geforce problem?
Fra : Sørensen

Dato : 20-01-02 18:47

Nu er jeg ved at være træt af det. En ny pc, et nyt operativsystem (XP
home) - og så skal man alligevel finde sig i konstante "frysninger" og
efterfølgende reboots.
Men at dømme efter nogle af beskederne ar det med grafik kortet at gøre. Det
er et Geforce 2 mx 100/200. Beskederne har bl.a. lydt på: "Enhedsdriveren
sad fast i en uendelig løkke" og "Skærmdriveren til NVIDIA Geforce 2 mx
100/200 er muligvis årsagen til at systemet bliver ustabilt" osv.
Hvad kan jeg gøre, for at undgå disse breakdowns?
P.Sørensen
--
1400 mhx AMD, 512 mb ram, 30 GB HD, Windows XP home (da), IE+OE 6.0.

Fra : Bo

Dato : 20-01-02 21:08

"Sørensen" <ps@vestnet.dk> skrev i en meddelelse
> er et Geforce 2 mx 100/200. Beskederne har bl.a. lydt på: "Enhedsdriveren
> sad fast i en uendelig løkke" og "Skærmdriveren til

Kan desværre ikke hjælpe dig, vil da glæde mig til en løsning for jeg har
samme problem.
T-bird1200
gf2 gts
win xp
den fryser ved spil, og gerne med divers forskellige meldinger, såsom den
med uendelig løkke.

Bo

Fra : enn

Dato : 20-01-02 21:09

Er kortet OC ?

Hvis ja så prøv at køre uden OC

Fra : Sørensen

Dato : 20-01-02 21:33

sorry, men hvad er OC??
Sørensen

Fra : Hellfire

Dato : 20-01-02 23:04

"Sørensen" <ps@vestnet.dk> wrote in message
> sorry, men hvad er OC??
> Sørensen

OC står for (O)ver(C)locking, altså man ændrer på hastigheden af kerne/RAM
på grafikkortet (eller CPU, RAM på bundkort.........). Mange gange er det
sådan noget som Fast Writes, AGP Read Burst og lignende funktioner i BIOS,
som skaber problemerne. Hvilket bundkort har du? Det kunne også tænkes, at
driverne til chipsættet på dit bundkort kunne trænge til at blive
opgraderet.

Fra : Sørensen

Dato : 20-01-02 23:41

Bundkortet er DFI AD72 SC/SN - chipssæt VIA KT266/A - og jeg har IKKE
overclocked noget som helst. Men om dette er den rigtige driver til pgl.
bundkort aner jeg ikke. Måske er der en med forstand på disse ting, der kan
checke det..?
Sørensen

Fra : Lars Krag

Dato : 20-01-02 21:22

> [...]
> 100/200 er muligvis årsagen til at systemet bliver ustabilt" osv.
> Hvad kan jeg gøre, for at undgå disse breakdowns?

Du har det, der er kendt som "infinite loop problem", eller som du selv
skriver "uendelig løkke" på godt dansk. Læs mere om det, og forskellige
løsningsforslag her: http://www.viaarena.com/?PageID=64

Lars

Fra : Jens

Dato : 20-01-02 22:47

> [...]
> P.Sørensen
> --
> 1400 mhx AMD, 512 mb ram, 30 GB HD, Windows XP home (da), IE+OE 6.0.

Jeg havde samme problem, det blev løst ved at sætte AGP til 1x hved hjælp af
Power Tools www.jv16.org

VH Jens

Fra : Sørensen

Dato : 21-01-02 00:43

Okay, jeg har downloaded pgl. program. Kan ikke lige se, hvor man kan gå ind
og gøre, som du foreslår??
og desuden: Har det nogen andre konsekvenser at pille ved AGP settings? Hvad
bruges de til?
Tak - SØrensen

Fra : Jens

Dato : 21-01-02 08:50

"Sørensen" <ps@vestnet.dk> wrote in message
> Okay, jeg har downloaded pgl. program. Kan ikke lige se, hvor man kan gå
ind
> og gøre, som du foreslår??
Undskyld, forkert program. Det er GeForce Tweaker du kan hente her
http://www.geforcetweak.com/

Fra : Jan Ransdam

Dato : 20-01-02 23:08

Hej

Nu skriver du ikke hvilken driver du anvender men ud fra dine problemer
at dømme kan det næsten kun være 23.11. Prøv med version 23.12 der
findes flere steder ude på nettet - den løste mine problemer.

