Dell eller Compaq Server
Fra : Lars Klostergaard Pe~

Dato : 20-01-02 22:10

Hej

Jeg står og skal købe en server til omkring 80.000 kr. som skal håndtere
billeddatabase og fildatabase. Jeg er i tvivl om jeg skal købe en Dell eller
Compaq.

Er der nogen som har erfaringer med disse producenter.

Lars Klostergaard Pedersen
larsped@get2net.dk

Fra : Flemming Riis

Dato : 21-01-02 22:51

"Lars Klostergaard Pedersen" <larsped@get2net.dk> wrote in message

> [...]
eller
> Compaq.
>
> Er der nogen som har erfaringer med disse producenter.

Du sprøger på en sjov måde, har du ikke nogle krav den skal overholde
fremfor at vælge et mærke og en pris ?

Fra : Hans Pedersen

Dato : 22-01-02 11:13

On Sun, 20 Jan 2002 22:10:15 +0100, "Lars Klostergaard Pedersen"
<larsped@get2net.dk> wrote:

>Jeg står og skal købe en server til omkring 80.000 kr. som skal håndtere
>billeddatabase og fildatabase. Jeg er i tvivl om jeg skal købe en Dell eller
>Compaq.

Ufatteligt bredt spørgsmål, du der stiller. Men mine erfaringer
siger at man får væsentligt mere for pengene ved Dell end Compaq.
Grunden hertil skal muligvis findes i, at man altid handler direkte
med Dell, hvorimod Compaq-maskiner, HP, osv. ofte bliver solgt af en
eller anden forhandler, der skal tjene penge på hardwaren.

Kvalitetsmæssigt har jeg INTET at sætte op mod Dell.

--
Hans Pedersen
http://h2ns.dk | ICQ# 9178476

Fra : Bruun

Dato : 23-01-02 11:04

Hejsa,
> [...]
eller
> Compaq.
>
> Er der nogen som har erfaringer med disse producenter.

Hvad med Sun Microsystems? Sådan en lille lækker Enterprise 450 med et godt
RAID system eller noget andet?

Skal det være til Wintendo eller UNIX?

Mvh Kim Bruun

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 23-01-02 11:14

---------
> Hvad med Sun Microsystems? Sådan en lille lækker Enterprise 450 med et godt
--------------
Does not compute.
--
Lars Balker Rasmussen                  "S.M.R.T."

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-01-02 11:24

On Wed, 23 Jan 2002 11:04:18 +0100, "Bruun"
<dikkedarer@hotmail.com> wrote:

> Hvad med Sun Microsystems? Sådan en lille lækker Enterprise 450
> med et godt RAID system eller noget andet?

Kan man få E450 billigere end 20 k$ (plus monitor, keyboard,
diske etc)?

-A

Fra : Bruun

Dato : 23-01-02 11:46

Hejsa,
"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Kan man få E450 billigere end 20 k$ (plus monitor, keyboard,
> diske etc)?

Ok fair nok :) - Det var bare en ide. Men hvad så med en 250'er til en
startpris på 8k$

Mon ikke Sun er til at snakke med... De er vist ved at være sultne efter
kunder :))

Måske softwaren kommer til at koste en del. Men hvis der var mulighed for
det, så ville jeg hellere vælge en Sun fremfor en Compaq.

Mvh Kim Bruun

Fra : Jacob Kaagaard

Dato : 23-01-02 11:54

"Bruun" <dikkedarer@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Måske softwaren kommer til at koste en del. Men hvis der var mulighed for
> det, så ville jeg hellere vælge en Sun fremfor en Compaq.

Hvorfor vælge Sun ??

Mvh
Jacob

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-01-02 11:55

On Wed, 23 Jan 2002 11:54:00 +0100, "Jacob Kaagaard"
<jacob@kaagaard.com> wrote:

> Hvorfor vælge Sun ??

Det er Godt(TM).

-A