i hende, og
det tog på forståelsen af hvad der foregik. Efter et farvel kørte jeg til
Holbæk, men jeg var nede i kælderen og vil nærmest betegne min tilstand
bagefter som sindssyg.

Gud havde sagt til mig for 11 år siden, at den lejlighed hun havde dengang
ville blive taget fra hende og den nye mand vil forlade hende og ikke mindst
Gud sagde han vil frelse hende for at total genoprette mig og Gud mener at
hun tilhøre mig da jeg var hendes første mand. Lejligheden er revet ned
(helt ned) og manden er ikke rejst, men det er hun rejst fra ham og bor
alene. Jeg tror i dag på at hvirvelvinden var Helligånden som vil føre hende
til frelse og når det sket har Herren endnu engang bevist at han står ved
sit Ord.

Gud taler hele tiden til os på mange måder, men Gud taler altid til dit
hjertet, til den indre ånd i mennesket. Gud taler aldrig til din forstand
som absolut kun vil bedrage dig. Det er derfor mange gamle kristne siger om
prædikanter, " de trænger til at få deres tro sænket 30 cm.".

Jeg håber disse eksembler kan bruges er hvad du spurgte om?

Erik L

Fra : Willy Brochs

Dato : 22-01-02 20:44

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i melding

> [...]
> undergerninger????
>
> 2)
> Er Nådegaven til at helbrede og Nådegaven at udføre undergerninger

Er Benny Hinn velsignet med nådegaver fra Gud, eller er han en verdens
showman?
Benny Hinn har nettopp en "forkynnelse" som følges av "tegn og under," men
fri og bevare meg fra denne mannens bedragerske opptredener.
Jeg håper her er flere som har fått øynene opp for disse menn fra
trosbevegelsen.
Willy Brochs

Fra : Erik Larsen

Dato : 22-01-02 21:58

"Willy Brochs" <wbrochs@online.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> fri og bevare meg fra denne mannens bedragerske opptredener.
> Jeg håper her er flere som har fått øynene opp for disse menn fra

Det var Benny Hinn der talte Guds Ord da jeg blev døbt i Helligånden først i
firserne, men hvad han laver i dag ved jeg ikke. Men Gud fortryder ikke sine
nådegaver.

Erik L