Skærme
Fijala 3554
AOC opdateringshastighed?
Fra : Sørensen

Dato : 20-01-02 18:26

Mit system fryser ofte, og jeg prøver på at finde ud af hvorfor. Har netop
læst, at opdateringshastigheden ikke må sættes højere, end skærmen er
beregnet. til (jeg har ellers sat den til 100)
Men hvordan finder jeg ud af hvad skærmens begrænsning er? I manualen nævnes
"scanning frequency" - er det det, jeg er ude efter? Og i så fald hvilket
tal, for der nævnes både horisontal og vertical??
Skærmen er en AOC 7Glr 17"..
P.sørensen

--
1400 mhx AMD, 512 mb ram, 30 GB HD, Windows XP home (da), IE+OE 6.0.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 21-01-02 11:15

"Sørensen" wrote:

> Mit system fryser ofte, og jeg prøver på at finde ud af hvorfor. Har netop
> læst, at opdateringshastigheden ikke må sættes højere, end skærmen er
> beregnet. til (jeg har ellers sat den til 100)

På nogle skærme kan beskadiges ved at man sætte opdateringsfrekvensen højere end
de er beregnet til, men tror ikke der er nogen skærme lavet inden for de sidste
fem år som ikke har et beskyttelses kredsløb (NB! Jeg garanterer dog ikke
noget). Ligegyldig hvad så ville en forkert indstilling af opdateringsfrekvens
ikke kunne få dit system til at fryse.

> Men hvordan finder jeg ud af hvad skærmens begrænsning er? I manualen nævnes
> "scanning frequency" - er det det, jeg er ude efter? Og i så fald hvilket
> tal, for der nævnes både horisontal og vertical??

Vertikalt, kig efter angivelser i Hz.

Mvh

Bruno

Fra : Sørensen

Dato : 21-01-02 11:37

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fem år som ikke har et beskyttelses kredsløb (NB! Jeg garanterer dog ikke
> noget). Ligegyldig hvad så ville en forkert indstilling af

Tak for svaret - bogen siger 60-150 hz vertical - så der er åbenbart frit
valg!

Fra : Martin Petersen

Dato : 21-01-02 22:26

De 60-150 Hz kommer an på opløsningen. Men hvis du sætter den for højt får
du bare ikke noget billede. Så det er rimeligt let at gennemskue om den er
for høj.

- Martin