Risengrød igen igen
Fra : Margot Martensen

Dato : 20-01-02 22:04

Prøv at lave risengrød i en kogepose.Følg den sædvanlige opskrift for
risengrød i gryde, men hæld ingredienserne i en kogepose i stedet. Læg
kogeposen i en gryde med vand. Når vandet koger, følges tiden for
kogning i gryde.

Man slipper for mælk der koger på, bakterievækst som ved høkasse metoden
(som jeg ellers altid tidligere har brugt) og rengøringen er minimal.

Hilsen

Margot

Fra : Erna Andersen

Dato : 21-01-02 10:10

"Margot Martensen" .36760@mygate.mailgate.org...
> [...]
> risengrød i gryde, men hæld ingredienserne i en kogepose i stedet. Læg
> kogeposen i en gryde med vand. Når vandet koger, følges tiden for

Det var en sjov ide !

> Man slipper for mælk der koger på, bakterievækst som ved høkasse metoden

Hvis du følger høkassemetoden rigtigt, er den god nok: Grøden skal koges
igennem efter at have stået i høkasse/ dyne/. "Igennem" betyder at også det
inderste i risene skal have 100 gr.

Hilsen Erna