Amadeus
Fra : Martin Møller

Dato : 20-01-02 18:25

I aften sender DR2 Milos Formans Oscarvindende film om Wolfgang Amadeus
Mozart.
I mine øjne en fantastisk film. Og samtidig en perfekt måde at undgå
Stargate på Tv2 på.

Klokken 20.25.

--
Mvh. Martin

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 20-01-02 18:42

Martin Møller skrev:

> I aften sender DR2 Milos Formans Oscarvindende film om Wolfgang
> Amadeus Mozart. I mine øjne en fantastisk film.

Tak for tippet! Amadeus er ubestridt min yndlingsfilm - og jeg har den
da også på dvd, men i en irriterende flipper-version, hvor skiven skal
vendes undervejs.

"There are simply too many notes! That's all! Just cut a few and it will
be perfect." er efter min mening filmens højdepunkt. (Angiveligt har
kejseren også udtalt dette i virkeligheden.) Jeffrey Jones er simpelt
hen aldrig set bedre end i denne film, og også F. Murray Abraham er
fabelagtig.

En storslået film, som kun kan anbefales til alle musikelskere.

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Martin Møller

Dato : 20-01-02 19:01

"Peter Bjerre Rosa" wrote:

> Tak for tippet!

Det var så lidt!

> Amadeus er ubestridt min yndlingsfilm - og jeg har den
> da også på dvd, men i en irriterende flipper-version, hvor skiven skal
> vendes undervejs.

Amadeus er helt klart også højt på min liste af yndlingsfilm, og jeg har
selvfølgelig planer om at anskaffe den på DVD. Men det er selvfølgelig
aldrig så rart med de flipper-udgaver. Kan man mon finde filmen på Region 1
eller 2 uden flip?

> En storslået film, som kun kan anbefales til alle musikelskere.

Absolut!

--
Mvh. Martin

Fra : Mikkel Winther

Dato : 20-01-02 19:15

"Martin Møller" <martin@NOGODDAMNSPAMsophusmedical.dk> wrote in message

> [...]
> selvfølgelig planer om at anskaffe den på DVD. Men det er selvfølgelig
> aldrig så rart med de flipper-udgaver. Kan man mon finde filmen på Region

Jeg havde den på region 2 uden flip, så den findes altså.

m.

Fra : Zeki

Dato : 20-01-02 21:07

Playtime og Blockbuster har den på tilbud til 99,- kr, i en non-flipper Reg2
med lækker 5.1 lyd . Jeg ved ikke om den er blevet udsolgt i de enkelte
butikker.

Zeki

Fra : Jakob Madsen

Dato : 20-01-02 21:41

> Playtime og Blockbuster har den på tilbud til 99,- kr, i en non-flipper
Reg2
> med lækker 5.1 lyd . Jeg ved ikke om den er blevet udsolgt i de enkelte
> butikker.

Den kan også købes til £6.99 hos DVDStreet

http://www.dvdstreet.infront.co.uk/Show.jhtml?prod_id=10248329

--
mvh:// Jakob Madsen / http://zoidberg.dk

Fra : Martin Møller

Dato : 20-01-02 23:07

Lige et par yderligere kommentarer:

Udover at denne film er en fremragende skildring af det, der nok må være et
af verdenshistoriens største spild (her tænker jeg på det, at man nedgører
og bekæmper en mand med en sådan genialitet), så var det flot at DR2s
speaker undlod at snakke indover rulleteksterne, som kendt fra TV2. Dermed
kunne man lige få de sidste fantastiske toner af Mozarts musik med.

Godt gået!

--
Mvh. Martin

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 20-01-02 23:10

On Sun, 20 Jan 2002 23:06:36 +0100, "Martin Møller"
> [...]

>speaker undlod at snakke indover rulleteksterne, som kendt fra TV2. Dermed
>kunne man lige få de sidste fantastiske toner af Mozarts musik med.

Jeps og så er den film bare fantastisk dejlig
En ren klassisker.
Morten
bowman@stofanet.dk