AMD 1600XP (1400MHz@1500MHz), Win XP Pro, Daytona GF3 TI200

Hilsen
Jan

Fra : Sørensen

Dato : 20-01-02 23:45

Hmm, jeg ser hverken 23.11 eller 23.12 nogen steder? Det eneste jeg kan
finde ang. drivere under skærm, avanceret osv., er 2 stk i sys32
biblioteket, nv4.sys samt nv4.dll...?

Fra : Jan Ransdam

Dato : 21-01-02 15:33

Hej

Her er en link til diverse Nvidia drivere incl. 23.12:

http://www.warp2search.net/download.php?op=viewsdownload&sid=9

mvh
Jan

Fra : GearUP

Dato : 21-01-02 10:07

Okay lyder ikke til at du får meget hjælp..............

Gå til http://www.tweak.dk/nvidia-wxp.php og download driver til dit
skærmkort, prøv dig frem med disse Ver. 23.11 og Ver. 21.83, ( 23.11) ligger
under Nvidia, de lægger sig som exe fil i dit downloadbibl, og alt du skal
gøre er at trykke på din downloaded fil så kører det hele
automatisk............. XP kan bedst lide disser drivere med nyeste Open
GL...........
Skal du have noget fart på, skal du en tur i bios, hvis du kan........ Med
de 512MB ram du har kan du med fordel sætte AGP teksture til
128MB............. og AGP x4, hvis dit skærmkort understøtter det, ellers
x2, ...............kører selv med XP pro, og 23.11 og der virker fint

GearUP

Fra : Sørensen

Dato : 21-01-02 11:36

tak for svaret. Jeg har nu downloaded og installeret 23.11 driveren - og det
ser ud til at virke (fjerner den selv ikke-brugte drivere?)
Og jeg har downloaded og installeret Geforcetweak programmet, og deri sat
AGP til x4.
Men den med AGP texture til 128 mb -den kan tilsyneladende ikke sættes i
Geforcetweak, så der skal jeg vel ud i bios`en selv.
Kan du evt. give mig en step-by-step vejledning til dette?
Jeg kan oplyse, at på skærmkort fanebladet siger den "Bios opløsning
3.11.0008...?
hilsen P.Sørensen

Fra : Sørensen

Dato : 21-01-02 11:39

Tilføjelse: Noget andet er, hvordan ved jeg, om kortet kan klare 4x agp? Jeg
har pt. valgt det, som sagt, og den er da ikke brudt ned!!
Men kan jeg gå ind et eller andet sted og checke dette? Kortet er som
tidligere nævnt "GeForce 2 Mx100/200".
Sørensen

Fra : GearUP

Dato : 21-01-02 13:33

Hvis det virker med 23.11 driver, så lad det blive ved det. Har du ikke før
rodet med BIOS, så lad være, med mindre ingen andre ting virker!!!!!!!! Når
man installerer nye drivere ligger de gamle bare i dit systembibl, så lad
dem endelig være og de fylder ikke noget. Har man købt en skodcomputer fra
Siemens, IBM, Compact, kan man have en BIOS hvor man ikke kan indstille ret
meget (håber ingen læser dette) ......Men ellers, Start PC, og tryk på
"del" så frakommer en blå skærm........Her er adgang til alt såsom harddisk,
og mange andre finnurligheder, Husk får du trykket på noget og ikke kan
huske hvad er stod, så exit og nej til "save"..........find en af de sider
hvor der står nogen med "AGP" .... der vil være en med "AGP teksture" og man
kan her med "page up" og "page Down" vælge om det skal være
2,4,8,16.........128MB, hvis du finder den og kan sætte den til 128MB, gør
du det,,,,,,,,, trykker på "Esc" så er du tilbage til hovedmenu og exit og
yes for at "save"

AGP x4 sætter du ligeledes i BIOS, men sæt den til 2x, hvis du kan, på 4x
bruger du bare mere strøm og hastigheden er kun 1 - 2 % mere.

Dit kort klare AGP x 4, har checket tilsvarende kort inde hos
www.edbpriser.dk og fandt ingen der have mindre.

God fornøjelse
GearUP

Fra : Óðin

Dato : 21-01-02 11:57

> [...]
> P.Sørensen
> --
> 1400 mhx AMD, 512 mb ram, 30 GB HD, Windows XP home (da), IE+OE 6.0.

Det lyder som problemet med 23.11-driverne fra NVidia. Har du dem
installeret ? Eller evt. 21.83, som der iflg. Viahardware.com, også kan være
problemer med. De laver på visse systemer den uendelige løkke.

Mvh.

/Óðin